Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3243237
Had mijn vraag al gesteld in het topic van Erna maar er is natuurlijk ook een "eigen cbd topic". Daarom hier ook even mijn vragen ;)

Ik geef Ziggy sinds een week of 2 ook cbd olie, 4%. Begonnen met 1 druppel per dag en momenteel krijgt ze in de ochtend 2 druppels en in de avond 1 druppel. Ik geef het haar om wat rustiger en minder gestresst te worden. Sinds Tous er niet meer is, is Ziggy buiten en met autorijden erg veranderd. Heel voorzichtig lijken we iets van verbetering te zien. Het is minmaal maar wel wat.
Nu ben ik benieuwd naar wat voor dosering we kunnen toewerken? Ziggy weegt zo'n 20 kilo.
En zou het kunnen zijn dat merk a beter werkt dan merk b?
Door hamada
#3243342
De dierenarts Doug Kramer hanteerde voor wietglycerine tinctuur de dosering 1 druppel per 5 pond lichaamsgewicht. Hier ktijgen de honden van 10 kilo 2x 3 druppels cbd olie per dag. Aan de andere kant gebruik ik zelf bij migraine 4 druppels op meerdere keren per dag. En dat werkt.

Mij valt zelf op dat verschillende soorten anders uit kunnen werken. Ben zeer tevreden voor pijnstilling over de Zamnesia organic(deze week aanbieding ). Maar ook als rustgever bij een epileptische hond.
Door zurca
#3243479
hamada schreef:De dierenarts Doug Kramer hanteerde voor wietglycerine tinctuur de dosering 1 druppel per 5 pond lichaamsgewicht. Hier ktijgen de honden van 10 kilo 2x 3 druppels cbd olie per dag. Aan de andere kant gebruik ik zelf bij migraine 4 druppels op meerdere keren per dag. En dat werkt.

Mij valt zelf op dat verschillende soorten anders uit kunnen werken. Ben zeer tevreden voor pijnstilling over de Zamnesia organic(deze week aanbieding ). Maar ook als rustgever bij een epileptische hond.
Bedankt!
Dan kunnen we nog wel iets omhoog met het aantal druppels ;)
Overstappen naar ander merk...zou het dan beter zijn om de dosering weer wat terug te schroeven of gewoon doorgaan waar je mee bezig bent?
Door hamada
#3243545
Het is net waar je je zelf prettig bij voelt.
Weet niet welk merk je hebt? Als je tevreden bent met het effect op je hond kun je rustig opbouwen. Als je het effect te vaag vindt kun je een keer een ander merk, ook 4% proberen. Bij ernstige pijn en veel druppels 4% kun je overwegen over te stappen naar lage dosering hoger percentage en dan weer opbouwen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3243586
ik heb even meegelezen.. ik geef Aquillo nu ook al een tijdje druppeltjes CBD. en daarnaast ook goldenpaste. beide wil hij graag hebben.. vooral de golden paste omdat dit ontstekingremmend werkt. Heb nog een vraagje.. kan ik hiernaast nu wel of geen glucosaminie geven? of een preparaat met collageen II?
Gebruikersavatar
Door Carla1972
#3244358
Ik kwam via google hier terecht,omdat ik al ruim een maand aan het tobben ben met mijn hondje na de nobivac leptoL4 enting. Ik wil cbd gaan geven maar ik heb niks gelezen over gebruik bij misselijkheid. Iemand daar ervaring mee?
Door hamada
#3244365
Mensen met chemotherapie zouden met CBD olie minder misselijkheidsklachten hebben in veel gevallen. Dus mogelijk kan het ook bij misselijkheid bij honden helpen, denk ik dan.
Door Bolle
#3245371
Hier nog een tevreden gebruiker :)

Ik heb mijn verhaal net al in een ander topic verteld. Het gaat om een 9-jarige Ridgeback met een tumor ter grote van een vuist in haar lymfeknoop in de buik. Zowel lever, milt, pancreas, gal als darmen waren betrokken in het ziektebeeld (die zagen er op echo allemaal heel erg slecht uit en de veearts dacht eerst nog aan pancreatitis) Het duurde even voor we uiteindelijk die tumor vonden. Goed, lang verhaal kort, hond was opgegeven en zo goed als dood maar gaat nu al bijna tien maanden extreem goed op CBD olie onder de tong. Ik was in het begin wat huiverig en ben begonnen met 1 a 2 druppels, opgebouwd naar iets van een 15 en momenteel krijgt ze dagelijks iets van een 7 a 10 druppels per dag. Ze ziet er super uit, is vief en we hebben werkelijk geen enkele klacht meer. Laatst wel iets van een attackje gehad waarbij ze even amper op haar poten kon staan (alsof ze een hele lage bloeddruk had en verstijfde) maar dat duurde heel kort en is ook alweer een tijdje geleden. Dat is iets wat ze een jaar of vijf ook eens eenmalig heeft gehad dus staat volgens mij los van al de rest (broodfok teef, veel nestgenoten hebben epilepsie enzo, de meeste zijn ook al dood) Ik stel me verder allemaal niet teveel vragen erbij, alles gaat goed :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door