Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3435306
Ik heb deze week de uitslag gekregen van het ontlastingsonderzoek van Janita. Ze heeft een lichte cocciose besmetting. Ik ben nu voor het eerst diatomeeenaarde gaan gebruiken. Ik had het staan (Bio Ron) en ben daar gisteren mee begonnen. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat het beter is om 'food grade' te geven in plaats van 'feed grade'. Ik wil dus overstappen naar de 'food grade' en mijn vraag is of iemand voor mij een adres weet waar ik het kan bestellen.
Ik had deze gevonden, maar die is uitverkocht en heb (nog?) geen antwoord gekregen op mijn vraag wanneer het weer op voorraad zal zijn: https://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl/ ... ood-grade/

Ik wil over ongeveer drie maanden weer ontlastingsonderzoek laten doen. Hoelang van tevoren moet ik dan stoppen met de diatomeeenaarde?
Door Lizzy
#3435318
Wijnie schreef: za 27 nov 2021, 10:15 Ik heb deze week de uitslag gekregen van het ontlastingsonderzoek van Janita. Ze heeft een lichte cocciose besmetting. Ik ben nu voor het eerst diatomeeenaarde gaan gebruiken. Ik had het staan (Bio Ron) en ben daar gisteren mee begonnen. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat het beter is om 'food grade' te geven in plaats van 'feed grade'. Ik wil dus overstappen naar de 'food grade' en mijn vraag is of iemand voor mij een adres weet waar ik het kan bestellen.
Ik had deze gevonden, maar die is uitverkocht en heb (nog?) geen antwoord gekregen op mijn vraag wanneer het weer op voorraad zal zijn: https://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl/ ... ood-grade/

Ik wil over ongeveer drie maanden weer ontlastingsonderzoek laten doen. Hoelang van tevoren moet ik dan stoppen met de diatomeeenaarde?
Ik koop het hier:

https://ietsgezond.nl/nl/supplementen/9 ... 74EALw_wcB

Ik zou een paar dagen van te voren (voor het testen) stoppen.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3435343
Dank jullie wel, René en Lizzy.
Ik heb het daar besteld en ben benieuwd naar het resultaat.
Ik zal dus een paar dagen voordat ik weer ontlasting opstuur gaan stoppen.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3438702
Hier ben ik weer met een paar vraagjes.
Ik geef nu al een aantal weken diatomeeënaarde aan Janita en ben natuurlijk héél erg benieuwd wat de uitslag van het volgend ontlastingsonderzoek zal zijn (eind februari).
Heeft iemand enig idee of de diatomeeënaarde ook werkt tegen lontworm?

Gisteren was ik even bij de dierenarts en zij vertelde mij het volgende: een hond hoeft niet persé een besmette slak te eten om longworm te krijgen, maar kan ook besmet raken als de hond door het slijm loopt van een besmette slak en dan zijn/haar poten likt.
Wie kan me er iets over vertellen? Ik heb de ontlasting van Janita nog nooit laten onderzoeken op longworm, omdat ze geen slakken eet en nu ben ik (natuurlijk!) weer gaan twijfelen.
Door Lizzy
#3438713
Wijnie schreef: di 25 jan 2022, 09:51 Hier ben ik weer met een paar vraagjes.
Ik geef nu al een aantal weken diatomeeënaarde aan Janita en ben natuurlijk héél erg benieuwd wat de uitslag van het volgend ontlastingsonderzoek zal zijn (eind februari).
Heeft iemand enig idee of de diatomeeënaarde ook werkt tegen lontworm?

Gisteren was ik even bij de dierenarts en zij vertelde mij het volgende: een hond hoeft niet persé een besmette slak te eten om longworm te krijgen, maar kan ook besmet raken als de hond door het slijm loopt van een besmette slak en dan zijn/haar poten likt.
Wie kan me er iets over vertellen? Ik heb de ontlasting van Janita nog nooit laten onderzoeken op longworm, omdat ze geen slakken eet en nu ben ik (natuurlijk!) weer gaan twijfelen.
Longworm. Nou, daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik was zelf eerst heel enthousiast en had gelezen dat het ook helpt bi de Angiostrongylus Vasorum, de Franse hartworm (of Franse Longworm). Maar het zou ook fantastisch helpen tegen giardia en bij Sjoerd deed dat dus geen bal. Ik ga het er dus niet op gokken en controleer mijn honden tenminste 2 keer per jaar op de Franse Hartworm.

