Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3122091
ik kan een kamboucha zwam krijgen.
het zou goed zijn voor het zuiveren van het bloed, vergelijkbaar zijn met kefir.

misschien dat we hier met zn allen inclusief mezelf een soort van kuurtje gaan doen.

heeft iemand ervaring met kamboucha geven aan de hond?
is er iemand bekend mee met dit middel? google brengt me voor en tegenstanders, middenwegen lijken niet te bestaan.
iemand tips? do's en dont's?
Door Lizzy
#3122121
Wil je dit zelf gaan gebruiken of aan je hond geven?

Ik kan nergens vinden dat het schadelijk zou zijn voor honden. Maar ja, waarom zou je zoiets willen geven...?
Door signmodel
#3122141
Lizzy schreef: Wil je dit zelf gaan gebruiken of aan je hond geven?

Ik kan nergens vinden dat het schadelijk zou zijn voor honden. Maar ja, waarom zou je zoiets willen geven...?
in eerste instantie voor mezelf, misschien dat ik van mijn vermoeidheid af kan komen.
maar ja dan denk ik natuurlijk altijd weer gelijk aan mijn 4 benige familie, en dan met name oscar die nu een voorhuidontsteking heeft, nou ja er hangen wat druppels terwijl de dokter vd week nog niks kon zien.
en misschien dat luie lisa ook wat energie kan krijgen.......

daarom ik kon ook nergens iets vinden of het geschikt is voor honden, ik kan het allicht eerst zelf proberen en kijken hoe ik het ervaar en dan pas de familie er aanzet.
(geleerd van de propilis waar ik mega koppijn van krijg en niet begreep waarom toen mijn andere hond lichtelijk lusteloos ervan werd)
Door signmodel
#3122164
hannabelgje schreef: Ik weet van kefir (zowel water als melk) dat het heel gezond is voor honden als probiotica. Kombucha weet ik niet, maar zal wel hetzelfde effect geven neem ik aan.
ja dat is iig wat google mij soms ook verteld.
alleen van kefit heb ik nog weinig pessimisme gelezen terwijl ik bij kamboucha toch wel twijfels tegen kom en niks kan vinden of je het aan dieren / hond kan geven.
natuurlijk komt de minder positieve berichten van de wetenschappelijke kant en niet van mensen die het gebruiken.

ik had er ooit weleens van gehoord maar niet in verdiept tot iemand mij nu een stuk (?) wilt geven, zij gebruikt het al jaren voor zichzelf en heeft hiermee (samen met voeding) dr suikerziekte en bloeddruk in de hand.
Door hamada
#3122359
Kombucha is een zwam die in zwarte thee wordt gezet. Er komt dan een bepaald gistingsproces op gang. Voor mensen worden allerlei gezonde effecten beschreven. Ik kan me voorstellen dat honden en katten het minder lekker vinden, het smaakt wat sekt-achtig. Kefir heeft meer weg van zuivel.
Door signmodel
#3122552
hamada schreef: Kombucha is een zwam die in zwarte thee wordt gezet. Er komt dan een bepaald gistingsproces op gang. Voor mensen worden allerlei gezonde effecten beschreven. Ik kan me voorstellen dat honden en katten het minder lekker vinden, het smaakt wat sekt-achtig. Kefir heeft meer weg van zuivel.
oh daar had ik nog niet over nagedacht, daar was ik dan wel achter gekomen dat ze het niet lekker zouden vinden.
jij bent er bekend mee?
Door hamada
#3122814
In het verleden heb ik het wel gehad. Smaakt niet slecht, maar op een bepaald moment ging er iets mis en is het zwammetje een zachte dood gestorven.
Maar een kuurtje is nooit weg.
Door signmodel
#3127325
nou ik kwam er mee binnen en de honden vonden het uiterste interessant, er had wat gelekt in de tas en die werd grondig geïnspecteerd en uitgelikt.

hun vonden / vinden het denk dus wel oke. maar mannnnnn iehl het is net azijn! en zo ruikt mijn hele keuken nu ook.
was leuk om te proberen maar ik ga het experiment niet afmaken vrees ik.
Door Femke
#3136836
signmodel schreef: nou ik kwam er mee binnen en de honden vonden het uiterste interessant, er had wat gelekt in de tas en die werd grondig geïnspecteerd en uitgelikt.

hun vonden / vinden het denk dus wel oke. maar mannnnnn iehl het is net azijn! en zo ruikt mijn hele keuken nu ook.
was leuk om te proberen maar ik ga het experiment niet afmaken vrees ik.
is waterkefir dan iets voor je? Kan je desgewenst mengen met vruchtensap zodat het zoeter wordt. Ik gebruik het al maanden en ben er echt verslingerd aan. Ik kan je eventueel wel korrels toesturen, hoef ik alleen verzendkosten voor te hebben.
Door Femke
#3136837
en de korrels van de waterkefir kan je ook aan je vierpoters geven als je dat wil. Ik geef mijn pup een paar keer per week een paar korrels door zijn eten.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#3142273
Als je de kombucha iets korter laat fermenteren is het minder zuur. Ik dronk het altijd zuur, want minder restsuiker en meer probiotica, maar dan aangelengd met water. Je kant het natuurlijk ook aanlengen met iets zoets. Ik vond het zelf erg lekker met vlierbloesemwater, maar dat gaat nu niet meer lukken. Daisy lustte het niet, maar lustte de zwammen zelf wel. Maar die hebben niet zoveel voordelen als het drankje.

Waterkefir vind ik zelf lekkerder, maar ook dat lust Daisy niet. De korrels weer wel :)
Door signmodel
#3142777
is dat veel werk die kefir? ik vond de kamboucha opstarten iig veel werk, misschien dat de geur ook wel meespeelde.

het heeft hier 2 weken gestaan en heb het weggegooid, wat een rommel en wat een stank zeg.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door