Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door toscak
#3407556
Hoi

Kan iemand mij adviseren mbt een goede probiotica? Mijn hond wordt verdacht van IBD dus ik zoek een probiotica met zo min mogelijk ‘troep’.

Ik kwam op de gebruikelijke voor honden zoals die van Puur en Phytonics, maar beide bevatten ook maiszetmeel wat ik nu juist probeer te voorkomen. Verder dacht ik ook nog aan solgar?
Door Lizzy
#3407559
Dat is een nadeel van Puur inderdaad. Maar wat wel fijn is is dat deze stam er in zit: Enterococcus faecium. Die schijnt echt heel zinvol te zijn om aan honden te geven. Waar het ook in zit en wat een hele uitgebreide is is deze:

https://nl.iherb.com/pr/Dr-Mercola-Comp ... 90-g/41880

Wel duur :-X

In Solgar zit deze stam trouwens niet, voor zo ver ik weet. Dus ik zou zelf niet voor Solgar gaan.
Door toscak
#3407561
Lizzy schreef:Dat is een nadeel van Puur inderdaad. Maar wat wel fijn is is dat deze stam er in zit: Enterococcus faecium. Die schijnt echt heel zinvol te zijn om aan honden te geven. Waar het ook in zit en wat een hele uitgebreide is is deze:

https://nl.iherb.com/pr/Dr-Mercola-Comp ... 90-g/41880

Wel duur :-X

In Solgar zit deze stam trouwens niet, voor zo ver ik weet. Dus ik zou zelf niet voor Solgar gaan.
Thanks! En als ik het goed lees zit hier inderdaad geen ‘onnodige’ troep in? Of zie ik iets over het hoofd?
Door toscak
#3407562
Lizzy schreef:Volgens mij zijn deze aanzienlijk goedkoper (zou je om moeten rekenen): https://nl.iherb.com/pr/Nature-s-Secret ... blets/3342

Maar ja, daar zit wel weer meer "troep" in: Microcrystalline cellulose, hydroxypropyl methylcellulose, pectin, sodium bicarbonate, sodium carbonate anhydrous, silicon dioxide, stearic acid, guar gum and turmeric.
Dan ga ik liever voor de duurdere. Als het niet goed valt blijf ik me toch afvragen of het door de ‘troep’ komt en daar heb ik ook geen zin in Afbeelding
Door Lizzy
#3407564
toscak schreef: ma 27 jul 2020, 17:00 Thanks! En als ik het goed lees zit hier inderdaad geen ‘onnodige’ troep in? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, ik denk dat je ze schoner niet gaat vinden.
Door Lizzy
#3407565
toscak schreef: ma 27 jul 2020, 17:04 Dan ga ik liever voor de duurdere. Als het niet goed valt blijf ik me toch afvragen of het door de ‘troep’ komt en daar heb ik ook geen zin in Afbeelding
Ik snap het. Nou vind ik de troep in het andere product wel meevallen, maar ik snap zeker je punt!
Door Lizzy
#3407616
toscak schreef: di 28 jul 2020, 14:24 Binnen! Inderdaad een schrikbarend klein potje :D
Ja, het is ontzettend duur. Ik hoop dat je verbetering gaat zien!
Door Janie2
#3407650
Ik zou iig naast een combi-probiotica ook “coagulans” (lactospore) en “ Saccharomyces boulardii” bij gaan geven. Bij IBD kan het ook helpen een beetje spijsverteringsenzymen bij te geven.
Door toscak
#3407651
Janie2 schreef:Ik zou iig naast een combi-probiotica ook “coagulans” (lactospore) en “ Saccharomyces boulardii” bij gaan geven. Bij IBD kan het ook helpen een beetje spijsverteringsenzymen bij te geven.
Dank voor je bericht! Ik ga me even verdiepen in je moeilijke woorden Afbeelding. Alle tips helpen!
Door paul3
#3415133
toscak schreef: ma 27 jul 2020, 16:06 Hoi

Kan iemand mij adviseren mbt een goede probiotica? Mijn hond wordt verdacht van IBD dus ik zoek een probiotica met zo min mogelijk ‘troep’.

Ik kwam op de gebruikelijke voor honden zoals die van Puur en Phytonics, maar beide bevatten ook maiszetmeel wat ik nu juist probeer te voorkomen. Verder dacht ik ook nog aan solgar?
Hoi Hoi..Nieuw hier, ik reageer even op jouw vraag mbt goede probiotica. De probiotica van Organimal vind ik persoonlijk heel goed. Heeft probiotica en prebiotica in een plus nog eens ingredienten die (volgens hun) een beschermend laagje op de darmwand leggen. Het werkt goed bij mijn hond maar iemand van hun klantenservice wees me erop dat vers vlees of barf in principe de beste manier van voeden was. Maar ik weet er weinig van en lees veel over dat het ook gevaarlijk was ivm bacterien etc. Weet niet zo goed wat te denken nu. Ik lees juist dat als je hond vaak last heeft van darmontsteking dat vers vlees juist gevaarlijk is.
Die probiotica vind je trouwens hier: https://www.organimal.nl/probiotica-hond/.
Door src_esther
#3415176
paul3 schreef: do 10 dec 2020, 16:10 Hoi Hoi..Nieuw hier, ik reageer even op jouw vraag mbt goede probiotica. De probiotica van Organimal vind ik persoonlijk heel goed. Heeft probiotica en prebiotica in een plus nog eens ingredienten die (volgens hun) een beschermend laagje op de darmwand leggen. Het werkt goed bij mijn hond maar iemand van hun klantenservice wees me erop dat vers vlees of barf in principe de beste manier van voeden was. Maar ik weet er weinig van en lees veel over dat het ook gevaarlijk was ivm bacterien etc. Weet niet zo goed wat te denken nu. Ik lees juist dat als je hond vaak last heeft van darmontsteking dat vers vlees juist gevaarlijk is.
Die probiotica vind je trouwens hier: https://www.organimal.nl/probiotica-hond/.
Grappig (reclame)praatje.
Ik heb even de ingrediënten lijst bekeken maar ik zou het mijn hond nooit geven. Onder andere omdat er tannine (giftig) in verwerkt is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door