Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3377806
Ik denk dat het een zeer goede tip is, voor als de oren genezen zijn.
Maar eerst moet de ontsteking grondig weg, en daarvoor moet bepaald worden wat er precies zit en gericht behandeld worden.
Door Envie
#3377892
Dank jullie wel voor alle info en voor het mee denken. Eerst nog maar even verder met de recicort, oortjes zijn bijna beter. En dan bij een volgende ontsteking eens na laten kijken wat er mis gaat. Daar open ik dan tzt een nieuw toopje over.
De appelazijn hou ik in mijn achterhoofd !!

Bedankt !! :-*
Door Lizzy
#3378349
pike schreef:auris is Latijn voor oor
Ik zeg ook niet dat het vreemd is, ik zeg dat het een rot naam is :biggrin2: . Waarom moeilijk doen als je het gewoon Puur Oor kunt noemen. Het bekt gewoon niet lekker, Puur Auris.
Door Eef+Stippels
#3378374
pike schreef:
MIjn dierenarts vond puur oor troep :biggrin2: Volgens haar is de vettigheid van dat spul die in het oor achter blijft juist een broedplaats voor van alles en nog wat.
Die ervaring deel ik wel.
Xindy heeft ook heel lang terugkerende oorontstekingen gehad. Ik heb laten onderzoeken wat de oorzaak was, daar kwam malassezia uit.
Ik heb voor haar oa puur oor gebruikt, maar daar werd het zeker niet beter van.
Volgens mij zei Tannetje toen hetzelfde als de da van Pike, dat die natte (of vette?) omgeving het erger maakt.
Dermiel werkte ook niet. Op een gegeven moment was het zo erg dat de reguliere oorzalf van de da ook niet meer werkte en er speciaal spul in Utrecht moest worden besteld.

Gelukkig gaat het nu al jaren goed.
En als haar oren toch viezig zijn, heel af en toe, dan gebruik ik Epiotic.
Dat is het enige middel dat de boel niet verergert. Het is na gebruik gauw droog.
Door Envie
#3378506
Eef+doggies schreef:Die ervaring deel ik wel.
Xindy heeft ook heel lang terugkerende oorontstekingen gehad. Ik heb laten onderzoeken wat de oorzaak was, daar kwam malassezia uit.
Ik heb voor haar oa puur oor gebruikt, maar daar werd het zeker niet beter van.
Volgens mij zei Tannetje toen hetzelfde als de da van Pike, dat die natte (of vette?) omgeving het erger maakt.
Dermiel werkte ook niet. Op een gegeven moment was het zo erg dat de reguliere oorzalf van de da ook niet meer werkte en er speciaal spul in Utrecht moest worden besteld.

Gelukkig gaat het nu al jaren goed.
En als haar oren toch viezig zijn, heel af en toe, dan gebruik ik Epiotic.
Dat is het enige middel dat de boel niet verergert. Het is na gebruik gauw droog.
Malassezia zou idd hier de boosdoener kunnen zijn, is ze ook erg gevoelig voor.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door