Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3353627
Bella staat alweer 2,5 maanden op novacam ivm artrose en artritis in haar voorpoot.
De fysio denkt dat de ontsteking inmiddels voorbij is, dus ze krijgt novacam nu alleen nog als pijnstiller.

We hebben afgesproken novacam te blijven geven tijdens haar hydrotherapie, zodat haar revalidatie niet negatief wordt beinvloed door pijn.
Nu moesten we stoppen met hydrotherapie omdat ze last krijgt van haar achterpoot en vraag ik me af of ik niet beter een natuurlijke pijnstiller kan gaan geven.
Ik heb het aan de fysio voorgelegd, maar wil alvast graag weten wat een goed alternatief voor novacam zou kunnen zijn.
Puur dolor misschien? Waar zijn goede ervaringen mee?

Ze krijgt ook UCII collageen, golden paste, omega 3 en Arthrisoothe Gold
(met daarin Glucosamine, MSM, Chondroitin Sulfate, Green Lipped Mussel, Enzymes Blend, Boswellia Serrata, Yucca Schindigera, Calcium Ascorbate (Vitamin C), Zinc, Hyaluronic Acid, Vitamin E).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3353713
Maar wil je dan de natuurlijke pijnstiller als aanvulling op, of in zijn eentje geven?

Wij gaven duivelsklauw, in aanvulling op troxocil (ook een NSAID) en phenpred (om zwellingen in de ruggengraad te verminderen, dus voor Bella denk ik niet van toepassing). Duivelsklauw is de natuurlijke voorloper van pijnstillers, dus vanuit dat oogpunt logisch als keuze. Maar het nadeel is dat de dosering in tincturen wat kan wisselen en dat het ook (deels) dezelfde nadelen heeft als reguliere pijnstilling zoals maagklachten.
Door Eef+Stippels
#3353818
Bedankt voor het meedenken!

Het is om in plaats van novacam te geven. Ze krijgt daar inmiddels maagdarmklachten van.

Ik ga beginnen met salisprin 's ochtends en traumeel 's avonds. Kijken hoe dat gaat.
Eigenlijk wil ik er ook wel duivelsklauw bijgeven, dat kreeg ze voor de novacam ook, maar als dat ook maagklachten veroorzaakt, kan ik dat beter (vooralsnog) achterwege laten. Kan haar maag een beetje bijkomen van de novacam.

Hopelijk kan ze hiermee goed uit de voeten :duimen:
En anders kan ik inderdaad nog cbd olie proberen. Voor Yindra deed het niets, maar wie weet werkt het voor Bella wel.
Door Eef+Stippels
#3353830
hannabelgje schreef:Wat natuurlijk ook kan is meloxicam geven via injectie. Werkt beter en is niet slecht voor maag en darmen.
Dat wist ik niet!
Hoe vaak moet ze zo'n injectie dan krijgen, enig idee?
Door Eef+Stippels
#3354085
hannabelgje schreef:Ik denk 1x per dag. Ik zou eens overleggen met de da of het een optie is.
Jammer dat het zo vaak is, ik denk niet dat dat Bella's vertrouwen in de mens ten goede komt...

Maar ik ga idd even met mijn da overleggen over de opties.
Ik las dat Trocoxil minder belastend voor de organen zou zijn omdat het alleen op de COX2 receptoren werkt, en niet op de COX1 receptoren, die een beschermende functie hebben. Dus misschien is dat nog een optie.

Ik ben op het moment bang dat we permanent aan de echte pijnstillers zitten. Ze is nu een paar dagen van de novacam af, en het kreupelen is behoorlijk erg :-\
Wel zijn de slijmdiarree en de vieze boertjes gelukkig voorbij.

Ze krijgt nu 2x per dag duivelsklauw en salisprin, plus 2x per dag traumeel. Maar zo kan ze niet blijven lopen.
Ik vraag me af of ik nog CBD zal proberen, of toch maar meteen op een andere nsaid zal overgaan. CBD deed voor Yindra niets, maar ze werd er wel duf van, en de ervaringen die ik lees/hoor zijn nogal wisselend. Daarnaast vertelde Tannetje me destijds dat zij er zelf hoofdpijn van kreeg (bij 1 druppel al geloof ik). Ik kan natuurlijk niet zien of Bella daar ook last van heeft....
Door Janie2
#3354107
Ipv trocoxil zou je dan ook eerst onsior of cimalgex kunnen proberen Eefje. Dat zijn selectieve cox2 remmers terwijl je wel dagelijks kan geven/stoppen.

Is het alleen haar voorpoot dat het meeste parten speelt of allebei, en zit er in allebei artrose?

Voor haar maag: salisprin/wilg en duivelsklauw kunnen ook net als kurkuma heftig zijn voor jet maagdarm slijmvlies, dat is even bekijken per hond.

Ik zou sowieso eens kijken wat de high power laser doet voor haar pijn.

Dikke knuffel voor de mankepoot, hopelijk snel weer soepel op alle 4 de voeten.
Door Eef+Stippels
#3354124
Janie2 schreef:Ipv trocoxil zou je dan ook eerst onsior of cimalgex kunnen proberen Eefje. Dat zijn selectieve cox2 remmers terwijl je wel dagelijks kan geven/stoppen.

Is het alleen haar voorpoot dat het meeste parten speelt of allebei, en zit er in allebei artrose?

Voor haar maag: salisprin/wilg en duivelsklauw kunnen ook net als kurkuma heftig zijn voor jet maagdarm slijmvlies, dat is even bekijken per hond.

Ik zou sowieso eens kijken wat de high power laser doet voor haar pijn.

Dikke knuffel voor de mankepoot, hopelijk snel weer soepel op alle 4 de voeten.
Bedankt voor de tip, die twee dagelijkse cox-2 remmers was ik niet tegengekomen! Alleen de trocoxil.
Ik heb het voorgelegd aan (de assistente van) mijn da, daar hoor ik nog van.

Ik ben me er inderdaad bewust van dat de pijnstillende kruiden ook haar maag kunnen irriteren, maar ik hou het in de gaten en tot nu toe gaat dat goed. Ze poept weer normaal en geen boertjes meer.
En als ik de cimalgex oid ga geven, dan stop ik met de salisprin en duivelsklauw, zodat het niet teveel van het goede wordt. Ze krijgt tenslotte ook al een hele reeks van andere supplementen.

Goed dat je me er nog even aan herinnert, ik ga met de fysio overleggen of laser wat zou kunnen zijn!
Door Eef+Stippels
#3354134
Spikkelneus schreef:Wij gebruiken een combinatie van een hoge dosis golden paste en cbd-olie. Dan heb je geen reguliere pijnstillers meer nodig. Dit geldt voor mijzelf en voor de honden.
Dat klinkt positief!
Welke dosering houd je aan?
En hoe lang duurt het voor je resultaat zag/voelde?

Ik las ook nog dat als er langere tijd met pijn gelopen wordt, er meer pijnreceptoren worden aangemaakt, waardoor het steeds moeilijker wordt de pijn te bestrijden...?

Mijn da gaat cimalgex voor Bella bestellen. Het duurt nog even voor het er is, dus ik zou tot die tijd een hogere dosering golden paste kunnen geven om te kijken hoe dat valt. Maar hoeveel?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door