Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3391542
Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande combinatie?
Sam heeft geregeld wat last van maag/darmen (misselijkheid, darmkrampen) mogelijk ook samenhangend met duivelsklauw. Duivelsklauw zou maagdarmklachten kunnen veroorzaken.
Ik heb wel de indruk dat de Flexijoint goed werkt tegen zijn artrosepijn. Is als overgang een combinatie van beide middelen (Synopet en Flexijoint) mogelijk, of zijn er redenen om dit niet te combineren?
#3391568
Je geeft nu dus Flexijoint met groenlipmossel? Op zich raar dat hij daar last van heeft want groenlipmossel werkt zelfs een beetje beschermend op de maagwand. Je zou kunnen proberen of gember de misselijkheid doet verdwijnen. Gember kun je vers door de groentenmix raspen of ook in een capsule kopen.

Dit zit in
vloeibare GLMax® Groenlipmossel
Curcumine (Bio-CM100®)
biologisch Zwarte bes-blad
Vitamine D3
Vitamine C

Dit zit in Flexijoint:
Glucosamine HCL 7000 mg,
Chondroitine Sulfaat 4000 mg,
MSM 4000 mg,
Hyaluronzuur 25 mg,
Ascorbinezuur (Vitamine C) 1000 mg,
Duivelsklauw 2000 mg.

Ik zie niet in waarom het niet kan. Hoewel je misschien wel veel vitamine C krijgt. Maar waarom denk je dat deze combinatie beter zou werken dan de groenlipmossel + Flexijoint? Of in ieder geval beter zou zijn tegen de misselijkheid? Ik denk het niet namelijk....
#3391621
Dank voor je reactie :)
Hij zat op de Flexijoint met duivelsklauw en reageerde qua lopen goed hierop.
Maar hij heeft daarbij wat last, vooral ‘s nachts, van een borrelende buik en smakken ( misselijk ?) . Nu las ik ergens dat duivelsklauw maagklachten zou kunnen veroorzaken, èn dat groenlipmossel meestal prima werkt bij gewrichtsklachten.
Maar als ik je goed begrijp zouden beide preparaten dus goed gecombineerd kunnen worden;
Met maag/darm geborrel en gesmak werkt bij Sam ook de MuRen van de Huisdierendokter. Die heb ik ook weer besteld.
#3392069
Oh dit topic is me ontgaan.
Als Max van Flexijoint maagpijn krijgt, zou ik zelf gewoon overgaan op (bijv) Synofit en kijken wat dat doet.

Ik wissel supplementen voor artrose af.
De afgelopen maanden hebben ze Flexijoint gehad en nu krijgen ze een combi supplement met groenlipmossel.

Zo kunnen ze er hopelijk uithalen wat ze nodig hebben zonder dat het overkill wordt

Die Synofit ziet er goed uit, zal ik ook eens proberen. Ze krijgen nu gedroogde groenlipmossel.
#3392116
Vervelend dat Sam moeizaam loopt..
En wat heftig dat zijn heup uit de kom is geweest, bah :(

Krijgt hij ook reguliere pijnstilling?
Zo nee, dan zou dat misschien een goede aanvulling nu zijn? Kun je kijken of hij dan beter loopt. Pijnvrij zijn is toch wel zo fijn, helemaal op je oude dag. Ik zou dan wel die Mu Ren of iets anders voor zijn maag bij blijven geven, want novacam valt best zwaar op de maag hier.

Bella krijgt er ook af en aan novacam bij.
#3392549
Zag je bericht nu net.
Sam heeft wel aanvullende pijnstillers gehad, maar die hadden nagenoeg geen effect.
De Flexijoint had wel verbetering tot gevolg.
Hij lijkt niet echt pijn te hebben, maar loopt niet graag en langzaam.
In huis is hij actief, trekt sprintjes, springt... dus tsja...
Bij orthomanueel therapeut geeft hij niet echt pijn aan.
#3392553
Spot heeft af en toe dat zijn achterpoot ‘verstijft’ als voor de step loopt. Dan verkrampen zijn adductoren (spiergroep) en dat heeft ook effect op zijn darmen (vooral de musculus ileopsoas is daar nogal mee verbonden)
Het helpt bij hem als ik beetje masseer en zijn poot buig en even vasthoudt. Daarna loopt hij weer een stuk beter. De spieren rond de heup en de darmen hebben best veel met elkaar te maken. Als Spot last had van zijn darmen liep hij ook niet goed. Is bij hem soms best puzzeltje wat wat is...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door