Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Esther&co
#42841
Ja joh, puppen gaan super. Groeien hard, en beginnen de krantjes en elkaar al te slopen
dus....
Hoop dat die olie aanslaat bij Scarlett.
Het is nu al stukke minder dan vorige week. Ze krijgt al wat haar terug op de kale plekken. en het is niet meer zo rood als voorheen.
Dus we zien.
Door Esther&co
#44109
Hallo luitje, Ik ben er weer, ben paar dagen ziek geweest....de griep is me niet bespaard gebelevn, maar de koorts is nu weer weg. Dus komt helemaal goed.
Met Scarlett gaat het buitengewoon goed, ben nu een aantal dagen bezig met die Borageolie, en het is de eerste daggen erger geworden. Maar ze krabt bijna niet meer, en het is niet meer rood. Er groeien nu alweer haren terug op die plekken. Ze vind het ook weer heerlijk om lekker flinke wandelingen te gaan maken. De puppen geoien als de beste, ze vreten de oren van mn kop. En hebben al een grotere uitloopren, hadden ze echt nodig.
Bij deze ook maar meteen de nieuwste foto.
Door ine
#44114
Hebbe...hebbe.....hebbe.....!!! ;)
Leuke foto, heerlijk!
Met m'n ogen dicht ruik en voel ik ze! ;) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44115
daar zou ik nu zo even mijn gezicht in willen duwen in die berg hondjes...............jaloersssssss 8)
Door Mister T
#44399
Bijna precies een jaar geleden zat ik bij Ien op puppenwacht en als ik dit zie................kwijl,kwijl,kwijl ga ik ff terug in de tijd ;D
Door avalon
#44640
Ine schreef: Hebbe...hebbe.....hebbe.....!!! ;)
Leuke foto, heerlijk!
Met m'n ogen dicht ruik en voel ik ze! ;) ;D
En ze ruiken en voelen záááá'lig :P :P
Door Esther&co
#48879
Het eerste flesje Borageolie is nu op, maar het krabben gaat niet weg. Het lijkt zelfs erger geworden. Dus....Ik hoop dat ze als de puppen weg zijn, snel opknapt. Ik begin in maart weer met de jachttraining, denk dat die afleiding haar ook wel goed zal doen.
Ik heb Scarlett nu volledig op Duck kompleet staan, en 2 dagen in de week krijgt ze vers vlees en/of kluiven. Ik hoop dat ze daar ook van op knapt.
Als je de onderkant niet ziet, ziet ze er prachtig uit. Ze moet nog wel weer terug op haar oude gewicht komen, maar dat lukt nu aardig.

Aleen onder haar oksels enhaar hals is het gewoon elende.
Als de puppen straks de 14de de deur uit zijn, gaan we in iedergeval lekker een hele dag naar het strand, zal haar huid ook wel goed doen. Dat deed het voorheen ookaltijd, dus kan ze weer lekker opknappen.
In iedergeval GEEN Nest meer voor Scarlett.

Deze elende zal ik haar zeker besparen. Ik hoop alleen dat het nu wegblijft, die elende, en dat ze niet steeds als ze loops is dit weer moet krijgen. Als iemand suggesties heeft, wat eventueel het probleem kan oplossen....

Ik sprak laatst iemand die de hond heeft laten castreren om deze rede en dat heeft goed uitgepakt, maar ik vindt het nogal wat hoor, zo'n ingreep.
Het kan ook zoveel andere dingen teweeg brengen. Dus dit moet maar het allelaateste redmiddel zijn. Terwijl het ook niet eens de zekerheid zal geven dat het dan over is.

Ik wordt er een beetje moedeloos van als ik haar zo zie. ??? ???
Door Esther&co
#48949
Heeft iemand ff en oppeppend praatje hierover voor mij??????
Wordt er lichtelijk depressief van Scarlett zo te zien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48955
He bah dat is echt balen :-\ Weetje wat je kunt proberen om het te behandelen met zilverwater,ik heb een sterke zilverwater van 30 ppm en die helpt perfekt tegen kapotte en rode huid (eden had dat toen ze een ontsteking had ging ook haar huid op de buik kapot)
(heb je dat al laten onderzoeken of er niet iets is blijven zitten na de bevalling wat nu aan het ontsteken is)
Die 30 ppm is best duur ik heb het bij Easygroom gekocht ,die sturen het ook op.

http://www.easy-groom.nl/pages/fsindex.html

Maar het is echt balen ik wilde dat ik zo uit mijn mouw kon schudden wat gegarandeerd zou helpen :-\
Door Truus
#48959
[quote="charlie"]
Heeft iemand ff en oppeppend praatje hierover voor mij??????
Wordt er lichtelijk depressief van Scarlett zo te zien.

[/quote]
Hoi Esther, ik weet niet of ik je kan oppeppen want dit is echt niet leuk voor jou hond en voor jou :(
Je blijft er toch mee bezig en er naar kijken he.
Vaak zijn het de hormonen na zo'n bevalling.
Is wassen met Berkenteershampo een optie?
De huid wordt er vaak rusiger door en is goed tegen jeuk.
Misschien zijn er nog anderen die iets kunnen zeggen.
Sterkte hoor.
Gebruikersavatar
Door chooky
#48963
Je zou ook een ander merk kunnen proberen met minder graan. In duck zit namelijk vrij veel van dat spul.
Sowieso is graan vaak de oorzaak van allergieën. Maar je zou, volgens dr. Atkins, is dan wel een theorie over mensen maar goed, zelfs een link kunnen leggen met de hormoonhuishouding en de (over)consumptie van graanproducten en andere suikers.
Veel vrouwen die overschakelen op het Atkinsdieet krijgen ineens een rare menstruatiecyclus, die zich na een tijdje stabiliseert. Sommige vrouwen die al tijden niet meer menstrueerden krijgen ineens hun cyclus terug. Ik heb ergens op een site ooit gelezen hoe dat zit, maar weet niet meer precies waar. maar voedsel heeft zeker een invloed op de hormoonhuishouding.
Toen ik las dat dit bij de zwangerschap kwam en dat je je zorgen maakt over de volgende loopsheid moest ik hier ineens aan denken.
groetjes Eva
Door ine
#48965
Esther, hoe lang geef je al Duck?
Zelf heb ik een lab gehad, die overal allergisch voor was, maar zeker voor granen en aardappelzetmeel!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door