Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door LouiseR
#3202707
Hai allemaal
Heb een vraag omtrent dit probleem
Onze Ninette is een geadopteerd spaans teefje van 14 kg,schat van een dier,soms met wat eigenaardigheden,maar die heb ik ook,ze is 9 jaar en 2 jaar geleden kwamen we erachter dat ze Leishmania heeft,we hebben haar op allopurinol gehad en een kuur Milteforan gegeven,alles gaat nu weer goed met haar,ze is haar oude zelf weer,we blijven ons verbazen wat zo' parasiet allemaal teweeg kan brengen,maar goed ze heeft in januari haar laatste checkup gehad en alles onder controle,tussendoor ben ik gestopt met allopurinol en sinds vorig jaar oktober geef ik haar helemaal niet meer,ik gaf trouwens wel altijd solidago erbij
Nu het huidige probleem,vorige week maandag inenen leek het erop dat ze niet kon poepen of plassen,zo raar,want had de hele dag niets aan haar gemerkt,tot aan de avond toe,ik ben met haar gaan lopen,ze probeerde telkens maar niets,ze gaf wel 2 x over en voelde zich duidelijk niet lekker,heb de hele nacht maar beneden op haar bed geslapen,want ze wilde er elk half uur uit,had uiteraard s'avonds wel de DA gebeld,aangezien er iets heerste had ik besloten het nog even aan te kijken,afijn om 8 uur ging ze inenen plassen,wat ik heb opgevangen en het was alleen maar bloed,dus naar de DA,nu houd ik niet van AB(is ook niet goed voor een leispatient) dus eerst een echo,ja ze zag wel een steen,maar wilde voor alle duidelijkheid een röntgen maken en ja hoor overduidelijk blaasstenen een groepje bij elkaar,dus operatie gepland voor de vrijdag daarop en beginnen met AB en pijnstilling/ontstekingremmer,aangezien ik vreselijk tegen een operatie opzie,wie niet,ben ik gaan zoeken en kwam hele goede resultaten tegen met eurologist en lysium (ook wat verontrustende mbt het bedrijf) dus heb donderdag de DA gebeld met deze bevindingen en ze had er geen moeite mee om dat te proberen,dus meteen de spullen besteld en sinds zaterdag in huis en ook begonnen,Ninette plast inmiddels beter en meer,ik kwam zaterdag ineens op het idee om zelf bouillon te maken en dat haar te laten drinken,ze had toen af en toe nog wel wat bloed in haar urine,maar sinds gister niet meer,weet niet of dit de AB of de kruiden zijn,maar ben er heel blij mee,ze heeft trouwens vorige week een steentje uitgeplast dat is inmiddels opgestuurd.
De DA denkt dat het gerelateerd is aan de allopurinol en dan zouden het dus xanthine stenen zijn,haar urine waarden :
verhoogd eiwit,bacteriën en PH 8
ik heb de laatste dagen op de pc rondgezworven voor info en ben veel te weten gekomen,maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden
kunnen xanthine stenen ook eventueel opgelost worden met de kruiden?Heeft iemand daar al ervaring mee?
nog even vermelden dat Ninette s'middags een half blikje natvoer krijgt( altijd hoogst aandeel vlees,geen kleur en geurstoffen,ed ,meest biologisch en s' avonds krijgt ze versvlees van de slager of supermarkt,uiteraard geen varken
Het is een heel verhaal geworden,hoop niet dat jullie het vervelend vinden,maar laat het me gerust weten,
voor iedereen met zieke dieren,sterkte,alvast bedankt en vr.groetjes
louise
Door Lizzy
#3202717
Het is volgens mij sowieso belangrijk dat je een voeding gaat geven die laag is aan purine. Als het inderdaad xanthine is. Want bij mijn weten vormt deze steen zich in zure urine en die van jouw hond is basisch. Dus dikke kans dat dit om struviet gaat. En dat probleem is 180 graden anders op te lossen dan xanthine. Ik zou dus zelf niks doen en afwachten welke steen er uit is geplast. Ja, AB is wel een goed idee want er is hier ook sprake van een blaasontsteking.
Door LouiseR
#3203170
Dank je wel,ik ben inderdaad aan het afwachten,geef haar dus op dit moment eurologist/lysium en voor nog 2 dagen AB,pijnstilling/ontsteking was gister de laatste dag,heb ook PH strips en maak elke dag bouillon voor haar,vind ze heerlijk,tot nu toe nog geen bloed gezien,over de hele dag plast ze meer per keer,vaak vrij helder ,maar soms -vaak tegen de avond -wel troebel,zou dit te wijten zijn aan de ontsteking nog of zou dit vanwege gruis zijn?
ik ga vandaag even naar de DA voor een urine onderzoek,wil graag weten of er nog bacteriën in zitten,want haar PH waarde is nog verhoogd,was bv vanmorgen vroeg 7 en nu net 8 en bacteriën kunnen dit beïnvloeden natuurlijk
ik ben er ook achter dat xanthine stenen niet op röntgen te zien zijn,want zijn radiolucent en zoals je zegt zou haar PH waarde dan laag moeten zijn,heb dus goede hoop
fijne dag en groetjes
louise
ps wat een lieve kop
Door LouiseR
#3204612
Het was 100% struviet,advies was RC s/o,maar ben niet echt een van ervan,twijfel heel erg,want er zijn ooknvele goede ervaringen,ik geef haar nu dus nog eurologist/lysium en elke dag 1 cranberry compleet van puur,heb teststrips die 10 waarden testen,was vanmorgen goed,pH was 6,maar nu net weer getest en toch weer hoger,urine ook weer ietwat troebel
ik heb ook van vetoquinol care blaasgruis gekocht,maar nog niet gegeven,daar zit hetzelfde vetzurende stofje in als in Hill's en heb al ergens gelezen dat dat nou niet zo goed is,dus ik kan wel wat advies gebruiken,ik wil haar graag op vers laten en eventueel dan RC erbij of dat blaasgruis van veto erbij,of zal ik meer cranberry geven,alle advies is welkom
alvast hartelijk dank
louise
Door Lizzy
#3204654
LouiseR schreef:Het was 100% struviet,advies was RC s/o,maar ben niet echt een van ervan,twijfel heel erg,want er zijn ooknvele goede ervaringen,ik geef haar nu dus nog eurologist/lysium en elke dag 1 cranberry compleet van puur,heb teststrips die 10 waarden testen,was vanmorgen goed,pH was 6,maar nu net weer getest en toch weer hoger,urine ook weer ietwat troebel
ik heb ook van vetoquinol care blaasgruis gekocht,maar nog niet gegeven,daar zit hetzelfde vetzurende stofje in als in Hill's en heb al ergens gelezen dat dat nou niet zo goed is,dus ik kan wel wat advies gebruiken,ik wil haar graag op vers laten en eventueel dan RC erbij of dat blaasgruis van veto erbij,of zal ik meer cranberry geven,alle advies is welkom
alvast hartelijk dank
louise
Ik zou haar juist op vers houden! Welk merk KVV geef je nu? Ik zou een merk kiezen waar geen rijst en geen groenten in zit. En je kunt het goed zelf aanzuren met biologische appelazijn (troebel) en vitamine C (moet je wel ascorbinezuur hebben) en cranberry. Je kunt de pH waarde strips zelf aanschaffen en dan regelmatig zelf testen wat de pH waarde is en kijken of deze mooi rond de 6.0 blijft (tussen 6.0 en 6.5 is heel mooi hoor!).

