Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2560345
Dat weet ik even niet . Ik heb ook wel goede ervaringen met calendulan , maar dus niet met een bloedoor
Door saiko
#2570854
Update vanaf deze kant;
Zijn oor is al bijna weer normaal, ging echt heel erg snel :biggrin2:
Zit nog een kleine verdikking
Gelukkig  ;)
Door smulpaap
#2571033
saiko schreef: Update vanaf deze kant;
Zijn oor is al bijna weer normaal, ging echt heel erg snel :biggrin2:
Zit nog een kleine verdikking
Gelukkig ;)


Mooi zo , heb je de hamamelis nog kunnen krijgen ? En zoja waar ?
Door Jentelsbrink
#3447371
Ik heb een vraagje:
Mijn Langhaar-teefje heeft een bloedoor tgv een oorontsteking. De oorontsteking heb ik met Puur Auris onder onder controle gekregen.
Voor het bloedoor ben ik sinds een kleine week bezig met Traumeel S en Arnica druppels. Eea wordt al wel wat zachter maar ik merk dat ik er voor nu niet aan ontkom om het oor voor haar gemak leeg te halen en in een kopverband te zetten. Hoe doen jullie dat?
Door eelke
#3447373
Bij Joep heb ik het leeg laten halen. Ik weet eigenlijk niet zo goed of dat er voor gezorgd heeft dat het sneller goed kwam, het liep na de eerste keer ook weer vol. Hij had er wel een gekreukeld oor aan over gehouden.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3447396
Bij mijn Berner tienertijd heb ik het ook ook leeg laten halen, na de tweede keer leeghalen ( met ik dacht een week ertussen) bleef het ook leeg. Maar net als Joep hield mijn Berner er een gekreukeld oortje aan over. Maar daar had hij geen last van. Belangrijkste was dat de gehoorgang vrij bleef.
Door smulpaap
#3447438
Jentelsbrink schreef: wo 20 jul 2022, 19:09 Ik heb een vraagje:
Mijn Langhaar-teefje heeft een bloedoor tgv een oorontsteking. De oorontsteking heb ik met Puur Auris onder onder controle gekregen.
Voor het bloedoor ben ik sinds een kleine week bezig met Traumeel S en Arnica druppels. Eea wordt al wel wat zachter maar ik merk dat ik er voor nu niet aan ontkom om het oor voor haar gemak leeg te halen en in een kopverband te zetten. Hoe doen jullie dat?
Belangrijkste bij een bloed oor is dat de gehoorgang vrij moet zijn / blijven

Mijn inmiddels overleden hond heeft het aan beide oren gehad . Dit is homeopathisch behandeld . Met arnica en traumeel . Mijn da zei me , ik ben 25 jaar da En ik zuig bloedoren niet meer leeg . Omdat het resultaat veelal slecht is , terugkerend dus .
De homeopathische behandeling duurde bij mijn hond zo'n 4 tot 6 weken . Toen was het goed genezen en het is nooit meer terug gekomen . Het zg bloemkool.oor viel reuze mee . Ik.heb haar al die tijd wel aangelijnd uitgelaten , en rustig gehouden
Maar ik heb ook weleens foto's en filmpjes gezien van enorme bloed oren. Ik denk dat je dan niet anders meer kan dan leeg laten halen .
Door Jentelsbrink
#3447866
Smulpaap
Het was even klooien de afgelopen anderhalve week. Dierenarts had oor leeggezogen en in de tape gezet… na 5 dagen weer verwijderd, maar doordat de dame haar headcover toch een paar keer loskreeg en daar nog trots op was ook, was het binnen de kortste keren weer hommeles….. wel de arnica en Traumeel doorgezet, Traumeel later vervangen door Hamamelis en Calendula. Ik ontkwam er niet aan om het nog 3x leeg te halen, waarbij de laatste keer aanzienlijk minder bloed afkwam.
Heb het oor teruggezet in de tape. Hiervoor schilderstape gebruikt en het oor in de normale stand vastgezet tegen het hoofd met tape en paarden kleefverband (10cm breed). En ja hoor, nu zijn we 30 uur verder en het is niet meer verder volgelopen…. Eindelijk dan!!!!!
Ze voelt zich ook een stuk beter, eet weer zachte brokken (kauwt makkelijker). Maar klapperen met dat oor kan ze nu niet meer en in het begin was ze superkwaad op mij omdat ik haar nu te slim af was.
Maar het wordt weer soepeler en het wachten is nu totdat het gaat slinken. Het oor laat ik nu zeker de eerste 2 weken vastzitten, tot ik zeker weet dat die adertjes dicht zijn….
Door eelke
#3448091
Huuu waarom zachte brokken? Kvv is minimaal zo makkelijk eten?

Fijn, ik duim mee dat het oor rustig blijft!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door