Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door AnnaJazz
#3409374
Hallo.

Mijn pup Jazz (Engelse Cocker Spaniël) van 13 weken heeft voor de 2e x volle anaalklieren.
Mij wil niet constant de anaalklieren laten uitknijpen en wil graag iets homeopatische of in ieder geval iets in de alternatieve geneeswijze sfeer geven.

Hebben jullie suggesties?

Mvg
Anna
Door Lizzy
#3409408
AnnaJazz schreef: ma 24 aug 2020, 18:44 Hallo.

Mijn pup Jazz (Engelse Cocker Spaniël) van 13 weken heeft voor de 2e x volle anaalklieren.
Mij wil niet constant de anaalklieren laten uitknijpen en wil graag iets homeopatische of in ieder geval iets in de alternatieve geneeswijze sfeer geven.

Hebben jullie suggesties?

Mvg
Anna
Ja, snap ik dat je ze niet steeds uit wilt laten knijpen. Zo goed is dat inderdaad niet.

Ik ben ook benieuwd wat pup eet. En hoe de ontlasting is. Stevig, heel stevig, slapjes, dun?

Zijn de anaalklieren alleen vol of is het ook ontstoken? Als de anaalklieren uitgeknepen worden, wat komt daar dan uit? Is dat ontstekingsmateriaal of alleen anaalkliervocht? Of is het erg stevig, dat wat er uit komt?

Hoe ben je erachter gekomen dat de anaalklieren vol zaten? Zit pup er aan te likken, happen? Of sleetje rijden?
Door AnnaJazz
#3409612
Jazz is een teefje. Ze is aan het sleetje rijden, hapt veelvuldig naar het gebied (zelfs af en toe een wondje) en het ruikt echt enorm.
Toen ik haar kreeg, kreeg ze Profine als voeding. Daar zit veel aardappel in en daar ben ik persoonlijk geen fan van. Ze heeft het tot haar 13e week gekregen en nu ben ik overgestapt op Orijen. Erg duur, maar ze is er gek op en ik heb er een goed gevoel bij.
De vloeistof die uit haar anaalklieren komt is dun, geen dikke brij ofzo. Uiteraard stinkt het enorm.
Vorige week heeft de da het nogmaals uitgeknepen maar dat wil ik niet meer.
Ze krijgt nu gemalen lijnzaad door haar eten en een enzymtablet door haar eten. Haar ontlasting is niet dun, ook niet superdik. Gewoon soepel.
Gisterenavond rook ik Jazz weer enorm dus ik zit met smart op tips te wachten.
Misschien Wobenzym, Chlorella, Traumeel of Propolis? Daar lees ik veel over op internet in relatie tot dit topic.
Door Lizzy
#3409641
AnnaJazz schreef: di 01 sep 2020, 09:05 Jazz is een teefje. Ze is aan het sleetje rijden, hapt veelvuldig naar het gebied (zelfs af en toe een wondje) en het ruikt echt enorm.
Toen ik haar kreeg, kreeg ze Profine als voeding. Daar zit veel aardappel in en daar ben ik persoonlijk geen fan van. Ze heeft het tot haar 13e week gekregen en nu ben ik overgestapt op Orijen. Erg duur, maar ze is er gek op en ik heb er een goed gevoel bij.
De vloeistof die uit haar anaalklieren komt is dun, geen dikke brij ofzo. Uiteraard stinkt het enorm.
Vorige week heeft de da het nogmaals uitgeknepen maar dat wil ik niet meer.
Ze krijgt nu gemalen lijnzaad door haar eten en een enzymtablet door haar eten. Haar ontlasting is niet dun, ook niet superdik. Gewoon soepel.
Gisterenavond rook ik Jazz weer enorm dus ik zit met smart op tips te wachten.
Misschien Wobenzym, Chlorella, Traumeel of Propolis? Daar lees ik veel over op internet in relatie tot dit topic.
Ik denk dat ik begin bij het begin. Je zit hier op Barfplaats. En wij voeren onze honden (en katten) geen brokjes. Ook geen "goede" brokjes. Want die bestaan niet. Ik zou dus eerst beginnen met je hond over te schakelen op een verse rauwe voeding waar gemalen bot in zit (en vooral geen calcium supplement). Dat kan een KVV zijn (kant en klaar) of dat kan zelf samengesteld zijn (BARF). Maar rauwe verse voeding: dat is sowieso de basis.

Vleesbot of gemalen bot geeft je sowieso een betere stevigere ontlasting. Die de hond nodig heeft om de anaalklieren goed te kunnen legen. Maar bovendien versterkt een rauwe verse voeding het immuunsysteem en biedt het de hond ook goede bacteriën en enzymen.

Als dat onvoldoende resultaat sorteert, zou je homeopathie kunnen proberen (bijv. een consult aanvragen bij Sita de Munnik). Of je kunt een middel proberen (al meerdere positieve reacties gehoord) dat heet: Glandex. Ben niet direct dol op de inactieve ingrediënten:

Actieve ingrediënten: pompoenzaadpoeder, appelpectine-cellulosepoeder, quercetine-dihydraat, lactobacillus acidophilus, bromelaïne. Inactieve ingrediënten: gedehydrateerde pindakaas, lijnzaadolie, glycerine, minerale olie, pindakaas, aardappelzetmeel, rijstzemelen, sorbinezuur, sucrose, water.

Dus misschien kun je zelf bijv. gemalen pompoenzaad, quercetine, probitoica en bromelaïne toevoegen.
Door hamada
#3409846
Ik kan alleen maar uit eigen ervaring bevestigen wat Lizzie aangeeft.
In een wel heel ver verleden had onze hond, destijds op blik en brok :-[ , allerlei duidelijke en onduidelijke klachten.
Na een lange zoektocht vers voeren ontdekt, en sinds die tijd zijn al onze honden, nu al weerverschillende generaties, naar grote tevredenheid, op vers gezet.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets, maar in algemeenheid zijn maag/darm-, vacht- en anaalklierproblemen hier echt geminimaliseerd.
En ze vinden het LEKKER :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door