Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3231875
even nieuwsgierig dus vraag je voor de mensen op dit forum. Wat voor homeopathische middelen geven jullie: druppelvorm ( eigenlijk altijd met alcohol erin ) of tabletten, granules, globuli. Bijv. via Westerhuis destijds de vruchtbaar I en vruchtbaar II aan teefje gegeven, kreeg ze toen op advies ook nog tijdens dracht - denk pas nu aan alcohol die erin zat - neem aan dat zo'n lage hoeveelheid geen kwaad kan? Nu zou ik bijv. teefje wat nog pups voedt graag echina extra van PUUR geven om haar weerstand te verhogen ( deze heb ik nog in huis ) niet link - zit toch 31% alcohol in en Ledum heb ik ook in druppelvorm ( tegen gevoeligheid vlooien-,mijten- en tekenbeten e.d. ) hierin zit zelfs 51% alcohol - wie weet dit????
#3263311
Beetje veel late reactie, maar ik plaats hem toch even. Mocht je toch een probleem hebben met de alcohol dan kan je de druppels verdunnen met een ietsje water, en dat op de radiator of zo zetten. De alcohol verdampt dan. Niet te lang en ook niet te heet want anders verdampt je water ook....
#3300575
Inderdaad een poosje laten staan, dan verdampt de alcohol. Overigens hoef je het daarvoor niet te verdunnen en ook niet te verwarmen. Als je het gewoon even laat staan verdampt de alcohol ook en sneller. Overigens is de hoeveelheid zo klein, meestal maar 5 of 10 druppels, dat dit weinig tot geen kwaad kan.

Van een homeopathisch dierenarts heb ik trouwens geleerd:als je korrels gebruikt, doe dat dan als volgt:

Neem een flesje van 10 ml en vul dit voor de helft met wodka of een andere drank van minimaal 40% alcohol. Doe daar 5 granulen (kleine korreltjes), of 1 globule (grote korrel) in en vul het aan met water. Voor ieder gebruik even flink schudden. Het maakt in feite niet zoveel uit hoeveel je geeft. De potentie is veel belangrijker.

Als je het op deze manier doet, is je vloeibare middel eindeloos lang houdbaar en je korrels zijn ook niet zo snel op.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door