Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3422828
Het zoveelste topic over artrose... Ik heb alles gelezen en weet niet meer wat ik nou moet kiezen.
Duffy mijn hond van 12 heeft artrose in haar schouders. Vorig jaar heeft ze een mri scan gehad omdat mijn da hier in Frankrijk cushing vermoedde. Ik heb hier toen ook een topic over gemaakt op 't forum.
Geen tumor gevonden, wel behoorlijke artrose in haar schouders en een hepatitische achtige lever.
Haar alkalische fosfaten waren verhoogd en dit was volgens de da cushing. In overleg met Utrecht laten we cushing nu even rusten vanwege 't ontbreken van klinisch beeld.

Nu merk ik dus dat de artrose erg op begint te spelen. Ik heb heel lang pillen vd huisdierendokter gegeven, drynaria +rejoint. Maar zag weinig verschil, glucosamine + chondroitine doet ook weinig. Puur gewrichten deed ook niks :(

Nu heb ik veel gelezen over golden paste, collageen type 2, groenlipmossel, duivelsklauw, hyaluronzuur... Msm, eischaalpoeder...

Waar begin ik? En kan ik hier bv Mariadistel bij geven voor haar lever?
Laatst gewijzigd door lberghoef op do 24 jun 2021, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#3422837
Bij Gabi heb ik ook veel geprobeerd qua middelen bij artrose. Huisdierendokter/groenlipmossel/collageen/Joint Comp/Flexi Joint.
Toen hij afgelopen najaar weer heel stram liep opperde mijn da Anarthron. Een kuur van 4 prikken in 4 weken (en Gabi krijgt er elke maand een prik Nandrosol bij, hij is 13 jaar) en het sloeg aan! Dat is nog wel de vraag ...óf het gaat werken. Als je na de derde prik verbetering ziet werkt het !
Gabi krijgt er Hyaloral bij (supplement) en Meloxidyl (pijnstilling).
Er schijnt ook een nieuw middel te zijn : Librela.
Ik zou zeggen : overleg met je dierenarts.
#3422937
De dierenartsen hier vinden metacam dé oplossing voor alles.
Ik heb helaas geen holistisch da in de buurt en nu naar Nederland komen is ook geen optie.
Ik wil het echt even in de alternatieve hoek houden ;)
#3422961
lberghoef schreef: do 01 apr 2021, 05:53 De dierenartsen hier vinden metacam dé oplossing voor alles.
Ik heb helaas geen holistisch da in de buurt en nu naar Nederland komen is ook geen optie.
Ik wil het echt even in de alternatieve hoek houden ;)
Begrijp me niet verkeerd : ik wilde ook alleen met natuurlijke middelen werken, maar het deed niet genoeg.

Is er geen Anarthron in Frankrijk? Of bedoel je iets anders?
Ik denk dat Golden Paste ook zeker kan helpen. Of CBDolie?
En verder is het uitproberen wat voor jouw hond wat kan doen.
Vaak helpt een (alternatief) middel een tijdje en daarna wordt het weer zoeken.
#3422963
Ik heb het opgezocht en het bestaat wel. Maar ik heb niet een hele denderende relatie met de da's hier. Hier doe je wat de da zegt en je word niet geacht zelf na te denken. Dan kom ik daar aan met mijn Hollandse "mijn hond, ik bepaal" mentaliteit en dat werkt gewoon niet goed.

Ik heb nog niet alles geprobeerd op natuur gebied. Het is dus een kwestie van gewoon uitproberen maar hoe weet ik of een combi goed kan of misschien schadelijk is?
Ook zit ik met de vitamine c. Dat zit zo ongeveer overal in maar geef je dat te lang dan maakt de hond zelf geen vitamine c meer aan.
Dus dan maar beter alles apart kopen en zelf een mix maken?
Door Lizzy
#3423262
lberghoef schreef: do 01 apr 2021, 10:28 Ik heb het opgezocht en het bestaat wel. Maar ik heb niet een hele denderende relatie met de da's hier. Hier doe je wat de da zegt en je word niet geacht zelf na te denken. Dan kom ik daar aan met mijn Hollandse "mijn hond, ik bepaal" mentaliteit en dat werkt gewoon niet goed.

Ik heb nog niet alles geprobeerd op natuur gebied. Het is dus een kwestie van gewoon uitproberen maar hoe weet ik of een combi goed kan of misschien schadelijk is?
Ook zit ik met de vitamine c. Dat zit zo ongeveer overal in maar geef je dat te lang dan maakt de hond zelf geen vitamine c meer aan.
Dus dan maar beter alles apart kopen en zelf een mix maken?
Collageen type 2 is echt wel goed maar dat moet je langdurig geven voor je wat ziet. Golden Paste (van goede kurkuma, die van Pit en Pit bio is goed) is ook heel goed maar dat moet je ook langer geven. CBD olie kan goed en ook dat moet je langer geven. Visolie is ook goed, maar dan moet je ook wel goede visolie (of algenolie) geven. Dit alles kun je allemaal los geven en zit geen vitamine C in.

Ik heb zelf geen goede ervaring met groenlipmossel, duivelsklauw en msm. Wat ik dan wel aardig vind helpen zijn de glucosamine extra sterk van de Tuinen. Daar zit ook chondroïtine in en msm en gember.

