Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384430
Zit me wat in te lezen om dit in de toekomst te gebruiken als darmondersteuning of ontworming wanneer nodig. Welke diatomeeënaarde moet je hebben voor inwendig gebruik? Is deze goed? https://www.leogazette.com/drogist/inde ... 67&lang=NL
Heb dit in huis, maar nog niet gebruikt.het spul is spierwit. Is dit de goede variant, of kan ik beter tzt een andere kopen?

Helpt diatomeeënaarde ook in de vacht tegen teken? En maakt het daarbij nog uit welke variant je gebruikt?
Of is er een ander anti teken middel op natuurlijke basis waar jullie goede ervaringen mee hebben? Bij voorkeur kant en klaar te koop en niet zelf te maken.
Kom een hoop middelen tegen,maar wat werkt echt? Wil van de serestoband af en zoek een goed alternatief.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3384466
ik ga gewoon even wat proberen voor hem.
heb zojuist een barnsteen besteld voor aan de halsband. zou ook helpen bij onzekere honden en tegen teken. zo niet, dan heeft hij een mooi sierraad.
ik heb verder anti teken en vlooiendruppels van Anibio aangeschaft om te proberen. en een tekenhaak, mocht er wel een zitten na de wandeling.
hoe hoog is het risico op enge ziektes via een teek voor een hond?
wat is een groter risico, bijwerkingen van het gif van een serestoband of het mogelijke risico van een ziekte na tekenbeet?
vind dit een hele moeilijke afweging.... stel dat er wel een teek zit en je haalt deze direct na de wandeling weg, is het kwaad dan al niet geschiedt?

de kiezelaarde in de eerdere link heb ik al in huis, ik heb dit eens meebesteld met wat andere dingen.
dit wil ik, indien in de toekomst wormen worden aangetroffen na mestonderzoek, gaan gebruiken als ontwormkuur. of misschien als zijn ontlasting wisselend blijft, gebruiken om de darmen op te schonen en te ondersteunen. is dit de goede kiezelaarde? volgens de verkopende webshop is dit geschikt voor (menselijke) consumptie.
Door Siberienne
#3384467
Qua teken: hoe korter de teek er zit, hoe kleiner de kans op overdracht van ziektes. Bij mensen houden we aan dat <24 uur, risico op Lyme vrijwel nul.

Ik ben zelf niet zo bang voor Lyme bij mijn honden, ze zijn daar toch minder gevoelig voor dan mensen (en ook bij mensen leidt een besmetting maar in een klein percentage tot een infectie).

Ik vind maar af en toe een teek bij mijn honden en geef niks. Seizoen is nu ook niet op de piek, maar dat kan verschillen van hond tot hond en van gebied tot gebied. Alleen als we naar Zuid Frankrijk gebruik ik of een Scalibor band.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3386039
update: sinds gebruik barnsteen en anibio druppels (wekelijks) geen teek meer gezien. ook geen vlooien, maar die had hij al niet.
kan natuurlijk ook komen door einde tekenseizoen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door