Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Evy_JD
#3427263
Goede morgen,

Al wel de zoekfunctie gebruikt maar nog niet heel veel ervaringen kunnen vinden.

Mijn 2 hoogbejaarde honden van 14 en 15 krijgen al een tijdlang cbd olie.
De oudste (Maltezer, 7 kg) krijgt galliprant erbij (een halve) wegens spondylose maar het werkt niet afdoende zodoende de thc olie.

Mijn X-basset 19 kg heeft een anaalklier tumor, chemische castratie werkt niet meer en de tumor groeit dus vandaar de thc olie :-)

Ik had hier gevonden 0,1 per kg tot 0,25 per kg om mee te beginnen.
Polder cannabis (ook hier gevonden) raden 10% thc olie aan voor de kanker, maar dat durf ik niet aan.
Eerst maar rustig opbouwen.

De kleinste heb ik 1/3 druppel gegeven (verdunt in olijf olie)
De zwaarste 1 druppel.

Is dat ok zo? Of doe ik te voorzichtig ;D
En heeft iemand ervaringen met het gebruik van thc olie liefst voor 1 van beide aandoeningen :-)

Groetjes!
Door Lizzy
#3428467
Evy_JD schreef: do 03 jun 2021, 09:50 Goede morgen,

Al wel de zoekfunctie gebruikt maar nog niet heel veel ervaringen kunnen vinden.

Mijn 2 hoogbejaarde honden van 14 en 15 krijgen al een tijdlang cbd olie.
De oudste (Maltezer, 7 kg) krijgt galliprant erbij (een halve) wegens spondylose maar het werkt niet afdoende zodoende de thc olie.

Mijn X-basset 19 kg heeft een anaalklier tumor, chemische castratie werkt niet meer en de tumor groeit dus vandaar de thc olie :-)

Ik had hier gevonden 0,1 per kg tot 0,25 per kg om mee te beginnen.
Polder cannabis (ook hier gevonden) raden 10% thc olie aan voor de kanker, maar dat durf ik niet aan.
Eerst maar rustig opbouwen.

De kleinste heb ik 1/3 druppel gegeven (verdunt in olijf olie)
De zwaarste 1 druppel.

Is dat ok zo? Of doe ik te voorzichtig ;D
En heeft iemand ervaringen met het gebruik van thc olie liefst voor 1 van beide aandoeningen :-)

Groetjes!
Excuus! Ik heb dit topic gemist :-[

Er zijn wel wat mensen met ervaring met THC olie. Zoals je hier vast ook gelezen hebt is THC eigenlijk giftig voor honden. Ik vind het daarom terecht dat je zo voorzichtig bent. En ik weet niet of je nu echt THC olie moet geven of voor een zware CBD olie moet gaan.... Ik zou het alleen geven als het echt niet anders kan. En dan kijken hoe het gaat. Per druppel verhogen en dan een paar dagen voor je weer verhoogd. Volgens mij verliezen veel honden een beetje controle over zichzelf op THC olie. Ze kunnen er echt mega stoned van worden en zelfs gestoord gangwerk krijgen (omvallen). Anne in Zweden heeft het gebruikt. Ik hoop dat zij dit topic ziet en reageert!
Door Evy_JD
#3428468
Hoi!
Inmiddels krijgen ze drie x 1druppel en 3x 3 druppels.
Merk eigenlijk nog helemaal niks 🙈
Cbd dan maar wat verhogen ipv de thc? Ze krijgen nu 2,5 % cbd, 3x 2 druppels…
Door Lizzy
#3428629
Evy_JD schreef: vr 25 jun 2021, 12:22 Hoi!
Inmiddels krijgen ze drie x 1druppel en 3x 3 druppels.
Merk eigenlijk nog helemaal niks 🙈
Cbd dan maar wat verhogen ipv de thc? Ze krijgen nu 2,5 % cbd, 3x 2 druppels…
Het duurt meestal met CBD olie wel een week of 2 voordat je wat merkt. Ik zou beide verhogen maar THC net wat langzamer.
Door Anne in Zweden
#3428696
Ik zou ook eerder voor een sterkere CBD kiezen. Die heb je ook met 10% (al heb ik zelf altijd de 5% van Jacob Hooy gebruikt). Bij de THC (ik meen ook van 10%, ook van Polder) merkte ik zelfs bij drie druppels nog geen verbetering. Ik heb toen een keer vijf druppels gegeven maar had de indruk dat dat echt niet lekker viel. Mijn oudste (toen 15 jaar en 4 maanden) begon vreselijk te wankelen, en hoewel ik niet kan aantonen dat het daardoor kwam (hij was gewoon in één keer op, de dag nadat we ontdekten dat hij diverse tumoren had), ben ik wel voorzichtiger geworden met THC.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door