Golden paste, visolie, collageen type 2, CBD olie, glucosamine, gember: kun je allemaal samen geven.
#3427910
Mijn hond krijgt Librela injecties voor artrose. Kost wel wat en moet iedere 4 a 5 weken worden herhaald. Blokkeert alleen de pijnprikkel van artrose. Na de eerste prik merk je dat hij beter loopt en na de tweede helemaal. Het belast de nieren en lever niet. Ik zou het proberen om je hond een pijnloos eind van zijn leven te geven
#3428430
Hier ben ik weer, ik word gestoord van alle middeltjes en Duffy die haar eten niet meer op eet omdat er van alles door zit.

Ze heeft dus artrose, krijgt wat zwakkere spieren en een lever probleem.

De leverwaardes naar beneden krijgen is nu even het belangrijkst en die pillen krijg ik redelijk goed naar binnen: Zentonil, Mariadistel en Gou men Qi vd huisdierendokter.

Voor haar spieren en botten had ik groenlipmossel maar ben ik mee gestopt vanwege de lever. Ik heb puur muscle mass, dit eet ze niet. Golden paste geprobeerd, eet ze ook niet.
UC-II is het enige wat ze niet proeft of ruikt.

Ik gaf ook geria voor de oudere hond vd huisdierendokter. Ik krijg het er niet meer in. Ze ruikt het en laat haar eten staan.
Ik vind het fantastisch spul vd huisdierendokter maar oh oh wat stinkt het. Ik heb ook echt alles geprobeerd om het naar binnen te krijgen maar ik geef het op.

Ik ben dus op zoek naar iets voor botten en spieren zonder geur of smaak . En een alternatief voor Geria.

Snachts laat ze af en toe haar urine lopen zonder dat ze dat door heeft. Ik zag wederom bij de huisdierendokter silicium maar daar begin ik dus maar niet aan. Is daar nog iets anders voor? het gebeurt af en toe en is "lastiger" voor mij dan voor haar dus als er niks is ook prima.

Wie o wie heeft een idee voor iets geur en smaakloos?
Door Lizzy
#3428466
lberghoef schreef: do 24 jun 2021, 13:45 Hier ben ik weer, ik word gestoord van alle middeltjes en Duffy die haar eten niet meer op eet omdat er van alles door zit.

Ze heeft dus artrose, krijgt wat zwakkere spieren en een lever probleem.

De leverwaardes naar beneden krijgen is nu even het belangrijkst en die pillen krijg ik redelijk goed naar binnen: Zentonil, Mariadistel en Gou men Qi vd huisdierendokter.

Voor haar spieren en botten had ik groenlipmossel maar ben ik mee gestopt vanwege de lever. Ik heb puur muscle mass, dit eet ze niet. Golden paste geprobeerd, eet ze ook niet.
UC-II is het enige wat ze niet proeft of ruikt.

Ik gaf ook geria voor de oudere hond vd huisdierendokter. Ik krijg het er niet meer in. Ze ruikt het en laat haar eten staan.
Ik vind het fantastisch spul vd huisdierendokter maar oh oh wat stinkt het. Ik heb ook echt alles geprobeerd om het naar binnen te krijgen maar ik geef het op.

Ik ben dus op zoek naar iets voor botten en spieren zonder geur of smaak . En een alternatief voor Geria.
Voor spieren en botten kun je heel goed bone broth maken. Een goeie bonebroth die lekker jelly wordt. Liefst gebruik je daarvoor (als het kan) botten van biologisch gehouden dieren. Ik weet niet of je een slowcooker hebt? Dat is ideaal voor het maken voor bonebroth maar het kan ook zonder.

Alternatief voor geria weet ik niet. Ja, cholodin misschien. Krijg je het bij haar ook niet naar binnen als je het door een blikje zalm of sardien in olijfolie prakt?
#3428469
Cholodin heb ik naar gekeken inderdaad. Ik denk dat die het gaat worden inderdaad.

Ik heb geen slowcooker maar ik zal eens kijken naar de bone broth.

Sardines, zalm, tonijn, stinkworst, stinkkaas... Daar hebben we er nog al veel van in Frankrijk ;D ze ruikt eraan... En laat 't staan. Het vervelende is dat ze al dat voer waar het ooit doorheeft gezeten nu gewoon laat staan. Ik heb steeds minder opties. En zij steeds minder te eten....
#3428528
Mijn bordercollie mix Teddy zat helaas heel beroerd in elkaar en had enorm veel botwoekeringen en artrose problemen.

Voor hem hielpen de tabletten van Cetyl M heel goed. https://www.wnpshop.nl
Hij at het als een snoepje en vond het super lekker. (ok, hij was wel een echte vuilnisbak en eigenlijk vond hij alles lekker)
Aismee heeft het ook een poosje gehad als extra ondersteuning bij een spierblessure en ook zij vond het lekker. Zij is een stuk kieskeuriger qua eten.

Goedkoop is het niet maar voor Teddy was het wel een wondermiddeltje. Hij kon na de opstartfase opeens weer overal op springen wat hij zonder deze supplementen niet meer deed.

Karen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door