Dat verhaal van je dierenarts is echt een verhaal van een kansberekening ala het winnen van de Staatsloterij.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3438716
Lizzy schreef: di 25 jan 2022, 14:53 Longworm. Nou, daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik was zelf eerst heel enthousiast en had gelezen dat het ook helpt bi de Angiostrongylus Vasorum, de Franse hartworm (of Franse Longworm). Maar het zou ook fantastisch helpen tegen giardia en bij Sjoerd deed dat dus geen bal. Ik ga het er dus niet op gokken en controleer mijn honden tenminste 2 keer per jaar op de Franse Hartworm.

Dat verhaal van je dierenarts is echt een verhaal van een kansberekening ala het winnen van de Staatsloterij.
Lizzy, mag ik jou vragen waarom je Sjoerd zijn ontlasting 2 keer per jaar laat testen op Franse Hartworm? Is hij wel een slakkeneter of heb je daar een andere reden voor?
Door Lizzy
#3438718
Wijnie schreef: di 25 jan 2022, 15:27 Lizzy, mag ik jou vragen waarom je Sjoerd zijn ontlasting 2 keer per jaar laat testen op Franse Hartworm? Is hij wel een slakkeneter of heb je daar een andere reden voor?
Van al mijn honden test ik de ontlasting (ik doe het zelf - heb een cursus gevolgd die we hier op Barfplaats hebben georganiseerd, microscoop gekocht en testen maar). Ik doe dat omdat mijn honden graag gras eten en daarmee ook slakjes binnen krijgen. En het barst van de vossen hier. En mijn hond Linga (helaas overleden) heeft een besmetting gehad met deze rot worm en daarom test ik. Haar topic staat hier op het forum:

Hier: viewtopic.php?f=8&t=131042
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3441211
Lizzy schreef: di 25 jan 2022, 17:33 Van al mijn honden test ik de ontlasting (ik doe het zelf - heb een cursus gevolgd die we hier op Barfplaats hebben georganiseerd, microscoop gekocht en testen maar). Ik doe dat omdat mijn honden graag gras eten en daarmee ook slakjes binnen krijgen. En het barst van de vossen hier. En mijn hond Linga (helaas overleden) heeft een besmetting gehad met deze rot worm en daarom test ik. Haar topic staat hier op het forum:

Hier: viewtopic.php?f=8&t=131042
Lizzy, ik heb je topic (in delen) gelezen. Wat een ongelofelijke horror is dat geweest. :'(
Is Linga uiteindelijk toch hieraan overleden of was dit niet de oorzaak?

Ik heb afgelopen zondag Janita haar kak opgestuurd naar Het Woud. Zoals je adviseerde was ik een paar dagen daarvoor gestopt met de diatomeeënaarde. Vandaag kreeg ik de uitslag: GEEN wormeitjes gevonden! Ik ben daar superblij mee, want dit is behoorlijk uniek voor Janita.
Zit ik me af te vragen of het een goed idee is om nu weer te gaan starten met de diatomeeënaarde om een eventuele (nieuwe) besmetting meteen de kop in te kunnen drukken....
Door Lizzy
#3441236
Wijnie schreef: wo 02 mar 2022, 18:25 Lizzy, ik heb je topic (in delen) gelezen. Wat een ongelofelijke horror is dat geweest. :'(
Is Linga uiteindelijk toch hieraan overleden of was dit niet de oorzaak?

