Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3459317
Dat is een hele titel. Ik zal het uitleggen. Ik heb een jonge hond met spondylose (volgens de fysio heeft ie daar aanleg voor). Hij krijgt sinds 10 dagen carporal tegen de pijn. Ik ben hier niet blij mee, sowieso liever geen NSAID's maar het lijkt ook of het nooit genoeg is. Drie keer per dag een halfje, maar voordat ie aan de volgende toe is lijkt ie alweer pijn te hebben (wat zich uit in onbeheersbaar en opstandig gedrag).

Nu geef ik hem ook al een dag of tien golden paste, PEA en Efipain erbij. Maar dat kan allemaal wat langer duren voordat het werkt, áls het al werkt natuurlijk, dat is afwachten.

Nu heb ik hem vanmorgen, toen hij weer erg lastig was buiten (en hij nog geen nieuwe carporal had gehad), een (zelfgemaakte) THC-bonbon gegeven. Dat heeft erg goed uitgewerkt, hij was niet suf, gewoon speels en actief, zonder die pieken van onbeheersbaar gedrag. Mogelijk dan vanavond nog een halfje carporal erbij.

Ik ben nu aan het bedenken hoe ik hem pijnvrij kan krijgen tot zijn spieropbouw is verbeterd en hij hopelijk vanzelf al minder pijn zal hebben. Ik dacht aan CBD, maar dat duurt ook weer een tijdje voordag dat werkt. Zou ik hem dageiljks een THC-bonbon kunnen blijven geven tegen de direct pijn, met CBD ernaast met het oog op de langere termijn? Ik heb weleens gelezen dat CBD de werking van THC opheft, maar ja, er zijn toch ook druppels die beide bevatten... en zou ik carporal in geringe doses erbij kunnen geven zo nodig? Of zou dat niet goed samengaan?

Misschien heeft iemand hier ervaring mee, ik wacht even af ;)
Laatst gewijzigd door Lola_Bizzy op ma 01 mei 2023, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3459319
Hoe is deze diagnose eigenlijk tot stand gekomen? En wat bedoelt de fysio dat hij daar aanleg voor heeft? Poeh, en nu al op pijnstillers hiervoor, dat is wel pittig zeg!

Ik zou ook niet blij worden van THC toedienen en bij mijn weten veranderd CBD de werking van THC niet. En THC wordt echt alleen aangeraden bij hele heftige gevallen (kanker en zo of kiezen tussen leven en dood). Ik zou zelf wel CBD gaan geven maar dat kan inderdaad zo maar 2 weken duren voordat het werkt. PEA idem. Ik heb zelf echt goede ervaring met de pYnmix van Krachtig Kruid. En dat werkt veel sneller. Dus ik zou gokken op PEA, CBD en pYnmix.
#3459355
Lizzy schreef: ma 01 mei 2023, 19:58 Hoe is deze diagnose eigenlijk tot stand gekomen? En wat bedoelt de fysio dat hij daar aanleg voor heeft? Poeh, en nu al op pijnstillers hiervoor, dat is wel pittig zeg!

Ik zou ook niet blij worden van THC toedienen en bij mijn weten veranderd CBD de werking van THC niet. En THC wordt echt alleen aangeraden bij hele heftige gevallen (kanker en zo of kiezen tussen leven en dood). Ik zou zelf wel CBD gaan geven maar dat kan inderdaad zo maar 2 weken duren voordat het werkt. PEA idem. Ik heb zelf echt goede ervaring met de pYnmix van Krachtig Kruid. En dat werkt veel sneller. Dus ik zou gokken op PEA, CBD en pYnmix.
Duc heeft jaren op aanraden van de neuroloog THC-olie (Nutricia) gehad vanwege zijn epilepsie. Hij kreeg daarnaast ook CBD (Medihemp) als pijnstiller bij botwoekering van een lendenwervel. Dat vond hij beter voor hem dan een reguliere pijnstiller.
#3459358
pike schreef: wo 03 mei 2023, 22:50 Duc heeft jaren op aanraden van de neuroloog THC-olie (Nutricia) gehad vanwege zijn epilepsie. Hij kreeg daarnaast ook CBD (Medihemp) als pijnstiller bij botwoekering van een lendenwervel. Dat vond hij beter voor hem dan een reguliere pijnstiller.
Ik heb het niet zelf verzonnen hoor. Het is op basis van wat ik geleerd heb o.a. hier:

viewtopic.php?f=9&t=137814

En we hebben ook wel nare reacties gezien van honden op THC. Het is en blijft giftig voor honden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door