Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3384694
Bandit heeft een vlo.
Ik heb nog nooit (bij mijn weten) een hond met vlooien gehad.

Weet iemand hoe ik die vlo kwijt kan raken zonder chemische middelen?

Het enige wat ik weet is om Bandit onder te dompelen in de hoop dat de vlo verdrinkt, maar dan stuit ik toch op praktische problemen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3384721
Een vlo is geen reden tot paniek. Je kan hem inderdaad in bad doen, of kammen. Dan kom je er vanzelf achter of er meer zijn.

Als je kamt kan je de vlooien die je vangt verzuipen in wat water en afwasmiddel. Als het er veel zijn wordt het tijd om verder te denken, maar eerst maar eens zien.
#3384731
Bedankt voor het meedenken en de reacties!!! :)

Ik heb geen bad. Ik kan Bandit douchen en evt. shampoo gebruiken. Op de flacon staat slechts dat het hypo-allergeen is en Ph-neutraal, dus niet specifiek tegen vlooien.

Ik heb die vlo 2 x in mijn handen gehad, maar omdat ik er geen ervaring mee heb (Lees: dus onhandig ermee ben), is hij 2 x weer weggesprongen. >:(
Ik moet een bakje met water en afwasmiddel bij de hand hebben denk ik.
#3384780
Toen Appie (en Saar) van de trimster terug kwam, zat ie onder de vlooien.... We hebben een shampoo gebruikt (dacht, beaphar) tegen vlooien en het hele huis gesprayed, maar helaas, hij bleef ze hebben...
Toch maar een Seresto-band gekocht en die werkt wel, ook tegen teken..... Afgelopen week paar dagen weggeweest (en nog een x hele huis gesprayed) en nu eindelijk is alles weg.... Eind vh jaar is de band uitgewerkt, als hij nog steeds niets heeft, gaat de band af..... maar moet wel zeggen, dat, sinds deze band, beide honden geen enkele teek meer hebben gehad.....
#3384794
Tje, wat vervelend zeg, dat je je hond inclusief vlooien terugkrijgt!?
Heftig dat meteen je hele huis ook onder zit.

Maar die band werkt wel!! Wow.
Wel handig dat hij nu ook geen teken meer heeft.
Wat een sterk spul moet er in die band zitten....
Heel fijn dat je nu de vlooien onder controle hebt. Ik hoop dat ze wegblijven! :)


Ik heb gister Bandit laten zwemmen. Hij schud zich elke keer flink uit als hij weer op het droge is. Net zo lang laten zwemmen dat hij door-en-door nat was. ;)
Ook heb ik hem geborsteld en ik kijk constant of ik een vlo zie.
Er staat een schaal met water/afwasmiddel op het kleed. áls ik die vlo zie, dan gaat hij erin!! :knuppel2:
Ik hoop stiekem dat hij hem toch uitgeschud heeft gisteravond. :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door