Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3415377
Hallo allemaal,

ik vraag het eerst hier omdat ik het idee heb dat er hier heel veel goede kennis aanwezig is :) (in tegenstelling tot de meeste facebookgroepen)
Nu, mijn hondje heeft sinds hij door een bepaalde brok er echt heel erg slecht uit ging zien ook jeuk aan zijn voetjes. Hij heeft sowieso al geen dubbele vacht overigens maar ze zijn nu roder en gevoeliger dan normaal. Hij heeft in het verleden totaal geen geschiedenis met allergieën of wat dan ook en hij is 6 jaar.
Sinds een maand staat hij nu weer terug op BARF en zijn bespiering gaat weer super vooruit, echt heel blij mee en hij is minder lamlendig. Ook begint hij weer te glimmen in zijn vachtje.

Ik vroeg mij af of ik hem iets door zijn eten kan geven wat hem eventueel nog wat helpt beter te ontgiften of bij te staan. Bijvoorbeeld kurkuma ofzo. Hij krijgt af en toe al een beetje zeewie over zijn voer. Ik heb door andere huisdieren ook heel veel kruiden in huis zoals pepermunt, brandnetel en weegbree. Is dit bevordelijk om door zijn vlees te mengen voor een tijdje? Of homepatische druppeltjes van puur van het 1 of ander? Detox oid?

Hij zag er altijd zo uit
Afbeelding

Hij zit er momenteel zo uit, het was nog veel slechter...
Afbeelding

Hoor het heel graag!
Door Lizzy
#3415425
Ik kan niet goed opmaken uit je verhaal of je hond nog steeds last heeft van jeukende voetjes of dat dit inmiddels ook beter gaat?

Jeuk aan alleen de voetjes (alle vier?) duidt toch vaak op een allergie voor iets van buitenaf. Bepaalde vloerbedekking, plantjes, graspollen, etc.

Dus ik wil graag beter begrijpen of dit nog steeds een probleem is.

Ontgiften kan goed met Detox van Phytonics. Maar waarom wil je ontgiften? Ik denk dat hij op gezonde rauwe voeding vanzelf ontgift. Nu kun je dat natuurlijk ondersteunen. Een milde ontgifting is chlorella, van een goed merk (bijv. van de website van leefbewust).

Maar voor jeukende pootjes zijn er misschien andere dingen die meer zinvol zijn.

Barfplaats wordt gesponsord door