Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3444411
Zoveelse topic over supplementen en hoop dat iemand met me mee kan denken. Ik heb 0 kennis over de werking van ingrediënten en of de combinatie van verschillende supplementen werkt of misschien juist botst, ik kijk naar de omschrijving waarvoor het bedoeld is en dat is het wel, bestuderen van ingrediënten is voor mij bijna hogere wiskunde :confused1:

Mijn Amerikaanse Stafford van 13 heeft spondylose en krijgt daarvoor librela injecties icm lage dosis rimadyl en dat gaat perfect.

Merk alleen dat zijn bespiering wat minder wordt, uiteraard logisch voor zijn leeftijd maar zoek daar toch iets aanvullends voor.

Ik gebruik nu Doils Joint en Primeval Gelatinaat voor zijn gewrichten.

Ik kreeg als tip van onze DA om Puur Muscle Mass te proberen. Had alleen niet gevraagd of dat in combinatie mocht met wat ik al gebruik.

Wilde het bestellen en zag dat er ook van Phytonics iets bestond voor de spieren, dus ben gelijk benieuwd welke van de twee beter is.

Tevens zag ik dat Puur ook Spondy heeft. Kan ik dat ook erbij geven of wordt het dan allemaal dubbelop?

Het liefst geef ik alles wat er bestaat aan supplementen omdat ik het beste wil voor hem, maar het moet niet met elkaar gaan botsen of een overkill worden :biggrin2:
#3444412
Mibi09 schreef: ma 09 mei 2022, 06:45 Zoveelse topic over supplementen en hoop dat iemand met me mee kan denken. Ik heb 0 kennis over de werking van ingrediënten en of de combinatie van verschillende supplementen werkt of misschien juist botst, ik kijk naar de omschrijving waarvoor het bedoeld is en dat is het wel, bestuderen van ingrediënten is voor mij bijna hogere wiskunde :confused1:

Mijn Amerikaanse Stafford van 13 heeft spondylose en krijgt daarvoor librela injecties icm lage dosis rimadyl en dat gaat perfect.

Merk alleen dat zijn bespiering wat minder wordt, uiteraard logisch voor zijn leeftijd maar zoek daar toch iets aanvullends voor.

Ik gebruik nu Doils Joint en Primeval Gelatinaat voor zijn gewrichten.

Ik kreeg als tip van onze DA om Puur Muscle Mass te proberen. Had alleen niet gevraagd of dat in combinatie mocht met wat ik al gebruik.
Ik heb naar beide middelen zitten kijken en word eigenlijk niet blij van geen van de middelen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze beide niet erg zinvol zijn. Maarrrr, je kunt het altijd proberen. Naar mijn mening kun je beide middelen tegelijkertijd geven met wat je al geeft. Dit zit elkaar niet in de weg.
Wilde het bestellen en zag dat er ook van Phytonics iets bestond voor de spieren, dus ben gelijk benieuwd welke van de twee beter is.
Zie boven.
Tevens zag ik dat Puur ook Spondy heeft. Kan ik dat ook erbij geven of wordt het dan allemaal dubbelop?
Je kunt het er zeker bij geven, zonder problemen.
Het liefst geef ik alles wat er bestaat aan supplementen omdat ik het beste wil voor hem, maar het moet niet met elkaar gaan botsen of een overkill worden :biggrin2:
Nee snap ik heel goed maar bovenstaande middelen bijten elkaar dus niet.
#3444426
Mibi09 schreef: ma 09 mei 2022, 09:06 Bedankt voor je snelle reactie Lizzy! :thumbup:

Je geeft aan dat je niet heel enthousiast bent van beide producten, heb je misschien ervaring met een ander product dat bij kan dragen aan de spieren? Ander probeer ik dit wel gewoon.
Helaas, het product dat ik gebruikte bestaat niet meer. Dat was van de groene os. Daar zaten beter passende stoffen in is mijn idee. Maar ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was. Misschien doet het voor jouw hond veel goeds!
#3444428
Ja dat vind ik ook heel jammer, dat is die Spiersupport (en is later nog Spierherstel geworden maar die hebben ze ook niet meer). Daar had ik o.a. hier al hele goede ervaringen over gelezen maar helaas niet meer verkrijgbaar..

Ik ga nog even goed bedenken welke van die twee ik ga nemen. Bedankt iig!
#3444550
Mijn mechel met spondylose en vuilnisbak BC met ernstige heupproblemen deden het super op Cetyl M. Dat zijn smaakvolle tabletten die echt goed werken voor het soepeler bewegen. Is wel vooral voor de gewrichten en minder voor de bespiering, maar als hij soepeler beweegt is dat natuurlijk ook goed voor de bespiering omdat hij dan weer meer gaat bewegen.

Mijn huidige honden krijgen het preventief omdat ik ze met agility trainingen en wedstrijden best flink belast. Aismee van ruim 11 is nog altijd super fit en soepel, maar of dat hierdoor komt of gewoon mazzel is weet ik natuurlijk niet.

Ingrediënten: Uniek Cetyl Myristoleaat complex - 250mg (talg bron), Glucosamine-HCL - 250mg (schelpdieren bron), Knoflookwortel - 15mg, Bromelaïne - 10mg, Gemberwortel extract - 7,5mg
#3462627
Nog even een update, want ik was ik dit topic helemaal vergeten ::)

Mijn hond had een GVS aanval gekregen waardoor ik andere zorgen had.

Duurde een tijdje maar gelukkig alles goed gekomen met minimale restschade (alleen een scheef koppie).

Hydrotherapie krijgt hij nu bijna een jaar, naast algemene spieropbouw ook om zijn balans na GVS terug te krijgen, en Rimadyl is niet meer nodig.

Wel gestopt met Primeval vanwege diarree klachten. En al de supplementen waar ik advies om vroeg heb ik nooit meer aan gedacht (ook omdat ik dit topic was vergeten) maar hier ga ik binnenkort mee starten als ik nog 1x alles goed heb doorgelezen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door