Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3408792
Al ee tijd niet actief geweest hier, maar hier ben ik weer, want wie oh wie weet wat er nu wel helpt tegen vlooien en wat geen gif bevat?

We hebben geprobeerd: eigenlijk alles wat ik kon vinden, Chinese kruiden, diatomeeënaarde, dimethicon op de hond en in huis, knoflook, karnemelk, neemolie (uitwendig) rozemarijn- teatree- lavendel etherische olie, alle mogelijke niet-giftige shampoos, washbar-olie, natural answer spray...

Wat ze eigenlijk dagelijks krijgen is finecto poeder en knoflook/schapenvet tabletten en biergist

Ik was ze dan maar vaak...(niet erg...twee van de drie zijn echt varkentjes) en laat ze 10 minuten in het schuim staan, dan stikken de vlooien.

Maar...we wonen in een omgeving waar het stikt van de vlooien (veeeel gras), en vooral onze Minas is een flea-magnet. Van de week zie ik em aan een bosje snuffelen en ploep ploep...springen zo twee vlooien uit de bosjes op hem.

Wat heb ik nog niet geprobeerd en zou best es kunnen werken?
Oh ja..vorig jaar heb ik uit wanhoop bolfo gold gegeven en de vlooien liepen er gewoon doorheen....tralala...

:/
Inge
Gebruikersavatar
Door sam28
#3408802
Ooh, als ik vlooien zie dan pak ik toch echt de druppels van frontline. En als ze in mn huis zitten HG.
Natuurlijke middeltjes werken dan volgens mij niet meer voldoende. Maar heb makkelijk praten met 2 katten en een hond gehad hebbende die eigenlijk nooit vlooien had.
Succes ermee.
Door Lizzy
#3408810
Ik vind eigenlijk niks echt helpen behalve de vlooienkam. Ik kam mijn honden gewoon 3 keer per dag als ze vlooien hebben. En ik ben er Godzijdank weer vanaf, van de vlooien, bij mij was een vicieuze cirkel doordat de aanwezige vlooien lekker eitjes hadden gelegd in de kieren van m'n houten vloer (dus die is eruit en we hebben nu PVC).

Die bosjes, zitten die in je tuin? Want dan zou je je tuin nog kunnen behandelen (met een knoflookoplossing). En met nematodes. Even een quote van dogs naturally:

Home Remedies For Fleas Living In Your Yard
You can use nematodes to minimize flea populations in your yard. Start when soil temperatures rise above 45 degrees for at least 2 to 3 weeks

Nematodes are your best friends when it comes to keeping your yard flea-free. If fleas aren’t in your yard, they’re less likely to find their way onto your dog.

What Are Nematodes?
Nematodes are tiny worm-like multicellular animals that live in soil. There are a lot of different kinds of nematodes, good and bad. I’m talking about the good ones here. They help control many garden pests like ants, termites and grubs – and they also eat fleas!

You can buy them at many garden centers and online. I pre-order mine from Arbico Organics to arrive in early spring.

En knoflookwater:

Garlic Water For Your Yard
What you need:

8 heads of chopped garlic (there’s no need to peel it for this recipe)
1 gallon of almost boiling water
How to make it:

Place the garlic in an extra large soup pan and pour the water over it
Cover and let the mixture steep for 12 hours
Pour through a strainer into a garden sprayer
Lightly spray your lawn and garden area

======

Na het wassen (laatste spoeling) kun je appelazijn door de water doen (verdunnen dus zeg maar) en over ze heen gieten. Daar schijnen vlooien ook de pest aan te hebben.

Verder toch vlo kammen, elke dag stofzuigen, honden kleedjes en bedden/manden elke week op 60 graden wassen.

Misschien dat de rest van het artikel van dogs naturally nog tips bevat voor je: https://www.dogsnaturallymagazine.com/b ... ies-fleas/
Door MillyMol
#3408816
@Lizzy: vraag voor de duidelijkheid richting andere belangstellenden: is die 45 graden grondtemperatuur op de schaal van Fahrenheit? Omgerekend is dat dan 7,2 graden Celsius.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3408843
Dank voor de reacties!
Gif iss voor mij echt geen optie....één van mijn katten heeft dan meteen een kapotte huid (main coons zijn daar heel gevoelig voor) en een van de honden is overal allergisch voor dus zijn weerstand is niet goed.
Kammen kan bij hem gelukkig wel, dat doen we dan ook twee keer per dag, de andere twee zijn niet kambaar . Pippin heeft er te lang haar voor...dan is halverwege de kambeweging de vlo al lang weg...en Pepper heeft een soort berenvacht...daar kom je gewoon niet door.
Nematoden had ik al es naar gekeken, maar dat koste me een kapitaal. En de tuin grenst aan graslanden waar ook veel egels zijn, dus das onbegonnen werk...hoewel ik wel overweeg om het dan in vredesnaam maar te proberen in de tuin..
Die knoflookmix, die ga ik absoluut maken, ik ben heel benieuwd!!
Dank!
Door Lizzy
#3408851
Succes! Ik hoop dat er iets is dat werkt. Gif is voor mij ook geen optie trouwens. Maar vlooien zijn ook super vervelend (zacht uitgedrukt).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3409264
Nematoden kosten een fortuin zeg je? Is dat omdat je tuin zo groot is?
Want in dat geval zou ik een kleinere hoeveelheid proberen. Het voordeel met die ecologische oplossingen is dat als er voedsel genoeg is (en de omgeving geschikt natuurlijk) , deze predatoren vanzelf aangroeien. Je hebt dan geen snelle fix, maar binnen een bepaalde tijd zal het (al het goed werkt) wel verschil maken. Dat er veel in de omgeving zitten is dan geen probleem.

Echt een oplossing vormt het dan niet, maar ik vrees dat dat niet bestaat. En met vele kleine dingen die helpen zou je er ook wel kunnen geraken.
Je mag dan wel niet het bodemleven in je tuin op welke manier dan ook bestrijden.
Door Suzanne
#3409319
Hoi,
je dieren behandelen is 1.. maar als je de omgeving niet behandelt, dan wordt 't niets. En dan bedoel ik niet de tuin, de straat, het park, maar je eigen huis. Banken, tapijten, bed, tap, auto..
Anders weet je zeker dat je er nooit vanaf komt.

Suzanne
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door