Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#3410785
Goedemorgen,
Ben in het gelukkige bezit van een engelse cocker spaniel teef en reu.Teefje is 6 jaar en haar half broer is 5 jaar.Beide nog intact.Twee x per is het hier bal en voor Charly ,het reutje is dit niet meer te doen.Ik geef hem Agnus cactus D 6 en Hypersex maar dit helpt bij lange na niet om hem wat rust te geven..Overweeg om hem tijdens de loopsheid uit huis te plaatsen maar wil dit liever niet. Zijn er leden op het forum die ook in zon 'situatie zitten en herkennen en zo ja hoe pakken jullie dit aan ?Heeeeel graag veel reacties want ik zit met mijn handen in het haar en wil dit graag zo gezond mogelijk ,voor beide honden ,oplossen.
Dank alvast van Charly, zusje Lotte en mijzelf
Door hannabelgje
#3410788
Mijn intacte reu ging uit logeren en dat ging prima. Ik ging wel iedere avond naar hem toe en ging dan samen met hem en het loopse teefje wandelen. Dat was voor alle partijen het fijnste. Als dat geen optie is dan zou ik het teefje laten steriliseren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Chouka
#3410790
Ik zou eerder voor het reutje gaan. In dit verhaal lijkt hij de grootste problemen te hebben. Hij gaat ook reageren op elke loopse teef die er ooit in de buurt komt.
En als tussenoplossing zou ik eerst gaan voor een soort inplanting. Ik ken de naam niet meer. Iets dat onderhuids wordt ingebracht, zoals een chip. Je hebt keuze tussen een half jaar en een jaar. Als je die 2e goed regelt volgens de loopsheid van je teef dan kan je 3 loopsheden dekken. Daarna weet je wel of je hem al dan niet wil steriliseren. Hier heb ik dat ooit laten doen en ik was daar heel tevreden van.

Bij je teef heb je op deze leeftijd geen voordelen meer wat betreft borst- en baarmoedertumoren. Als zij geen last heeft van de loopsheden zou ik niet voor haar kiezen.
Ik heb ooit een 7-jarige drachtige teef opgevangen en dan heb ik ze geadopteerd. Die loopsheden waren een miserie. Of beter, de loopsheden niet, behalve dat ze alle reuen keurde en de goedgekeurden vroeg om haar te dekken. De schijndrachten waren echt zielig voor haar. Als ik dat op 7 jaar geweten had dan had ik ze zeker laten steriliseren.
Door lyadeh
#3410793
Dank voor jullie antwoord.
Het teefje heeft inderdaad het minste last van haar loopsheid ze is niet schijnzwanger en zo. Haar broer heeft het er wel heel moeilijk mee. Vind castreren heel moeilijk .Ben bang dat hun vacht explodeert en of dat het karakter verandert.Ben nu naar pensions aan t googelen .Nadeel is dat ze daar ge-ent moeten zijn en zelfs voor kennelhoest.Ze worden nu getiterd en om het reutje v oor die paar dagen opvang te laten enten ? Ben bang dat er inderdaad niet veel meer keus zal zijn.Uit logeren of castreren.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3410794
Castreren lost dit met een beetje pech ook niet op. Ik had een gecastreerde reu en kreeg daar een intacte teef bij. De eerste loopsheid ging wel. Maar de 2e loopsheid was meneer 'vergeten' dat hij gecastreerd was....
Ik zou voor uit logeren gaan ;)
Door hannabelgje
#3410797
Ik zou nooit kiezen voor castratie van de reu in zo'n geval. Een teefje steriliseren op deze leeftijd heeft wel degelijk voordelen tov een bmo. Zonder baarmoeder geen baarmoedertumor (wat niet zo vaak voorkomt trouwens) en ook geen ontsteking.
Mijn eigen reu heeft nooit last gehad van andere loopse teven, alleen wanneer mijn eigen teefje loops was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3410809
Het enige nadeel is wel dat bij castratie van de teef je Cocker teef ontploft qua vacht. Echt verschrikkelijk. Ik zou dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen en een van de twee uit logeren sturen. Bij ons werd het echt iedere loopsheid erger, het gedrag van reu-lief :-X :biggrin2:
Door MillyMol
#3410815
Het is algemeen bekend dat de vachten van een ECS soms rampzalig veranderen na castratie van reu en teef. Ik zou daarom ook kiezen voor een logement als optie. Mocht dat niet bij familie kunnen dan zijn er nog wel een paar opties om te onderzoeken, waarvan FB wellicht de handigste is. Er zijn zat groepen waar ECS-liefhebbers samenkomen en je misschien aan een logeeradres kunnen helpen, bijvoorbeeld deze: https://www.facebook.com/groups/234181406599159

En ik weet niet of je nog contact hebt met de fokker(s) van je dame en heer? Wellicht heeft die nog de gouden tip voor je.
Door lyadeh
#3410818
Dank voor alle adviezen.Ik heb inderdaad nog contact met de fokster van mijn tweetal.Heb het daar al eens over gehad met haar.De vader van mijn twee cockers is vanwege een medische reden gecastreerd.Vind het een idee om via FB een opvang adres te zoeken hoewel ik daar niet meteen voor zou kiezen.Ik ben ook heeeel erg tegen castreren met als gevolg die verschrikkelijke vacht.Maar was vandaag zo zat van die twee en zat er zo doorheen dat ik hier hoop had een goed advies te krijgen.Bovendien is dit voor mijn reutje ook niet meer op te brengen en ja het lijkt er op dat zijn reactie op haar loopsheid met het jaar heftiger wordt.Geloof dat ik iedereen geantwoord heb :) Denk dat ik naar een betrouwbaar opvang adres moet gaan zoeken.Nadeel is dat zij dan geent moeten zijn en zelfs tegen kennelhoest :-\ Ze worden nu getiterd .Stiekem had ik er op gehoopt dat iemand met een batterij aan homeopatisch middelen zou komen :( Nogmaals dank
Door eelke
#3410822
Opvang hoeft toch niet per see betaald te zijn? Misschien zijn er andere hondeneigenaren met hetzelfde probleem; als je dan beide elkaars reuen opvangt help je elkaar mooi uit de brand. (of mensen die graag op vakantie gaan zonder hond bv).
Gebruikersavatar
Door Ina
#3410829
lyadeh schreef: di 29 sep 2020, 23:01 Dank voor alle adviezen.Ik heb inderdaad nog contact met de fokster van mijn tweetal.Heb het daar al eens over gehad met haar.De vader van mijn twee cockers is vanwege een medische reden gecastreerd.Vind het een idee om via FB een opvang adres te zoeken hoewel ik daar niet meteen voor zou kiezen.Ik ben ook heeeel erg tegen castreren met als gevolg die verschrikkelijke vacht.Maar was vandaag zo zat van die twee en zat er zo doorheen dat ik hier hoop had een goed advies te krijgen.Bovendien is dit voor mijn reutje ook niet meer op te brengen en ja het lijkt er op dat zijn reactie op haar loopsheid met het jaar heftiger wordt.Geloof dat ik iedereen geantwoord heb :) Denk dat ik naar een betrouwbaar opvang adres moet gaan zoeken.Nadeel is dat zij dan geent moeten zijn en zelfs tegen kennelhoest :-\ Ze worden nu getiterd .Stiekem had ik er op gehoopt dat iemand met een batterij aan homeopatisch middelen zou komen :( Nogmaals dank
Ik weet dat er opvang is waar titeren geaccepteerd word en in iedergeval 1 die ook geen kennelhoest eist (als ik me goed herinner)....zit wel in Noord Holland, weet niet of dat enigzins in de buurt is
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door