Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door faya
#2492565
heeft er iemand ervaring met colloïdaal zilver voor ontstoken ogen en verstopte traanbuizen?
Door hamada
#2492782
Hier merk ik dat bij geirriteerde ogen van onze kortharige pers dat schoonmaken met zilverwater wel goed effect heeft.
Maar toen ze afgelopen jaar een heel forse infectie had met veel snot en dichtzittende ogen is ze wel aan de AB gegaan. Maar dat was ook wel heel extreem.
Door nicolette
#2492811
Ik gebruik ook zilverwater voor allerlei klachten. Pas aan een kennis een flesje gegeven voor een hond die vaak heel geirriteerde ogen had en na druppelen met zilverwater zijn de klachten verdwenen.

Voor uitwendig gebruik hebben we wel een geconcentreerde oplossing. Het is dan geel van kleur.

Gr. Nicolette
Door faya
#2493237
ik lees dat er zoveel verschillende merken zijn, welke koop ik en nicolette welke gebruik ik dan om de ogen te druppelen - neem aan verdund met gekookt water of??? Hoeveel druppels?
Door Lizzy
#2494059
Bij verstopte traanbuizen doet het (als je het mij vraagt) niks. Bij ontstoken ogen misschien. Als ik het koop, koop ik standaard die van Cruydhof.
Door hamada
#2495511
Ik bestel het altijd bij  de website van meditecheurope.
Neem het ook altijd mee op vakantie sinds Sam een allergische reactie had en met zilverwater deppen giga opknapte.
Door Alba
#2496594
Wij gebruiken het vrij veel, voor/tegen van alles en nog wat, bij zowel de honden als onszelf.
Als de traanbuizen echt verstopt zijn weet ik niet of het gaat helpen, maar voor prutoogjes ed werkt het prima.
Gebruikersavatar
Door cath
#3367601
Zijn er hier mensen die het nog gebruiken?
Ik zou het voor niesziekte bij kat willen proberen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Door tt-tjes
#3368176
Ik gebruik het voor de ogen van Balou of op schaafwondjes. Ik heb geen verstand van katten maar moet je bij niesziekte niet gewoon AB hebben van de DA?
Door Lizzy
#3368178
Voor dingen als niesziekte heb ik echt geen idee of het werkt. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor uitwendige ontstekingen. En dan werkt het goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368211
Ik vermoed dat TS het wil gebruiken voor prut oogjes bij kat met chronische nies. Als ik de ervaringen lees is het daar prima voor geschikt.

Bij chronische nies kan je uiteraard niet de hele tijd AB blijven geven en bij volwassen katten zou ik dat zelfs bij een enkele niesbesmetting niet gauw doen. Het is zoals de griep bij mensen, tegen de griep zelf helpt de AB niet, enkel als je er een longontsteking bovenop doet moet je die met AB bestrijden.
Ook bij niesziekte heeft AB enkel zin als er sprake is van een secundaire luchtweginfectie. De nies zelf is viraal.
Gebruikersavatar
Door cath
#3403392
En nog steeds blijf ik met niezers zitten...
Al zoveel geprobeerd Antibiotica, echinacea, engystol, propolis.. :'(
Door Lizzy
#3403471
cath schreef: do 14 mei 2020, 22:57 En nog steeds blijf ik met niezers zitten...
Al zoveel geprobeerd Antibiotica, echinacea, engystol, propolis.. :'(
En ook Collodiaal zilver dus? Dit zijn lastige dingen. Eens naar een goede holistisch dierenarts gaan? Of een goede homeopaat? Sita de Munnik is een goeie! Ze doet (anders ook maar nu met Corona wel fijn) ook telefonische consulten volgens mij.
Gebruikersavatar
Door cath
#3403527
Ja , óók collidiaal zilver..
Ik zoek haar eens op, waarschijnlijk Nederlandse ?
Dank je voor reactie. :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door