Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3458559
Beste dierenliefhebber,

Ik ben op zoek naar supplementen en vitamines die ik mijn hond graag zou willen toedienen in haar strijd tegen kanker. Alle tips, suggesties en info is welkom. Mocht je eventueel ervaring hebben met een orthomoleculaire/holistische dierenarts, laat het vooral weten. Ik heb al zelf een aantal praktijken gemaild en ben in afwachting van verdere info.

Even wat info over mijn hond en de vraagstelling
Ik heb een hond genaamd Shakira. Shakira is een 13-jarige Amerikaanse Stafford. Een aantal weken geleden is zij gediagnosticeerd met lymfeklierkanker. Ondertussen zijn wij begonnen met chemotherapie. Wij zijn en waren daar geen voorstander van, maar bij deze soort kanker moet je er snel bij zijn anders kan het binnen een aantal weken fataal zijn.

Ondanks de leeftijd van Shakira en haar ziekte doet ze het nog steeds geweldig. Ze is actief, erg levendig en geniet nog van het leventje. Op basis van het welzijn van haar doen wij er alles aan om haar leven zo kwalitatief als mogelijk te rekken. Hier kunnen wij hulp bij gebruiken. Zeker als het gaat om haar extra te ondersteunen in supplementen en vitamines. Ik heb meerdere dingen gelezen over visolie, krilolie, kurkuma en gember. Goed om te lezen, maar hoe kunnen wij dit inzetten? In welke vorm? En welke doseringen? Momenteel zetten we al CBD olie in naast haar chemo. Hier doet ze het ook goed op.
Wellicht zijn er ook andere behandelingen die haar welzijn en gezondheid versterken en/of behouden.

Shakira kent al haar hele leven allergieën. Daarom geven we haar speciaal dieetvoer van het merk Hills. Hier doet ze het goed op. Maar door haar benarde situatie momenteel zijn wij gaan Googelen en kwamen wij ook negatieve dingen tegen over commerciële voermerken voor honden. Wellicht dat we dan nu toch haar anders moeten voeden. Dit mag alleen niet ten kosten gaan van haar welzijn in het kader van haar allergieën.

Het zijn in ieder geval een aantal dingen om rekening mee te houden. Haar kanker remmen of zelfs overwinnen is het belangrijkste doel uiteraard. Naast dat willen we Shakira ondersteunen tijdens haar chemo behandelingen. Het gaat natuurlijk ten goede van veel goede cellen. Wij willen het leven van Shakira zo goed als mogelijk ondersteunen/rekken/verlengen en zijn bereid om daar alles voor in te zetten zolang het welzijn van Shakira dat toelaat.

Mocht je ervaring hebben, deel het vooral. Alle info is van harte welkom.

Ik hoor het graag. Bij voorbaat veel dank van mij en Shakira "woef"
#3458585
Gio13 schreef: di 04 apr 2023, 02:26 Beste dierenliefhebber,

Ik ben op zoek naar supplementen en vitamines die ik mijn hond graag zou willen toedienen in haar strijd tegen kanker. Alle tips, suggesties en info is welkom. Mocht je eventueel ervaring hebben met een orthomoleculaire/holistische dierenarts, laat het vooral weten. Ik heb al zelf een aantal praktijken gemaild en ben in afwachting van verdere info.

Even wat info over mijn hond en de vraagstelling
Ik heb een hond genaamd Shakira. Shakira is een 13-jarige Amerikaanse Stafford. Een aantal weken geleden is zij gediagnosticeerd met lymfeklierkanker. Ondertussen zijn wij begonnen met chemotherapie. Wij zijn en waren daar geen voorstander van, maar bij deze soort kanker moet je er snel bij zijn anders kan het binnen een aantal weken fataal zijn.

Ondanks de leeftijd van Shakira en haar ziekte doet ze het nog steeds geweldig. Ze is actief, erg levendig en geniet nog van het leventje. Op basis van het welzijn van haar doen wij er alles aan om haar leven zo kwalitatief als mogelijk te rekken. Hier kunnen wij hulp bij gebruiken. Zeker als het gaat om haar extra te ondersteunen in supplementen en vitamines. Ik heb meerdere dingen gelezen over visolie, krilolie, kurkuma en gember. Goed om te lezen, maar hoe kunnen wij dit inzetten? In welke vorm? En welke doseringen? Momenteel zetten we al CBD olie in naast haar chemo. Hier doet ze het ook goed op.
Wellicht zijn er ook andere behandelingen die haar welzijn en gezondheid versterken en/of behouden.

Shakira kent al haar hele leven allergieën. Daarom geven we haar speciaal dieetvoer van het merk Hills. Hier doet ze het goed op. Maar door haar benarde situatie momenteel zijn wij gaan Googelen en kwamen wij ook negatieve dingen tegen over commerciële voermerken voor honden. Wellicht dat we dan nu toch haar anders moeten voeden. Dit mag alleen niet ten kosten gaan van haar welzijn in het kader van haar allergieën.

Het zijn in ieder geval een aantal dingen om rekening mee te houden. Haar kanker remmen of zelfs overwinnen is het belangrijkste doel uiteraard. Naast dat willen we Shakira ondersteunen tijdens haar chemo behandelingen. Het gaat natuurlijk ten goede van veel goede cellen. Wij willen het leven van Shakira zo goed als mogelijk ondersteunen/rekken/verlengen en zijn bereid om daar alles voor in te zetten zolang het welzijn van Shakira dat toelaat.

Mocht je ervaring hebben, deel het vooral. Alle info is van harte welkom.

Ik hoor het graag. Bij voorbaat veel dank van mij en Shakira "woef"
Ach, wat een narigheid... Wat voor vorm van lymfeklierkanker heeft ze?

Heb je enig idee waar je hond allergisch voor is? En welke Hill's krijgt ze?

Je hebt misschien ook al gezien dat het voeren van koolhydraatrijke voeding nou niet specifiek ideaal is bij kanker.

Persoonlijk vind ik kanker ook een lastige voor zelfmedicatie. Ik zou hulp inroepen van iemand als Eva Tesselaar - Veterinaire natuurgeneeskunde. Zij kan prima samenwerken naast een oncoloog. En als je een dierenarts wilt raadplegen: Tannetje Koning heeft ook veel ervaring met kanker bij honden.

Ik zou zelf geen vis of krill olie geven maar gaan voor algenolie met DHA en EPA (goed opletten dat je niet die met alleen DHA koopt). Testa is een goed merk. Je kunt daar makkelijk 3 capsules per dag van geven maar ik zou beginnen met 1.

Kurkuma: daar zou ik Golden Paste van maken. Het recept staat hier : viewtopic.php?f=8&t=128421&p=3105971&hi ... t#p3105971. Dosering: Kleine honden geef je 1/4 theelepel per dag. Grote honden 3/4 theelepel. Maar, je begint met wat minder en hoogt langzaam op (in een paar dagen geef je dan de dosering die je "moet" geven). Ik zou rustig een volle theelepel durven geven in jouw geval maar wel langzaam opbouwen. En ja, liefst in overleg met een Eva of Tannetje.

Gember weet ik de dosering niet van. Ik doe zelf met gember maar een dotje. Ik denk ook dat het er vanaf hangt of je verse gember of poeder wilt gaan geven.

Ik denk dat er nog wel kruiden zijn die je goed kunt geven (zoals Pau D'Arco) maar ik zou dat echt niet zelf doen maar in overleg met een therapeut/holistisch dierenarts.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je nog lang van je meis mag genieten!!

Barfplaats wordt gesponsord door