Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jeewee1
#3249900
Inderdaad Sella maar je moet ergens beginnen met een speurtocht...vandaar ik dus bij goudaccupuntuur uitkwam maar ik er heel weinig over kon vinden. Maar er zijn vele opties blijkt nu. Dus toch even doorzoeken met dank aan de leden van dit forum

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3250275
constance.blokzijl schreef:Een kennisje heeft dit in Duitsland laten doen bij haar hond. Ze is er speciaal voor naar Duitsland gegaan omdat daar iemand zit die dit alleen maar doet. Dat is inmiddels volgens mij 2 of 3 jaar geleden geweest, zij is er nog steeds erg tevreden over. Nu weet ik zo niet meer of het heupen waren of spondylose. Ik weet wel dat haar hond toen 3 was en aardig kreupel liep, en dat het een heel stuk is verbeterd. Ze kan zelfs af en toe weer los spelen.

Dat is deze: http://www.gold-akupunktur.eu/13.html

Fijne mensen, ik heb ze ooit gebeld voor advies, maar het kwam erop neer dat de klachten van mijn hond geen baat zouden hebben bij goudaccupunctuur. Als ik ooit zou moeten gaan voor dit, zou ik naar deze tent gaan, die hebben er zoveel ervaring mee ondertussen.
Door jeewee1
#3250280
Dank je voor de tip Angelique.... ik zal het zeker meenemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kira
#3250588
Ik heb bij een hond goudkorrels laten zetten in den hoek. Resultaat supergoed. Was voor klachten voorpoot zijn gezet in een heel deel lijf en ging ook achter beter lopen. Voor die tijd gewone accupunctuur gehad. Dat werkte steeds minder lang vandaar de korrels. Ze hebben daar nu ander goud en een andere persoon die het plaatst. De korrels zijn onder sedatie geplaatst omdat de hond stil moest liggen.

Hond twee heeft in Nederland goud in een elleboog gewricht gekregen. Dit helpt niet bij alle soorten gewrichtsproblemen (vooraf kreeg ik een gewricht te zien en werd mij verteld als hier en hier dit en dat zit gaat het niet werken zit er daar en daar zus en zo is ze een kandidaat, bij de foto bleek ze een kandidaat). Het resultaat was erg goed. Ze is helaas na een paar maanden aan andere dingen overleden dus kan geen duur resultaat vermelden. Mij was verteld dat de werking niet eeuwig was. De prik werd onder sedatie gegeven omdat de hond volkomen stil moest liggen omdat er goed geïnjecteerd moest worden.
Door madrike
#3250731
Geen goud accupunctuur maar wel hele goede ervaringen met gewone accupunctuur bij mijn seniorhonden.
Op het moment dat wij constateren dat ze pijn krijgen bij het lopen (door ouderdomsslijtage) gaan we naar
een dierenarts/accupuncturist. Het haalt de pijn weg waardoor er weer makkelijker bewogen wordt wat een
gunstige uitwerking heeft op spieren en gewrichten.

Van haar site;
(Goud)Acupunctuur

Acupunctuur en goudacupunctuur, wat moet ik me hierbij voorstellen?

Een vraag, die in onze praktijk regelmatig gesteld wordt. Welnu, acupunctuur bij dieren wordt steeds populairder. Vooral bij paarden en honden, en dan voornamelijk voor pijn in spieren en gewrichten. Denk dan aan rugklachten en problemen met heupen, ellebogen en knieën, zoals artrose. Ook bij incontinentie kan acupunctuur helpen.

Oudere dieren zijn in de meerderheid, denk maar aan het hondje, dat moeilijk opstaat, stijfjes loopt en achterblijft bij de wandeling. En ook niet meer zo opgewekt is als vroeger. Het zijn dankbare patiënten, want in de meeste gevallen helpt acupunctuur!

Hoe gaat acupunctuur nu in zijn werk? Kleine, dunne naaldjes worden op specifieke plaatsen in de huid geplaatst. Niet alleen waar de pijn zetelt, maar ook elders. Deze blijven een tijdje zitten, bijvoorbeeld een kwartier. Pijnlijk is het meestal niet of nauwelijks, de patiënt gaat er zelfs vaak bij liggen. Met een tussenpoos van enkele dagen volgen dan nog een paar sessies. Al heel vlug, bijvoorbeeld na een keer of drie, moet het baasje al een duidelijke verbetering van de klachten kunnen constateren. In dat geval is het raadzaam om er nog een paar maal aan vast te knopen, zodat het effect nog beter wordt. Is, onverhoopt, geen verbetering zichtbaar na drie behandelingen, dan wordt de kans op succes erg klein en zal in veel gevallen gestopt worden.

Een interessante variant is goudacupunctuur, waarbij kleine goudkorreltjes op bepaalde plaatsen onder de huid geïmplanteerd worden, uiteraard onder narcose. De bedoeling is dat ze daar blijven zitten, waardoor de werking blijvend is.

Wat is nu zo geweldig aan acupunctuur? Het is een prachtig alternatief voor pijnstillers, die vaak levenslang toegediend moeten worden. Acupunctuur heeft immers geen bijwerkingen!

En het is dankbaar werk voor ons als dierenarts. Want wat is er mooier dan een patiëntje, dat weer goed kan lopen?

Voor meer informatie over acupunctuur kunt u terecht op http://www.acupunctuurbijdieren.nl.
Door jeewee1
#3250833
Dank jullie voor jullie bijdrages, ik ben blij dat er diverse opties zijn aangedragen en zal er mijn best voor door om uit te zoeken wat het beste is voor Alex.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door jeewee1
#3252804
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor Alex bij een dierenkliniek om een osteophatische behandeling te laten doen. En ik kan er maandag middag al terecht.....nogmaals dank voor alle mooie en goede reacties zodat ik voor Alex een juiste keus kon maken...dus ook heel veel blije knuffels namens AlexAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door jeewee1
#3252856
Dank je Sella het gaat vast lukken, en dank voor het compliment....

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door