Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door abmiS
#3145161
Puur rust en dergelijke zijn toch alleen voor specifieke situaties zoals vuurwerk of andere situaties waarin de hond nerveus word ?
Of kun je dit ook dagelijks geven voor honden die uit zichzelf erg schrikachtig en onrustig zijn ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3145183
abmiS schreef: Puur rust en dergelijke zijn toch alleen voor specifieke situaties zoals vuurwerk of andere situaties waarin de hond nerveus word ?
Of kun je dit ook dagelijks geven voor honden die uit zichzelf erg schrikachtig en onrustig zijn ?
Je kan het voor langere tijd geven ter ondersteuning van een training oid. Maar mettertijd treedt er wel gewenning op, dus een structurele oplossing voor een chronisch schrikachtige hond is het niet.
Door Lil
#3145475
Bij Jones hielp alleen de strezzz van phytonics goed. De rest niet. Hij heeft toen wel beginverergering gehad. Dosering aangrpast en dankzij dit middel is hij toen trainbaar geworden! Judith heeft hiermee ook de beste ervaringen.
Door Lil
#3147864
Angelique schreef: Je kan het voor langere tijd geven ter ondersteuning van een training oid. Maar mettertijd treedt er wel gewenning op, dus een structurele oplossing voor een chronisch schrikachtige hond is het niet.
Vandaar stopweken. Het is inderdaad niet voor heel lang geschikt. Het maakt wel de training gemakkelijker en door dw training neemt stress af. Vind op die manier sommige middelen erg fijn.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#3169300
Kaio schreef: Dat is zeker goed om te weten. ;)

Ik denk wel dat ik eerder voor druppels moet gaan dan voor poeder want als dat poeder niet lekker is ga ik het er niet in krijgen. Nouja druppels misschien ook niet.
ik wil het gaan gebruiken voor de hond die alles ziet door alles geprikkelt wordt en daar opwinding bij voelt, dus geen aandacht meer voor iets anders, mij bijv. ;)
Storm heeft hier ook enorme last van. Als we naar het bos gaan begint hij altijd met stress rennen en als we andere honden tegenkomen dan wil hij er als een malle op af gaan om te spelen.

Ben benieuwd wat je bent gaan gebruiken?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3169303
Ik geef nu in de weekenden L-tryptofaan omdat ze hier dan aan één stuk door vuurwerk afsteken. Normaal gaat mijn hond dan niet slapen door de stress waardoor ze steeds onrustiger wordt, maar nu pakt ze wel genoeg ontspanning om te slapen.
Vorig jaar mee begonnen na aanraden van een andere hondenbaas rondom vuurwerkstress en ben er wel blij mee. En ik gebruik het zelf ook sporatisch voor beter kunnen slapen.

http://www.choosecra.com/store/pets/bios-l-tryptophan.html
Door sella
#3169859
Kaio schreef: Dat is zeker goed om te weten. ;)

Ik denk wel dat ik eerder voor druppels moet gaan dan voor poeder want als dat poeder niet lekker is ga ik het er niet in krijgen. Nouja druppels misschien ook niet.
ik wil het gaan gebruiken voor de hond die alles ziet door alles geprikkelt wordt en daar opwinding bij voelt, dus geen aandacht meer voor iets anders, mij bijv. ;)
Ik heb goede ervaringen met een heel hoge dosis valeriaan. Niets hielp, ook de kruiden van Tannetje niet verder dan zekere hoogte.
Het was zo erg dat we ten einde raad 4 tabletten extra sterk valeriaan 125 mg per stuk van het kruidvat naar binnen mikte. Dat twee keer daags, en wilde dat ik het eerder had gedurft. Wat en rust en wat een afvlakking van zijn hyper allertheid.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door