Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3404887
Mijn hond krijgt 's morgens eerst een schepje groenlipmossel, en na een kwartier de novacam met wat eten.
's Middags eerst wat gember, en na een kwartier de flexijoint met duivelsklauw. Hij werd wat misselijk van de flexi, gember helpt goed!

Vraagje: is een kwartier voldoende tijd? En wat zou ik evt 's morgens als betere natuurlijke maagbeschermer kunnen geven?
Door Lizzy
#3404946
Envie schreef: vr 12 jun 2020, 16:43 Mijn hond krijgt 's morgens eerst een schepje groenlipmossel, en na een kwartier de novacam met wat eten.
's Middags eerst wat gember, en na een kwartier de flexijoint met duivelsklauw. Hij werd wat misselijk van de flexi, gember helpt goed!

Vraagje: is een kwartier voldoende tijd? En wat zou ik evt 's morgens als betere natuurlijke maagbeschermer kunnen geven?
Als het goed werkt, dan denk ik dat 15 minuten genoeg is.

Hier staan nog wat natuurlijke alternatieven die volgens mij ook toepasbaar zijn voor honden: https://gezonderleven.com/6-natuurlijke ... omeprazol/ (ik zou er wel even apart op googlen middel + hond (of beter in het Engels).
Door Janie2
#3405777
Hallo Envie, heb je al wat gevonden voor je hond wat werkt?
Bij katten met nierfalen wordt vaak “slippery elm” gebruikt (vanwege hoog ureum krijgen zij vaak last van het maagslijmvlies), misschien is dat iets voor je hond?

Daarnaast zijn boswellia (zuur!) en duivelsklauw wel de twee die vaak/vaker maagklachten geven. Misschien dat vermijden? En zie je goed extra effect van de flexi en dergelijke?
Door Envie
#3406966
Janie2 schreef: do 25 jun 2020, 16:33 Hallo Envie, heb je al wat gevonden voor je hond wat werkt?
Bij katten met nierfalen wordt vaak “slippery elm” gebruikt (vanwege hoog ureum krijgen zij vaak last van het maagslijmvlies), misschien is dat iets voor je hond?

Daarnaast zijn boswellia (zuur!) en duivelsklauw wel de twee die vaak/vaker maagklachten geven. Misschien dat vermijden? En zie je goed extra effect van de flexi en dergelijke?
Hoi Janie, sorry voor de late reactie, even niet hier geweest.
De groenlipmossel en gember werken voldoende, ik merk in ieder geval geen nadelige effecten. voorheen werd hij nog wel eens wat misselijk van de flexxi-met duivelsklauw.
Boswellia krijgt hij niet. Bedankt voor je tip, ik ga eens kijken !
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door