Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3360270
Miniemax schreef:;) Waar koop je dit?
Opties zijn www.Zamnesia.nl
Via de FB groep CBDolie voor hond kun je ook CBD olie bestellen en zijn er ook ervaringen te lezen.
Bij de drogist kun je ook CBD olie van Jacob Hooy en bijv. Lucovitaal kopen.
Hier krijgen de honden CBD 4% via Zamnesia, maar er zijn diverse opties, via internet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3360304
hamada schreef:Opties zijn http://www.Zamnesia.nl
Via de FB groep CBDolie voor hond kun je ook CBD olie bestellen en zijn er ook ervaringen te lezen.
Bij de drogist kun je ook CBD olie van Jacob Hooy en bijv. Lucovitaal kopen.
Hier krijgen de honden CBD 4% via Zamnesia, maar er zijn diverse opties, via internet.
Minimax vraag sloeg naar mijn idee niet op de CBD-olie, maar op de THC-olie, want daar heeft Karin74 het namelijk over, dat zij die al 3 maanden aan haar hond geeft en dat die zo goed gewerkt heeft. Maar aangezien THC-olie illegaal is, is het antwoord op die vraag wel interessant. Medicinale olie is uitsluitend bij een enkele apotheker in het land te koop (Den Haag). En op recept van de huisarts. Dus waar koop je THC-olie voor de hond??? Wat zit er voor stichting in Friesland die THC verkoopt? Deze:
https://www.suvernuver.org
Maar die is wel illegaal bezig.
Door Nozum
#3361496
Karen74 schreef:Ik zit niet zo vaak op het forum hier maar wilde toch mijn ervaring even delen met jullie.
Vorig jaar augustus heb ik bij 1 van mijn honden een tumor in de neus ontdekt. Dacht eerst dat het misschien een grasaar of allergie was maar helaas na biopten genomen te hebben bleek het toch een kwaadaardige tumor te zijn (plaveiselcarsinoom)
Eind oktober is hij geopereerd hieraan ( toen 10,5 jaar) en is het met succes verwijderd gelukkig. Helaas mist hij nu wel zijn neusspiegel maar ze hebben dit weer mooi dicht gemaakt en hij kan alles nog ruiken, doe zelfs mantrailen (mensen op speuren) met hem en dat vind hij geweldig.

Bijna 3 maanden geleden ontdekte ik ineens een bult in zijn nek.....terug naar de DA en biopten laten nemen.....ja hoor uitzaaiing in de lymfklier :( Heb de arts die hem geopereerd heeft ook om advies gevraagd en die heeft toen Metacam geadviseerd, dit is pijnstillend en eventueel remmend voor de tumor.
Mijn DA kon helaas niks meer doen voor hem, tenzij we een scan deden en konden zien of het verder uitgezaaid was in zijn lichaam. Dit heb ik niet gedaan en om metacam gevraagd. Heb een week gegeven en ben een heel weekend op internet gaan zoeken over THC/ CBD olie aangezien dat bij mij al een paar keer voorbij kwam op fb.
Ben gestopt met de metacam en de CBD olie een 1,5 week geprobeerd, dit ging goed maar kreeg advies om toch THC erbij te geven omdat dat de tumor cellen aanpakt.
Na wat zoek werk op internet de stichting in friesland gevonden en daar mijn proefzakje THC olie besteld.
Zodra het binnen was ben ik gestopt met de CBD en overgegaan op de THC olie, begonnen met een klein druppeltje om te kijken hoe hij reageert hierop. Dit ging goed en ben hem 3x per dag 1 druppel gaan geven(om de 5 a 6 uur dan is het uitgewerkt), na 5 dagen 2 druppels 3x per dag, en weer 5 dagen later 3 druppels 3x per dag. Soms zelfs 4x per dag maar altijd wel minimaal 3x omdat je dan de THC spiegel op pijl houd. (dit geld ook voor de CBD olie)
Verder dan 3 druppels ben ik niet gegaan omdat dit mij al een goed gevoel gaf en mijn hond er het heel goed op doet, hij is vrolijk en alert (was hij altijd wel)

Na 6 weken voelde ik al verschil in grootte en ben toen naar de DA terug gegaan om haar te laten voelen en ja hoor ze bevestigde mij dat het idd kleiner was geworden en wel met de helft :)
Ben nu bijna 3 maanden THC olie aan het geven en kon het vorige week niet meer vinden dus af en toe toch even voelen......het is nu zo klein dat je het bijna niet kan vinden.....ben super blij hiermee en hoop dat het helemaal verdwijnt en mijn ventje het nog wat langer vol houd.

Ik weet dat THC gevaarlijk voor honden kan zijn maar niet als je het rustig opbouwt, ze worden dan ook niet high! Als je te veel geeft kunnen ze wat suf worden en gaan wankelen dan weet je dat je teveel geeft en je moet minderen......en vooral altijd je hond goed in de gaten houden!!!