Verder zou ik haar lekker doorspoelen. Dus, veel drinken. Het mooist maak je bone broth (ergens in de barf categorie staat het recept).

Zijn er bacterieen in de urine aangetroffen? Want die zou mogelijk met antibiotica behandeld moeten worden....

Het heeft in mijn ogen weinig zin om eerdere keren per dag de pH waarde te meten. En het heeft ook geen zin om de pH waarde te meten van urine die al oud is (langer geleden opgevangen is). Het beste vang je gewoon zelf eens per dag of eens per paar dagen de urine op. Bijvoorbeeld in de ochtend. En dan meet je het beste altijd in de ochtend.
Door LouiseR
#3204708
gisteravond plaste ze wat steentjes uit,ik ga elke keer als ze naar buiten wil met een schaaltje mee,dit keer wat kleine steentjes en ook wat korreltjes,ben zo blij,ik denk toch dat het door de eurologist/lysium komt,want geef haar geen dieetvoeding nog,mijn man gelooft het niet zo
ze krijgt 1x p/d een 1/2 blikje ongeveer 200 gr natvoer ( hoog vleesaandeel,geen meel,geen suiker en graan en al die andere bende,vaak ook van bio/diervriendelijk merk) en s'avonds krijgt ze rauw vlees van de slager c/q supermarkt,ongeveer 150 gr (rund,kalfs) ze is 9 jaar en weegt 14 kg en is eigenlijk wel wat te zwaar.
vanmorgen haar 1e plasje getest en alles was goed,ik heb de combur 10 van roche behalve de HB is verhoogd,de ph zat tussen de 5 en 6,dus ga haar als dit zo blijft zeker geen RC of zoiets geven;
ze heeft een AB kuur gehad van 10 dagen en geef haar nog dagelijks bouillon,geef haar de cranberry met wat griekse yoghurt,weet jij of ik haar dan ook nog melk kan geven en ik las ergens dat geitemelk dan beter is,ik zal dat recept even gaan opzoeken ,dank je wel
Door Lizzy
#3204870
Ik hoop dat ze alle steentjes gauw uitplast. Als dit inderdaad struviet is, is de kans wel groot dat je dit met deze pH waarde zo wel weg krijgt! Goed in de gaten houden en veel succes!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door