Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Esther&co
#48966
Dank je dames, ik wilde haar morgen idd even gaan wassen, hoop dat dat rust geeft. Het is volgens niet iets wat aan het ontstekkenis van na de bevalling, Het is hetzelfde als toen ze loops was. Maar het duurt me nu gewoon te lang. Ik hoop gewoon dat het snel beter word. Ze heeft voorheen een ontstekking remmend middel gehad, dat hielp wel redelijk, waardoor de huid ging herstellen, maar wil mn hond ook niet steeds volstoppen met die rommel. Mischien moet ik het nu toch maar doen tot het rustig is.

Duck krijgt ze al jaren, maar nu heb ik de brokken verbannen. das nu een week denk ik. Denk je dat het daarmee samen hangt?
Zoals het nu is, lijkt ze nergens tegen te kunnen. Maar kan ik dan mischien beter wat anders geven dan duck dan?
Suggesties?
Laatst gewijzigd door Esther&co op di 03 feb 2004, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#48977
kijk even op de sites van de versmerken welke je het meeste aanspreekt in de bieb staat een lijst bij handige internet adressen met de url's van de versvlees fabrikanten
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49211
Heb je ooit een vleesbron geprobeerd die ze nooit eerder gehad heeft? Samen met gemalen groente. Dan kun je het waarschijnlijk wel even rustig krijgen.

Dan worden het vaak gekke dingen als eend, geit, stuisvogel of kalkoen.
Iets wat ze nooit eerder gehad heeft, kan ze ook niet allergisch voor zijn.
Door Esther&co
#50172
Ik heb geinformeerd bij voor carnibest, nu zij iemand mij, dat ik wel eend en rijst kan gaan geven, maar dan ben ik al bij mn eindpunt. Mij werd aangeraden om Scarlett eerst een eliminatie dieet te geven, en zo uit te vinden waar ze op reageerd. Alleen nu het volgende "probleem"....
De jeuk is weg, en haar rode plekken zijn niet rood meer...Dit is natuurlijk geweldig, maar denk dat zo'n eliminatie dieet weinig zin heeft nu. Moet ik weer wachten tot ze loops word en dan direkt beginnen denk ik. Zodat ik dan kan vaststellen, waarvoor ze in die periodes overgevoelig is, zodat ik haar dat tegen de tijd dat ze loops word kan geven....
Nou ja, ik ga nu maar genieten van het feit dat het weer weg aan het gaan is, en Scarlett zich weer beter voeld. Dan zorg ik dat ik tegen haar loopsheid alles in huis heb om uit te proberen.
Hopen en duimen dat het wegblijft ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50174
als het puur van de hormonen afkomt is het misschien een optie om haar te laten helpen,want ik weet niet of het bij haar zo is maar meestal worden zulke dingen heftiger.
Door Esther&co
#50180
Ja dat advies heb ik ook al eerder gehad, maar vind het nogal wat om te laten doen.
Tis best een ingreep. En als ik het nu zou willen laten doen, moet ik het eigenlijk doen als de puppen 12 weken zijn. Dan is de ingreep het minst zwaar geloof ik. Ik heb nog even bedenk tijd, maar wil idd niet dat het erger word. Ik wil ubberhaupt niet dat ze dit weer krijgt. Maar geeft het een zekerheid dat het dan weg is????
Gebruikersavatar
Door chooky
#50195
Ik zou eerst proberen om een totaal graanvrij dieet (of in ieder geval met veel minder graan) te geven. OOK als het alleen hormonen zijn. De glucose heeft invloed op het insulinelevel en dit heeft weer invloed op andere hormonen. Die kunnen bij mensen oa acne veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50198
als het alleen met de loopsheid is lijkt me dat wel,dan is het een hormonaal probleem als je dat probleem weghaald zal dus de gevolgen ook moeten verdwijnen.Ik ben zelf erg tegen castreren maar als ze er zo'n last van heeft zou ik dat toch overwegen.
Misschien kan tannetje hier opheldering geven hoeveel kans er is dat het dan wegblijft.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50675
Als ze het echt alleen met de loopsheid heeft kan het nooit een echte voedingsallergie zijn.
Het is zo'n typisch verschijnsel, dat zou ik persoonlijk met homeopathie proberen.
Door Esther&co
#56016
Ik wil jullie even laten weten, dat het goed gaat met Scarlett, ze heeft met het nest haar ondervacht verloren, en is nu nog aardig in de rui, maar ondanks de kale plekken die ze nu hier en daar heeft, is haar huid heel rustig. Ben wel gestopt met de borageolie, het krabben werd er alleen maar erger van. Maar goed, wat je niet probeerd.....
Hoop dat het nu ff goed kan herstellen, waarna ik eens kan gaan kijken wat de opties zijn voor het voorkomen van herhaling.
In iedergeval bedankt voor jullie raad, en heb er veel aan gehad en nog steeds. Ik ga nu zorgen, dat mijn Scarlettje weer de oude wordt, start volgende maand met de jachttraining, daar knapt ze altijd van op. Dus lekker aan het werk samen, zal mij ook zeker goed doen.
Door Truus
#56021
Fijn dat het beter gaat en ze zal er van opknappen als je weer met haar gaat werken.
Misschien toch een hormonaal probleem.
Door Esther&co
#74844
Het probleem is opgelost.
Scarlett staat nu sinds 1 maand op energique voor de volwassen hond.
Haar vacht is helemaal tergu aan het komen, en blinkt weer als een spiegeltje. Geen rode plekken meer. Geen irritaties meer.
Sinds 3 dagen is ze ook weer terug op haar oude gewicht. Ze was aardig afgevallen, en met de start met Energique kwam er niet veel aan. Maar nu is ze er blijkbaar aan gewend. En ik kan haar nu al stukke minder gaan voeren.
Het geeft ons hier echt een hele berg rust, dat het nu eindelijk goed gaat met mijn Scarlettje.
:D
Door Lizzy
#74886
[quote="charlie"]
Het probleem is opgelost.
Scarlett staat nu sinds 1 maand op energique voor de volwassen hond.
Haar vacht is helemaal tergu aan het komen, en blinkt weer als een spiegeltje. Geen rode plekken meer. Geen irritaties meer.
Sinds 3 dagen is ze ook weer terug op haar oude gewicht. Ze was aardig afgevallen, en met de start met Energique kwam er niet veel aan. Maar nu is ze er blijkbaar aan gewend. En ik kan haar nu al stukke minder gaan voeren.
Het geeft ons hier echt een hele berg rust, dat het nu eindelijk goed gaat met mijn Scarlettje.
:D
[/quote]

Wauw, wat goed zeg! Ik ben blij dat je het probleem helemaal onder de duim hebt!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door