Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3285142
Mijn beide oudjes (Scotch is 13, Max wordt begin april 13) kunnen wel wat ondersteuning voor hun spieren gebruiken. Op zich kan Scotch nog probleemloos alles (o.a. traplopen, op de bank springen >:( ), maar ik zie vaak dat zijn achterpoten trillen, ook als er geen sprake is geweest van inspanning. Ik wil eens kijken of Puur Myo (voorheen Puur Spier) daar verandering in brengt.

Bij Max wil ik het middel gaan gebruiken omdat die een steeds smaller kontje krijgt en duidelijk minder bespierd is dan vroeger. Nou zie ik dat Puur Myo een verwaterd extract van duivelsklauw bevat. Duivelsklauw is volgens mijn homeopathisch da niet verstandig om te geven bij tumoren, omdat het de celactiviteit versterkt. Max heeft een testikeltumor (volgens de da), zijn ene testikel is groter en harder dan de andere. Ik had Max een tijdje terug duivelsklauwpoeder gegeven omdat dat ook bij gewrichtsproblemen kan helpen, maar de da zei dus dat ze dat afraadde.

Wat denken jullie, zou Puur Myo contraproductief zijn bij Max ivm die tumor? Zo ja, zijn er dan andere middelen die kunnen helpen zijn spieren wat sterker te maken?
#3285160
Anne in Duitsland schreef:Mijn beide oudjes (Scotch is 13, Max wordt begin april 13) kunnen wel wat ondersteuning voor hun spieren gebruiken. Op zich kan Scotch nog probleemloos alles (o.a. traplopen, op de bank springen >:( ), maar ik zie vaak dat zijn achterpoten trillen, ook als er geen sprake is geweest van inspanning. Ik wil eens kijken of Puur Myo (voorheen Puur Spier) daar verandering in brengt.

Bij Max wil ik het middel gaan gebruiken omdat die een steeds smaller kontje krijgt en duidelijk minder bespierd is dan vroeger. Nou zie ik dat Puur Myo een verwaterd extract van duivelsklauw bevat. Duivelsklauw is volgens mijn homeopathisch da niet verstandig om te geven bij tumoren, omdat het de celactiviteit versterkt. Max heeft een testikeltumor (volgens de da), zijn ene testikel is groter en harder dan de andere. Ik had Max een tijdje terug duivelsklauwpoeder gegeven omdat dat ook bij gewrichtsproblemen kan helpen, maar de da zei dus dat ze dat afraadde.

Wat denken jullie, zou Puur Myo contraproductief zijn bij Max ivm die tumor? Zo ja, zijn er dan andere middelen die kunnen helpen zijn spieren wat sterker te maken?
Je geeft Max toch ook Corta RX? Daar zit ook al duivelsklauw in. Dan zou ik niet nog een supplement met duivelsklauw gaan geven.
Dat duivelsklauw afgeraden wordt bij tumoren is nieuw voor mij. Op het internet zie ik juist voordelen van duivelsklauw bij tumoren :-\
#3285269
Laika schreef:Je geeft Max toch ook Corta RX? Daar zit ook al duivelsklauw in. Dan zou ik niet nog een supplement met duivelsklauw gaan geven.
Dat duivelsklauw afgeraden wordt bij tumoren is nieuw voor mij. Op het internet zie ik juist voordelen van duivelsklauw bij tumoren :-\
Klopt, Max krijgt Corta RX. Maar als duivelsklauw juist gunstig is bij tumoren, dan is het natuurlijk een goed idee om hem dat wél te gaan geven... En hoe dan ook gaat het om een verdund extract (in de Puur Myo), dus dan is het risico op een overdosis in combinatie met de Corta waarschijnlijk niet erg groot.

Of zijn er nog andere producten die de spieren ondersteunen? Groene Os Spiersupport ist momenteel niet verkrijgbaar, zag ik.
#3285270
Lizzy schreef:Hoe ik ook mijn best doe om iets te vinden over het gebruik (af te raden) bij kanker: ik vind niks. Ook niet op Engelstalige websites. Verder weet ik niet of de Duivelsklauw er in een homeopathische verdunning in zit of niet. Als dat wel het geval is, zie ik nog minder problemen.
Ik kan er inderdaad ook niets over vinden, maar omdat de homeo-da dat zei, is het me bijgebleven. Weet jij nog andere middeltjes voor spierondersteuning eventueel?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door