Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#3207052
Zijn er mensen die ervaring hebben met beaphar bio teken pipetten?

Uiteraard wil ik niks chemisch geven. En er zijn middelen zoals cdvet die je heel regelmatig moet geven en ik ken mezelf dat ga ik vergeten.

Ik heb het jaren geleden gegeven en toen hadden ze idd geen teken. Maar de welkoop hier verkoopt het niet meer en kon het online niet vinden. Maar ik zie net dat het toch weer te koop is.
Door Lizzy
#3207055
Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Maar wel even gekeken. De werkzame stoffen:

Margosa extract is gewoon neem.

Pyrethrum:
Het gaat om middelen op basis van pyrethrum, de verzamelnaam voor een mengsel van verschillende natuurlijke pyrethrinen. Deze middelen worden verkocht onder heel veel verschillende merknamen, maar zijn steeds op basis van pyrethrum.

Pyrethrinen komen voor in extracten van een Afrikaanse chrysantensoort. Deze pyrethrinen breken zeer snel af en worden daarom gemengd met piperonylbutoxide om de afbraak te remmen en de werking te versterken, bijna altijd in de verhouding van 1 op 4 of 5. Veel meer piperonylbutoxide dan pyretrum dus! Dit was tot nu toe, naar milieubelasting toe, een bezwarende element. Sommige nieuwere middelen bevatten de laatste tijd daarom piperonylbutoxide van plantaardige oorsprong. Beter zijn nog de de pyrethrum-producten die te koop zijn met met raapzaadolie in plaats van piperonylbutoxide.

Ik denk dat het net zo goed werkt als alle andere natuurlijke teken en vlooienmiddelen. Een beetje maar nooit zo goed als Botlek-gif. Ik zou dit wel uit durven te proberen (in tegenstelling tot Botlek). Hangt best een goed prijskaartje aan (zeker in vergelijk met veel andere bio middelen).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door