Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#73512
Tja wat een rot situatie zeg, maar goed dat je een gedragstherapeut hebt ingeschakeld. Ik zou me aan zijn aanwijzingen houden tenzij je het gevoel hebt dat je geen vertrouwen in hem hebt, dan moet je iemand anders zoeken. Dat boek van Jan Fennell kan ik je zeker aanraden, het heeft mijn hele kijk op honden drastisch veranderd, :) en daar ben ik nog steeds heel blij om. Ik vermoed dat met de komst van de pup er een verschuiving in de rangorde is ontstaan. Wat voor maatregelen (behalve de muilkorven dan) stelde jouw gedragstherapeut eigenlijk voor? Heel veel sterkte en geduld de komende tijd.
Door callas
#73812
Noesje is op de bach-druppels zodat ze wat minder hyper reageerd.
Callas krijgt beech en vine geloof ik.
Beide op aanraden van de therapeut.
Hij denkt dat het een territorium kwestie is. Noesje leek altijd de dominantste te zijn. Je weet wel, dit is mijn plekje, weg hier! wanneer Callas op haar plaats wilde gaan liggen. Callas wilde dan wel weglopen maar wij hadden zoiets van. Noesje opstappen het is de plek van Callas. Noes ging er dan af zodat Callas op haar plek kon. Daarna ging Noesje dan bij haar liggen. Niets aan het handje dachten wij. We moeten ons in de toekomst niet meer met hun zaken bemoeien. Dat is een van de adviezen. We vinden het nu heel moeilijk om te zien wie nu de dominantste is want we dachten dat Noesje door het gebrom (grumpy) naar Callas de baas was maar het is Callas die telkens uitvalt naar Noesje. Nou heel ingewikkeld dus allemaal :(
We moeten oefeningen met ze doen om onze plek in de roedel te bevestigen en daar mee hun plek. Dat gaat op zich prima. De dominantie lijkt te wisselen wat de situatie er niet makkelijker op maakt want de bedoeling is dat we uiteindelijk de domantste gaan steunen.
Hoop dat jullie dit een beetje kunnen volgen. In ieder geval bedankt voor jullie medeleven :-*.
Nee we willen inderdaad geen van de honden kwijt moet er echt niet aan denken :'(

Groet: Callas
Gebruikersavatar
Door Nitus
#73997
Ik kan het prima volgen, hoor. Die adviezen klinken goed, maar idd wie is de dominanste? Moeilijk hoor, bij onze teven wisselde dat ook geregeld. Ik denk wel dat je op de goede weg zit, en ik wens je veel succes. :)
Door Eidos
#73999
Als je zelf de positie van jullie als roedelleider versterkt en aandikt zullen je honden minder vechten om een plaats als roedelleider.. Dit staat ook in dat boek wat ik je aanraadde te lezen.. Door de taak als roedelleider over te nemen gaat een heel stuk stress weg van je honden. Ik hoop dat het allemaal goed komt! Succes !
Door ine
#74023
"Hij denkt dat het een territorium kwestie is. Noesje leek altijd de dominantste te zijn. Je weet wel, dit is mijn plekje, weg hier! wanneer Callas op haar plaats wilde gaan liggen. Callas wilde dan wel weglopen maar wij hadden zoiets van. Noesje opstappen het is de plek van Callas. Noes ging er dan af zodat Callas op haar plek kon. Daarna ging Noesje dan bij haar liggen. Niets aan het handje dachten wij. "
Lees zelf dit stukje nog eens! ;)
Door Jolly
#74053
:o de dominante tante krijgt en standje en de andere voelt zich daardoor weer oppermachtig
Door callas
#74327
Precies, zo zat het dus ::)
En wij wisten niet dat we verkeerd bezig waren :-[
Ze hebben gedonder onderling, niet met ons. Dus dit is geen strijd om leiderschap.
We laten ze geregeld commando's uitvoeren voor de stomste dingen. Wij eerst door de deur enz. Nu nog meer dan voor de gevechten.
Ik heb geprobeerd het boek bij de bieb te lenen en het is helaas uitgeleend :-\
En bij de (piepkleine)Bruna in de buurt was íe niet te koop ( Leuk hoor, wonen op het platte land ;D). Anders maar via internet bestellen.
Door Lupa
#74719
Ine schreef: "Hij denkt dat het een territorium kwestie is. Noesje leek altijd de dominantste te zijn. Je weet wel, dit is mijn plekje, weg hier! wanneer Callas op haar plaats wilde gaan liggen. Callas wilde dan wel weglopen maar wij hadden zoiets van. Noesje opstappen het is de plek van Callas. Noes ging er dan af zodat Callas op haar plek kon. Daarna ging Noesje dan bij haar liggen. Niets aan het handje dachten wij. "
Lees zelf dit stukje nog eens! ;)
je geeft het zelf aan, jullie hebben in de machtstrijd een rol gespeelt.

Ik zou als er nog een bijna vechtpartij is niet mee bemoeien.
En als je ze uit elkaar moet halen of nieks zeggen en gewoon uit elkaar halen of als je zeker weet wie aan het winnen was , die juist de hemel in prijzen(hoe erg dat voor jullie is)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door