Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3385185
Hee allemaal,

Ik ben eigenlijk een net-nieuw lid hier op het forum maar heb gelijk al vraag.
Ik ben wat onderzoek aan het doen naar CBD (cannabidiol-hennep) voor honden, maar wil graag wat meer weten over de doseringen.
Mijn vraag aan jullie is dus of jullie wellicht een dierenarts weten die ervaring zou kunnen hebben met CBD doseringen bij honden ?
Ik heb zelf een aantal holistische dierenartsen gecontacteerd maar de meeste hadden geen ervaring met welke doseringen er werden gebruikt en effectief waren.

(Reden dat ik graag dierenartsen wil vragen is omdat ik wel wetenschappelijke literatuur heb gelezen maar hier veel hogere effectieve doseringen vind dan wat er word aangeraden door fabrikanten van CBD producten.)
#3385203
klopt, dat was een interview met Dr. Rober J. Silver.
Die man heeft inderdaad veel ervaring met het toedienen van CBD bij honden, en adviseert een dosis van 0.1mg/kg tot 0.5mg/kg 2x per dag. Echter zou ik graag wat meer ervaringen willen horen van ook andere dierenartsen, het liefst ook van wat europese aangezien ik persoonlijk het idee heb dat ze in amerika wel heel erg hyped zijn over het stofje. (met misschien een heel groot placebo effect als gevolg ::) , bovendien heeft hij er persoonlijk veel baat bij als mensen CBD gaan kopen aangezien hij zelf een bedrijf heeft wat het verkoopt maar ook hoofd adviseur dierenarts is bij een groot bedrijf wat zich ermee bezig houd)
Of Gary Richter ? Misschien moet ik die nog een keer luisteren dan, daar hoorde ik niet echt duidelijke doseringen toen ik hem de eerste keer luisterde.
#3385205
Too schreef: ma 02 sep 2019, 15:55 :biggrin2:
Je bedoelt het beruchte 'wij van wc-eend' effect, dat zou heelgoed kunnen ja.
Waar wil je de cbd voor inzetten?
Inderdaad ja.
Op het moment ben ik niet van plan om CBD zelf in te zetten aangezien ik er geen reden voor heb ;) , Ik wil vooral gewoon weten of we blij worden gemaakt met een dode mus (mocht ik het ooit willen gebruiken) of dat al die anekdotische ervaringen daadwerkelijk waar zijn.

Ik ben er zelf eigenlijk wel van overtuigd dat CBD daadwerkelijk medicinale effecten heeft, alleen heel sceptisch over de dosering die vooral word geadviseerd op internet. Ik heb meerdere peer-reviewed papers gelezen, maar helaas word hier niet lager gegaan dan 2mg/kg (4x zoveel als de hoogste dosering die dus word aangeraden). En ook echte medicijnen van CBD (zoals epidiolex bijvoorbeeld) hanteren veel hogere doseringen per kg lichaamsgewicht.

Zie je daarwerkelijk effect op bijvoorbeeld angstig/rusteloos gedrag als je maar 0.1mg/kg aan je hond geeft. Of zijn honden met artritis daadwerkelijk geholpen met maar 0.4mg/kg 2x daags?
mijn vraag vloeit dus voort uit interesse en niet zozeer uit noodzaak om iets te vinden :biggrin2:
#3389393
Ik geef al gelangere tijd CBD aan m'n honden. Begon met klachten bij een van ze (bikkel). Daarna maar blijven geven want ze lijken het wel fijn te vinden en ze worden er lekker rustig van. Vooral de kleinste heeft er baat bij. Op de website waar ik het altijd koop staat dit:

"Dosering CBD Olie voor Honden
Bij honden is de maximale dosering 2 of 3 druppels per 10 kg lichaamsgewicht. Begin echter met een lagere dosering zodat je kunt zien hoe je hond reageert op CBD. Als de reactie goed is kun je de dosering langzamerhand verhogen. Bij puppy’s geldt een andere dosering: 1 of 2 druppels twee keer per dag is voor pups de maximale dosering. Zorg ervoor dat je cbd olie voor honden op een koele, droge en donkere plek bewaard. Let op de houdbaarheid van het product." >>> https://www.dutch-headshop.nl/cbd-olie-hond-cibapet-4

Ik houd dit zelf altijd aan en doet het prima. Voor m'n kleinste vriend houd ik de dosering van een pup aan. Misschien heb je er wat aan :)
#3392729
Hoi hoi,

Allereerst, ik ben geen dierenarts
Maar gebruik wel zelf cbd en geef het ook rustig aan hond en kat
Kat schijnt maar een druppel te mogen
Hond geef ik ook maar 1 druppel per dag. Werkte prima, ipv reguliere pijnstiller

Let wel, ik heb full spectrum hennep olie
Die niet in de winkel te koop is
Wil je meer info
stuur me een berichtje
weet er redelijk veel vanaf inmiddels
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door