Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#3207064
Je hebt puur geslachtsdrift. Misschien eens proberen? Ik lees dat het soms wel werkt

kan het niet zo zijn dat hij de training enorm leuk vind? En het snuffelen voort komt uit opwinding en enthousiastme?
Ik doe zelf jacht en weet hoe leuk ze het spelletje vinden
Door Parelridder
#3207112
faya schreef:een jonge labrador reu die ik ken en die bij mij op apporteertraining zit is altijd heel erg afgeleid door allerlei geurtjes, luchtjes etc. de reu is net 2 jaar oud en heeft eigenlijk altijd wat te veel vrijheid gehad. denk nu echter ook dat hij wat te oversexed is ( bleef snuffelen aan broek van zijn baasje die een net gewassen broek aan had maar wel net met 2 andere honden - teefjes, niet loops had aangehaald. Reu ook altijd heel vaak overal plassen ) hebben jullie tips?
Dat de reu in z'n vrije tijd snuffelt aan hondengeuren op de broek van z'n baas lijkt me geen probleem?? Ik vermoed, maar dat is mijn invulling, dat hij echter tijdens een apporteer opdracht weinig interesse heeft in de dummy en zich meer/eerst bezig houdt met andere geuren? Als dát het probleem is, is de hond niet oversekst (geloof me, mijn reu lustte er wel pap van!!) maar is zijn motivatie op te werken/apporteren onvoldoende. Motivatie vergroten is prima te doen en vergt geen medicatie. Zowel buit- als brengdrift zijn goed trainbaar.

Kun je omschrijven wat hij doet & laat waaruit zijn gebrek aan concentratie blijkt? En hoe het te veel aan vrijheid zich uit? En wat je aan beiden tot nu toe hebt gedaan met de eigenaar?
Door faya
#3207657
zag ineens dat hier ook weer reacties op waren, dank en ja de kerel vind het leuk. Inmiddels is de hond mede op aanraden van fokker ( ben ik niet van deze reu, ik geef training ) chemische gecastreerd met een duidelijke verbetering, we zijn op privebasis aan het trainen en het gaat stukken beter zonder verder dwang of iets dergelijks te gebruiken, denk dat we op de goede weg zijn
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door