Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3413715
Goeiemorgen,

De groenlip mossel je hoort er best veel over, ook best wel wat over gelezen al ondertussen.
Zo ook de Renske Golddust spier&Gewricht, beide begrijp ik zijn geschikt voor onderandere het soepel houden van spieren en gewrichten... maar waar ik nieuwsgierig naar ben is, is dit een supplement wat je zou kunnen toevoegen alleen bij klachten van je hond, of is dit iets wat je kunt overwegen om preventief te geven? Bij jong of oud of hoe moet ik dit zien... wie kan mij hier meer over vertellen??
Dank je wel. ;)
#3413724
Daisy75 schreef: wo 18 nov 2020, 11:06 Goeiemorgen,

De groenlip mossel je hoort er best veel over, ook best wel wat over gelezen al ondertussen.
Zo ook de Renske Golddust spier&Gewricht, beide begrijp ik zijn geschikt voor onderandere het soepel houden van spieren en gewrichten... maar waar ik nieuwsgierig naar ben is, is dit een supplement wat je zou kunnen toevoegen alleen bij klachten van je hond, of is dit iets wat je kunt overwegen om preventief te geven? Bij jong of oud of hoe moet ik dit zien... wie kan mij hier meer over vertellen??
Dank je wel. ;)
Renske Golddust spier&Gewricht bevat lijnzaad. Met de beste wil van de wereld begrijp ik echt niet wat Renske denkt dat een hond daar mee moet. Het bevat omega 3 vetzuren maar niet-actieve. En ze zijn voor een hond bijna niet om te zetten naar EPA en DHA. En die twee zijn wat honden nodig hebben bij gewrichtsproblemen.... (DHA en EPA dus). Er zit verder dit in: Verrijkt met Duivelsklauw extract, Indiase wierook extract en brandnetel extract. En dat zijn pijn verlichtende kruiden, die kun je naar mijn mening beter niet preventief geven. Zie hier ook onder.

Groenlipmossel bevat trouwens wel actieve omega 3 vetzuren.

Ik ben geen voorstander van dit preventief geven. Je kunt wel visolie of algenolie geven of vette rauwe vis (niet te veel, nooit meer dan 10% van het totaal aan voeding) voor de omega 3 vetzuren (een gezonde hond heeft gedurende zijn leven wel omega 3 vetzuren nodig), maar ik zie en het voordeel niet van zoiets als dit preventief geven (het gaat gewoon niet preventief helpen tegen iets) en wat moet je gaan geven als er wel ooit iets aan de hand is met je hond, qua artrose?

Gezonde rauwe voeding met (gemalen) rauwe vleesbotten, goed vlees en orgaanvlees, groenten en vette vis/algen of visolie: is voldoende preventief zeg maar.
#3414153
Mijn hond kreeg tot een paar maanden geleden groenlipmossel vanwege het wat strammer / stijver worden. Niet verwonderlijk bij een hond van ruim 14 jaar. Een prettige bijkomstigheid was dat teken en vlooien wegbleven. En intussen heb ik van meer mensen gehoord dat het middel goed helpt tegen teken bij honden.
Echter, bij mensen zijn er als bijwerking een enkele keer gevallen van hepatitis en leverfunctieafwijkingen gemeld.
Aangezien mijn hond leverproblemen heeft, geef ik voor de zekerheid geen groenlipmossel meer.
Oftewel: Baat het niet dan schaadt het niet gaat helaas niet altijd op. Dus ik ben het helemaal eens met het advies van Lizzy om het niet zomaar preventief te geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door