Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door saiko
#2557154
Saiko piepte vandaag toen mijn vriend aan zijn oor zat
Ik keek hem na en schrok wel een beetje, ik mocht er bijna niet aankomen
Was helemaal warm dik  en rood Bij de vouw zeg maar
Hij is ook erg rustig
Zondag had hij wat mot met ziva en die had een paar wondjes gemaakt op zijn kop
Ook zag ik dat hij een klein wondje had in zijn oor bij de controle
Nu wil ik wel beginnen met de arnica en hamamelis
Zou ik dit bij de tuinen kunnen krijgen?
Of hebben jullie andere tips?
Door smulpaap
#2557190
Ik heb zelf wel goede resultaten gehad op arnica en hamamelis met mijn hond . Maar weet je zeker dat er ook geen (beginnende ) oorontsteking is ?
Dat zou je (denk ik ) eerst even kunnen laten bekijken door de d.a . Dat was met mijn hond de eerste keer nl wel het geval
Ik heb de middelen zelf bij de Etos gehaald
Door saiko
#2557201
Nee is geen oorontsteking het zit buiten de oorschelp.
Ze hebben rozenoortjes en dan zit de verdikking bij de vouw,, het is een soort kussentje zeg maar in zijn oor ter hoogte van het "lelletje"
Door smulpaap
#2557211
Ja, daar zat het bij mijn hond ook (Engelse Bull ) en wij zagen ook idd een kussentje . Het werd de eerste dagen wel dikker hoor . Dus het is dan best opletten met wild doen , takken buiten en alles waaraan ze zich kunnen stoten , want als het openbarst .... infectie etc

Gelukkig bleef haar gehoorgang zelf goed open

Het heeft bij Amber een week of zes geduurt voordat het echt helemaal weg was
Wat ik ook heb gedaan is koelen met een coolpack , even een paar keer per dag , voor zover ze dat toelaten natuurlijk . Maar Amber vond het wel fijn

Wij weten dat ze een bloedoor heeft gehad , maar een ander zou het niet direct zien . Een heel kleine oneffenheid
Advies van onze d.a was dan ook , niets doen .... mits het zulke ernstige vormen aan gaat nemen natuurlijk
Ik heb een filmpje gezien van een ander ras met bloedoor , nu , dat was echt heel erg . En daar moest wel bij ingegrepen worden
Door saiko
#2557224
Dank je voor je antwoord :biggrin2:

Ik ben zelf altijd beetje huiverig met hem en de d.a. (Heeft al zoveel gehad)
Dus wou het eerst zelf proberen, of het moet echt ernstig worden
Hij heeft er wel flink last van (ook al is hij een pieperd, merk gewoon dat het hem echt pijn doet)

Klapperen probeert hij wel nadat ik er heb aan gezeten, maar doet teveel pijn

Koelen ga ik ook maar eens proberen, als hij het prettig vind en morgen maar even naar de etos!
Kijken of het bij hem ook gaat helpen
Door smulpaap
#2557232
En nog een foto opgezocht , links op de foto zie je een ietwat stijf oortje , foto is genomen nadat ik ongeveer 2 weken bezig was met de arnica en de hamamelis

Afbeelding

Ja de eerste tijd kan het best lastig /pijnlijk zijn . Had Amber ook . Ik heb ook gelezen dat je er de eerste tijd beter niet aan kan komen

En idd klapperen etc proberen te voorkomen

Het koelen deed ik als ze op die kant lag zeg maar , zo hoefde ik niet aan het oor te komen , alleen de coolpack er voorzichtig onder leggen
Door saiko
#2557788
De arnica heb ik nu de hamamelis was erg lastig te verkrijgen, is nu besteld en als het goed is morgen binnen
Ik zal het linkje nog even bekijken
Gebruikersavatar
Door winni
#2557903
Ik heb het bloed er bij mijn vorige amstaf door de DA met een naald uit laten trekken.
De volgende dag zat het er weer, dus weer laten doen, en daarna was het over en nergens meer last van.
Door saiko
#2560003
Doordat er druk op het oor staat, en saiko toch wat krasjes in zijn oor had van het bijten van mijn terrorwuppie ziva, bloeden deze wondjes nu telkens
Daardoor zit er telkens opgedroogd bloed en vers bloed in zijn oor
Ik probeer dit telkens voorzichtig schoon te maken met een doekje, maar dat opgedroogde bloed irriteert denk ik waardoor hij nu veel met zijn oor klapt
Zijn gehoorgang is verder wel schoon(Geen oorontsteking of oormijt)
Hebben jullie nog een tip om dat bloeden tegen te gaan? Want door het klappen en de druk blijft het wel bloeden/open
Door smulpaap
#2560227
saiko schreef: Doordat er druk op het oor staat, en saiko toch wat krasjes in zijn oor had van het bijten van mijn terrorwuppie ziva, bloeden deze wondjes nu telkens
Daardoor zit er telkens opgedroogd bloed en vers bloed in zijn oor
Ik probeer dit telkens voorzichtig schoon te maken met een doekje, maar dat opgedroogde bloed irriteert denk ik waardoor hij nu veel met zijn oor klapt
Zijn gehoorgang is verder wel schoon(Geen oorontsteking of oormijt)
Hebben jullie nog een tip om dat bloeden tegen te gaan? Want door het klappen en de druk blijft het wel bloeden/open


Bij Amber begon het ook te irriteren , jeuken .... er ontstond ook een spontane opening (heel klein sneetje waar vocht uitkwam) Ik heb er een heel klein beetje Vetramil honingzalf opgedaan . Jeukstillend en desinfecterend
Door saiko
#2560248
Heb ik er ook opgesmeerd, alleen blijkt dat na opening maar 3 maand houdbaar te zijn
Hoop dus niet dat het nog erger word ervan
Kan ik er ook calendulan zalf opsmeren?
Of is dat beter van niet?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door