Lang verhaal maar wilde jullie dit niet onthouden, THC en CBD olie kan zowel voor honden als voor katten maar ook voor ons mensen veel goeds doen :)

Gr Karen en de vrolijke Twister ;D
Je schrijft dat je stopte met de cbd toen je begon met de thc olie. Ikzelf geef mijn hond voor zijn osteoartrose ook thc en cbd olie. De thc voor de pijnstilling en de cbd voor de onsteking. Een bijkomstige eigenschap van cbd is ook de onderdrukkende werking van de psychactieve gevolgen van de thc. Hierdoor heeft de hond niet zo'n last van het high gevoel tgv de thc.
Wanneer je thc wilt inzetten tegen kanker is het dan vereist om te stoppen met de cbd?
Als dit niet het geval is zou ik aanraden om ook cbd te geven om de behandeling prettiger te maken voor je hond.
Wat was de sterkte van de thc olie? Hoeveel mg per druppel?
Door Mar1967
#3361988
Hallo Karen, bij onze boxer van 6 jaar hebben we ook net lymfeklier kanker ontdekt, ik las jouw verhaal en zijn vanaf maandag ook begonnen met thc druppels en cbd erbij ,maar die kreeg ze als ondersteuning van har allergie. Ik vroeg me af hoe het bij jou verder is verlopen. Super dat de bulten zo goed als verdwenen waren. het is nu wel 2 jaar verder, maar is je hond uiteindelijk genezen verklaard?

Groetjes Marianne
Door Yaro+Kani
#3363431
@Nozum

Bij kanker juist de combi cbd/thc maken en beste nog de liposomale producten van curesupport er bij (voor mensen dan he). De logica waarom er gestopt is met de cbd ontgaat mij ook maar dat maakt niet uit want de hond is opgeknapt en daar gaat het om. Juist de combi is wat het effectief maakt en daarbij zoals jij zegt heft cbd het stonede gevoel op. Daarom ook altijd eerst thc geven en een half uur daarna cbd. Cbd is bij kanker ook in veel hogere dosering nodig dan thc. En mensen nemen vaak de thc pasta, dit is nog sterker maar zou ik de honden niet aan doen ;-).
Door yazzie
#3363556
Mijn hond krijgt dus ook cbd/thc van Poldercannabis voor ondersteuning bij artrose. Net begonnen. Maar nu moet hij helaas een kuurtje Ypozane. Weet iemand of ik de cbd/thc mag/kan blijven doorgeven tijdens de Ypozane-kuur? Hij krijgt nu 1 druppel en zou net vandaag willen verhogen naar 2 druppels. Maarja... Die Ypozane kuur... :-\
Door Lizzy
#3363613
yazzie schreef:Mijn hond krijgt dus ook cbd/thc van Poldercannabis voor ondersteuning bij artrose. Net begonnen. Maar nu moet hij helaas een kuurtje Ypozane. Weet iemand of ik de cbd/thc mag/kan blijven doorgeven tijdens de Ypozane-kuur? Hij krijgt nu 1 druppel en zou net vandaag willen verhogen naar 2 druppels. Maarja... Die Ypozane kuur... :-\
We hadden laatst een topic van Nozem over of je CBD mag geven bij bijv. antibiotica of pijnstillers. Ik meen me te herinneren dat daar links in stonden naar sites die opgeven welke medicijnen je wel en niet mag innemen. Ik zoek wel even.
Door aht
#3395723
Vraag : helpt dit ook bij allergie ? Onze hond krijgt met periodes een opstoot en moet dan apoquel nemen. Het aan de poten bijten stopt daarmee niet.
Door Lizzy
#3395877
aht schreef: di 25 feb 2020, 18:35 Vraag : helpt dit ook bij allergie ? Onze hond krijgt met periodes een opstoot en moet dan apoquel nemen. Het aan de poten bijten stopt daarmee niet.
Ik denk het niet. Maar het kan geen kwaad om het te proberen natuurlijk. Ik zou het wel langzaam opbouwen.
Door tt-tjes
#3396035
Ik heb voor Balou ook cbd/thc olie. Maar daarvan moet ik een druppel nog delen. Hij werd van 1 druppel behoorlijk hyper ;D ;D Crosste als een idioot door het huis, en was niet te stuiten. Nu doe ik 1 druppel op een theelepel en doe dan met mijn vinger een klein beetje op zijn tandvlees. En dat 2x daags. Is precies een druppel.
Door hamada
#3396065
Ooit de tip gekregen voor een halve druppel: beetje honing op een theelepeltje, daar 1 druppel olie doorroeren en dan de helft van dit mengsel aan hond geven. :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door