Ik heb afgelopen zondag Janita haar kak opgestuurd naar Het Woud. Zoals je adviseerde was ik een paar dagen daarvoor gestopt met de diatomeeënaarde. Vandaag kreeg ik de uitslag: GEEN wormeitjes gevonden! Ik ben daar superblij mee, want dit is behoorlijk uniek voor Janita.
Zit ik me af te vragen of het een goed idee is om nu weer te gaan starten met de diatomeeënaarde om een eventuele (nieuwe) besmetting meteen de kop in te kunnen drukken....
Mooi zo! Je hebt ook specifiek op Franse hartworm laten testen?

Nee, Linga is een paar jaar later overleden aan "oorzaak onbekend". Leo was haar het uitlaten en ze is tijdens de wandeling overleden.... Ze was 13 jaar, we hebben geen autopsie laten doen.

Als je hond een notoire wormenmagneet is, dan kun je haar op diatomeeënaarde zetten. Nogmaals, of het tegen Franse hartworm werkt is helemaal de vraag.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3441239
Lizzy schreef: do 03 mar 2022, 07:55 Mooi zo! Je hebt ook specifiek op Franse hartworm laten testen?

Nee, Linga is een paar jaar later overleden aan "oorzaak onbekend". Leo was haar het uitlaten en ze is tijdens de wandeling overleden.... Ze was 13 jaar, we hebben geen autopsie laten doen.

Als je hond een notoire wormenmagneet is, dan kun je haar op diatomeeënaarde zetten. Nogmaals, of het tegen Franse hartworm werkt is helemaal de vraag.
Dat zal schrikken geweest zijn met Linga, maar ik begrijp het helemaal dat je op die leeftijd ook geen autopsie meer hebt laten doen. Prachtige leeftijd, maar wat zal ze gemist worden.

Na veel wikken en wegen heb ik dan toch niet laten testen op Franse hartworm. Ik had de gewone setjes liggen en heb dus het standaard onderzoek laten doen.
Het is ook niet dat ik mijn vertrouwen gezet heb op de diatomeeënaarde voor wat betreft de Franse hartworm. Ze had nagenoeg altijd een andere besmetting en als ik dat al kan voorkomen met de diatomeeënaarde is dat al een flinke stap vooruit. Janita is een 'honden-kak-snacker', dus ga ik weer beginnen met de diatomeeënaarde.
Door Lizzy
#3441377
Aha, op die manier! Ik snap 'm!

Ik geef Biscuit "preventief" diatomeeënaarde in de wintermaanden. Zij eet (heel raar) alleen in de winter kak van andere honden. Ieder jaar heeft ze daardoor wel een wormenbesmetting. Dit jaar nergens last van gehad! Dus ik denk dat het een goed idee is hoor, dat je haar weer op de diatomeeënaarde zet. Je geeft nu wel de food grade he? Want dat zou ik dan wel doen. Niet de feed grade.
Gebruikersavatar
Door Wijnie
#3441392
Lizzy schreef: za 05 mar 2022, 10:19 Aha, op die manier! Ik snap 'm!

Ik geef Biscuit "preventief" diatomeeënaarde in de wintermaanden. Zij eet (heel raar) alleen in de winter kak van andere honden. Ieder jaar heeft ze daardoor wel een wormenbesmetting. Dit jaar nergens last van gehad! Dus ik denk dat het een goed idee is hoor, dat je haar weer op de diatomeeënaarde zet. Je geeft nu wel de food grade he? Want dat zou ik dan wel doen. Niet de feed grade.
Ik geef inderdaad de food grade (de witte dus), Lizzy.
Ik was een paar maanden terug begonnen met de feed grade, omdat ik die had liggen en heb toen meteen de food grade besteld. Zodra de food grade binnen was, ben ik daarop overgestapt.
Door Lizzy
#3441397
Wijnie schreef: za 05 mar 2022, 12:11 Ik geef inderdaad de food grade (de witte dus), Lizzy.
Ik was een paar maanden terug begonnen met de feed grade, omdat ik die had liggen en heb toen meteen de food grade besteld. Zodra de food grade binnen was, ben ik daarop overgestapt.
Helemaal goed. Ik denk dat die op lange termijn veiliger is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door