Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444637
Dag allemaal, heeft er iemand al een middel gevonden dat effectief werkt tegen teken?
Bij al mijn vorige honden haalde ik ze er gewoon af met zo een hefboompje maar nu heeft Senshi 1 bijna in de oksel van zijn voorpoot en hij wil hem niet laten verwijderen. :biggrin2:
Puberen, altijd spelen en nogal gevoelig met zijn voorpoten, het monster ;D
Ik wil geen pipetten of banden gebruiken want dat is puur vergif.
Bijlagen
2022-05-10 16.53.45.jpg
2022-05-10 16.53.45.jpg (3.95 MiB) 9907 keer bekeken
Door Rakker
#3444640
Zelf heb ik goede ervaringen met Groenlipmossel. Mijn hond van 15 kg krijgt dagelijks 1 capsule met 250mg en ik vind nog maar sporadisch een teek. Een holistisch dierenarts bij mij in de buurt heeft naar aanleiding van mijn ervaring dit ook geadviseerd aan haar cliënten en bij een groot gedeelte van de honden werkt het, maar helaas dus niet bij alle honden. Het is een kwestie van uitproberen. Succes! Een kleine kanttekening: Groenlipmossel wordt niet geadviseerd bij leveraandoeningen.
Door Lizzy
#3444675
Mijn meiden krijgen groenlipmossel en hebben echt veel teken :-\ . Ik heb dit jaar al meer volgezogen teken gevonden binnen dan vorig jaar in 1 heel seizoen :-\ . Bij hen helpt het dus gewoon echt niet helaas.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444677
Ok dan heb ik nog geluk met 1 teekje. ;D Het zal er dan ook wel afvallen.
Hij een hele tijd geleden 1 op zijn kop en die kon ik verwijderen maar zijn poten jeetje pfff.
om te spelen kan bijna alles maar oweee als hij vermoed dat je er aan gaat prutsen, vooral de voorpoten. :biggrin2:
Dierenarts zei dat ze 2 Am. Akita en 4 Sheba's als klant heeft en die hebben net hetzelfde.

Ik kan ze gelukkig al afdrogen zonder problemen al moet ik hem altijd wel laten gaan liggen anders gaat et ook niet.
Daar ben je dan al vanaf 9 weken alle dagen mee bezig en nu is hij 15 maanden. ;D

Toch een speciaal karaktertje maar wel een lieverd hoor. :)

Het is trouwens ook weer zo iets moeilijk om te weten of het effectief werkt, sommige honden hebben nauwelijks teken en dan denk je dat alles werkt en sommige zijn teken magneten en dan merk je dat niet veel helpt. :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door