Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3405974
Hallo iedereen,

Na vandaag een hele interessante lezing te hebben gehad over kruiden voor honden en katten zat ik toch nog met een vraag.

In 1 van de supplementen die als voorbeeld werd gebruikt zat namelijk curcuma wortel.
Nu dacht ik gelezen te hebben dat er dingen in die wortel zitten die giftig zijn voor honden?

Ook vraag ik me nu af of biologische Curcuma wortel dan niet beter zou zijn om te gebruiken in Golden Paste?
Zelf kan ik namelijk niet zo snel aan biologisch poeder komen, maar biologische wortel kan ik dan weer wel makkelijk aankomen.

Graag hoor ik jullie mening/adviezen.

Groetjes,
Lisa
#3405975
Aedon900 schreef: zo 28 jun 2020, 12:09 Hallo iedereen,

Na vandaag een hele interessante lezing te hebben gehad over kruiden voor honden en katten zat ik toch nog met een vraag.

In 1 van de supplementen die als voorbeeld werd gebruikt zat namelijk curcuma wortel.
Nu dacht ik gelezen te hebben dat er dingen in die wortel zitten die giftig zijn voor honden?

Ook vraag ik me nu af of biologische Curcuma wortel dan niet beter zou zijn om te gebruiken in Golden Paste?
Zelf kan ik namelijk niet zo snel aan biologisch poeder komen, maar biologische wortel kan ik dan weer wel makkelijk aankomen.

Graag hoor ik jullie mening/adviezen.

Groetjes,
Lisa
Hoi Lisa,
Wat ik over kurkuma heb geleerd is dat de verse wortel toch eerst bereid moet worden wil het goed opneembaar zijn. Ik neem daarom standaard biologisch kurkuma poeder en dat bereid ik dan ook nog eens door het te verhitten (met het maken van de Golden Paste). Ik zou niet weten hoe je dat met verse kurkuma kunt bereiken...

Kun je niet bij Pit en Pit bestellen? Die hebben super goeie bio kurkuma (koop het daar al jaren).

https://www.pit-pit.com/kurkuma-bio.html
#3405980
Bedankt allebei voor jullie antwoorden :)

Voor nu blijf ik nog even bij het curcuma poeder, want ik wil niet zomaar gaan experimenteren en ik heb ook geen idee welke bereiding dan vooraf gaat als je de wortel wilt gebruiken.


@Basil, bedankt hier heb ik helemaal niet naar gekeken haha, oeps :P. Leuk dat jij ook aanwezig was vanochtend!
#3414611
Envie schreef: wo 02 dec 2020, 13:58 Ik geef m even een Upje...

met de vraag wat beter is. Curcuma poeder met olijfolie of met kokosolie voor de golden paste?
En waarom :)
Het maakt niet uit! Wat vind je daarvan?! Nee maar serieus. Als je een goede kwaliteit extra vierge kokosolie gebruikt is dat goed. Als je een extra vierge olijfolie gebruikt is dat ook goed. Ik vind zelf dat Golden Paste met olijfolie iets sneller ranzig wordt (na 2 weken vind ik 'm echt niet meer lekker ruiken). Als je niet aan een goede kwaliteit kokosolie kan komen (best ook duur): dan koos ik direct voor olijfolie.
#3414643
Lizzy schreef: wo 02 dec 2020, 16:24 Het maakt niet uit! Wat vind je daarvan?! Nee maar serieus. Als je een goede kwaliteit extra vierge kokosolie gebruikt is dat goed. Als je een extra vierge olijfolie gebruikt is dat ook goed. Ik vind zelf dat Golden Paste met olijfolie iets sneller ranzig wordt (na 2 weken vind ik 'm echt niet meer lekker ruiken). Als je niet aan een goede kwaliteit kokosolie kan komen (best ook duur): dan koos ik direct voor olijfolie.
Ik vind t leuk :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door