Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Rakker
#3450398
Mijn senior van ruim 15 heeft artrose en hernia-achtige klachten en het lijkt erop dat Traumeel helpt maar net niet genoeg.
Nu las ik afgelopen weekend op dit forum over Zeel, van dezelfde fabrikant, dat kende ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb gezien dat in beiden Arnica zit en ik vroeg me af wat de andere bestanddelen voor verschil maken waardoor je soms beter Zeel ipv Traumeel kunt gebruiken.
Er wordt aangegeven dat Traumeel beter is bij klachten aan weke delen (spieren, pezen) en Zeel bij gewrichten / botten.
Iemand ervaring met beide middelen en wel / niet succesvol ingezet?
Door Lizzy
#3450450
Ja, andere werkzame stoffen. Ik ben er van overtuigt dat je beide naast elkaar kan geven. En dat is wat ik zou doen.

En desnoods nog iets anders erbij tegen artrose. Bijv. pYnmix van krachtig kruid.
Door Rakker
#3450501
Ah oké, dank je wel Lizzy. Ik las al ergens dat je ze tegelijkertijd kon gebruiken maar hoe zit het dan met de dosering? Je hebt overlap van bepaalde ingrediënten (denk aan de Arnica) dus het lijkt me dat ik daar rekening mee moet houden? Ik heb een middelgrote hond van ongeveer 15kg.
Door Lizzy
#3450522
Rakker schreef: di 04 okt 2022, 19:16 Ah oké, dank je wel Lizzy. Ik las al ergens dat je ze tegelijkertijd kon gebruiken maar hoe zit het dan met de dosering? Je hebt overlap van bepaalde ingrediënten (denk aan de Arnica) dus het lijkt me dat ik daar rekening mee moet houden? Ik heb een middelgrote hond van ongeveer 15kg.
Ik zou beginnen met dezelfde dosering aan te houden als dat je nu doet voor Traumeel. Wat geef je, 3 x per dag 1 tablet?

Ik zou dan voor Zeel beginnen met 1 tablet per dag. En dat kan naar 2 tabletten per dag. Maar goed, je kunt er ook iets anders bij proberen natuurlijk, bij de Traumeel.
Door Rakker
#3450567
Ik geef nu max 2x daags 1 tablet Traumeel.
Zojuist de bestelling binnen gekregen en op de bijsluiter staat wel hoeveel mg er per bestanddeel in zit.
In Zeel zit niet veel :-\
Rhustox D2 1 mg, Arnica D2 0,5 mg en de rest nog minder
Traumeel:
15 mg van Arnica D2, Calendula D2, Hamamelis D2 en Millefolium D3
Belladonna D4 75 mg
En nog wat andere bestanddelen.
Door Lizzy
#3450583
Rakker schreef: wo 05 okt 2022, 18:45 Ik geef nu max 2x daags 1 tablet Traumeel.
Zojuist de bestelling binnen gekregen en op de bijsluiter staat wel hoeveel mg er per bestanddeel in zit.
In Zeel zit niet veel :-\
Rhustox D2 1 mg, Arnica D2 0,5 mg en de rest nog minder
Traumeel:
15 mg van Arnica D2, Calendula D2, Hamamelis D2 en Millefolium D3
Belladonna D4 75 mg
En nog wat andere bestanddelen.
Maar de hoeveelheid zegt niet altijd alles hoor. Ik ben toch wel benieuwd of het verschil gaat maken!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door