Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3143457
Meike en Daisy schreef: Waterkefir is minder werk, je hoeft geen water te koken. Maar waterkefir is na een paar dagen al klaar, dus wat dat betreft ben je wel vaker bezig.
dank je.

maar is dat dan de roosjes van t vocht scheiden en klaar?
Door Femke
#3143863
signmodel schreef: dank je.

maar is dat dan de roosjes van t vocht scheiden en klaar?
Ja. Opstarten is korrels, bio rietsuiker, bio gedroogde vijgen of dadels en een halve bio citroen in een weckpot doen, liter water erbij en klaar. Oogsten is afgieten door een plastic zeef, vruchten eruit (ik knijp de citroen altijd nog even uit) korrels afspoelen en klaar.

Je kunt je korrels in de koelkast bewaren in water met een schep suiker. Elke week even verversen en zo kun je ze maanden goed houden.
Door Femke
#3143865
Husky schreef: Femke, ik ben ook wel geïnteresseerd in de korrels van waterkefir. Krijgt u de verzendkosten van mij terug :)
Pb met je adres maar even. 100 gram korrels versturen kost 2,95. Ik verstuur het dan in een dubbele sealbag in een bubbeltjes envelop en ik doe er een gebruiksaanwijzing bij.
Door signmodel
#3143943
Femke schreef: Ja. Opstarten is korrels, bio rietsuiker, bio gedroogde vijgen of dadels en een halve bio citroen in een weckpot doen, liter water erbij en klaar. Oogsten is afgieten door een plastic zeef, vruchten eruit (ik knijp de citroen altijd nog even uit) korrels afspoelen en klaar.

Je kunt je korrels in de koelkast bewaren in water met een schep suiker. Elke week even verversen en zo kun je ze maanden goed houden.
en deze geef je ook aan de honden dan?
en na de opstart doe je er dan ook weer vruchten bij?
Door Femke
#3144046
signmodel schreef: en deze geef je ook aan de honden dan?
en na de opstart doe je er dan ook weer vruchten bij?
Ik drink de drank zelf op, ongeveer een halve liter per dag. Af en toe geef ik de korrels aan mijn pup. De korrels zijn een symbiose van melkzuurbacteriën en bepaalde gisten.

Als je drank aan het fermenteren bent dan zitten er vruchten in (vijgen of dadels en een halve citroen). Als je de drank hebt uitgeschonken in de fles kun je in de fles ook nog vruchten toevoegen, zoals bijvoorbeeld aardbeien. Dan wordt je drank zoeter. Qua smaak zit het ergens tussen bier en rivella in. Als je de citroen er in uitperst zoals ik dan meer bitter lemon misschien.
Als de korrels in rust zijn (je doet er even niets mee) dan staan ze alleen op biologische rietsuiker omdat ze anders verhongeren.
#3374163
Meike en Daisy schreef:Waterkefir is minder werk, je hoeft geen water te koken. Maar waterkefir is na een paar dagen al klaar, dus wat dat betreft ben je wel vaker bezig.
Ik raakte er wel sneller op uitgekeken dan op de Kombucha, maar mijn hond lustte het beide niet, heb nu een 2e hond en die lust alles, ook de Kombucha.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door