Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door AsiramA
#3450898
Hai,
Mijn hondje van 15 heeft 2 weken geleden een maag/darmontsteking gehad.. op aanraden van de dierenarts met pro-biotica begonnen omdat ze ook een kuurtje antibiotica heeft gekregen.
AbKuur is afgelopen en ze eet weer wat beter, kan gelukkig weer elke dag poepen(normale poep)maar toch zit er soms weer een dagje bij dat ze misselijk lijkt en niet wil eten..trillen, zielig kijken.
Nu zag ik dat je ook ‘puur maag’ hebt. Zou dit helpen en mag je dit in combinatie gebruiken met de andere puur supplementen? Ik geef nml ook nog de puur kidney..
Ik kan nergens vinden of je dit samen mag geven..
Het is nml een oudje en ze was al 300 gram afgevallen, wil toch graag dat ze op gewicht blijft en dus een beetje haar eetlust behoudt..
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3450941
Dat klinkt als behoorlijk misselijk.
Is er gekeken of er niets meer aan de hand is? Misschien is er iets dat de ontsteking veroorzaakt?

Wat krijgt ze nu precies te eten?
Soms wordt bot verteren te lastig en zeker met zo'n oudje en maagproblemen zou je kunnen proberen een kvv zonder bot te voeren en kijken of dat beter gaat.
Door AsiramA
#3450977
Nee nog niet.. het is ook zo afwisselend, de ene dag eet ze alles, volg dag weer misselijk.. de laatste Antibiotica was zondag.. vandaag wilde ze wel
Weer meteen eten in de ochtend. Ik wil volg week toch weer even een afspraak maken voor bloed en urine onderzoek. Wellicht nierfalen?had de dierenarts het ook al over.. maar ze wilde eerst kijken wat het dieetvoer zou doen voordat ze verder wilde onderzoeken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3451147
Klinkt niet als nierfalen hoor.
Kan natuurlijk idd zijn gezien haar leeftijd, maar ik zou me daarmee niet laten afschepen. Klinkt me eerder als een probleem met de maag idd..

Lichte maagontstekingen of gevoeligheden kunnen idd komen en gaan. Iets dat ze een dag of 2 dagen eerder at kan het veroorzaken en het kan maar 1 halve dag of meerdere dagen duren, afhankelijk van de ernst.
Ik zou haar eerst een maandje even op eenvoudig verteerbaar eten zetten, kijken of dat niet werkt. Je moet het wat tijd geven dan.
Door yazzie
#3451153
Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar NML Health met de vraag of Puur Kidney en Puur Stomach samen kunnen, ook in combinatie met de andere middelen die je geeft.

Het is wel een heel lastige... Om de juiste middelen (regulier of natuurlijk) in te zetten, moet je weten wat er aan de hand is. Maag, darm, of nieren, misschien wel de lever of ...? Maarja, een uitgebreid, intensief onderzoek is voor een ouder dier natuurlijk ook een hele belasting. Afvallen kan natuurlijk komen door niet/te weinig eten maar ook door andere oorzaken. :-X

Urine opvangen is voor je hondje niet belastbaar, financieel behapbaar en je hebt snel een uitslag. Misschien morgenochtend vroeg ochtendurine opvangen en dit bij de dierenarts langsbrengen? Komt er niks uit, kunnen er in elk geval ook dingen worden uitgesloten. Want waarom geef je nu de Puur Kidney al?

Tegen misselijkheid heeft de dierenarts ongetwijfeld een middel of je kan kiezen voor een natuurlijk middel als Okugest (drogist/apotheek). Als er niks uit het urineonderzoek komt, kan je altijd nog een bloedonderzoekje doen, ook dat is niet zo belastbaar (behalve bij een hond met angst voor de dierenarts).

Sterkte.
Door Lizzy
#3451212
AsiramA schreef: do 13 okt 2022, 08:55 Nee nog niet.. het is ook zo afwisselend, de ene dag eet ze alles, volg dag weer misselijk.. de laatste Antibiotica was zondag.. vandaag wilde ze wel
Weer meteen eten in de ochtend. Ik wil volg week toch weer even een afspraak maken voor bloed en urine onderzoek. Wellicht nierfalen?had de dierenarts het ook al over.. maar ze wilde eerst kijken wat het dieetvoer zou doen voordat ze verder wilde onderzoeken.
Ik zou ook bloed en urineonderzoek laten doen.

En verder denk ik dat deze twee Puur middelen prima samen kunnen maar het is wel een goed idee om het even aan NML Health te vragen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door