Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2422578
De Heidewachtel van onze overburen had ernstige epileptische aanvallen. Reguliere medicatie hielp weinig. Deze hond is onder leiding van een homeopathisch werkend dierenarts aanvalsvrij geraakt en tot op 13 jarige leeftijd (vanaf haar 4de jaar) nooit meer 1 aanval gehad. Dit zijn wel de uitzonderingen. En dat is niet zomaar met een flesje 'diverse middeltjes bij mekaar geroerd'.
#2450289
Ik vind die Epileptyl ook eng klinken en zo'n claim is volgens mij nog verboden ook mits je een officieel geregistreerd geneesmiddel bent met officiele onderzoeken en feiten.  :o

Maar ik las ook iets over de Leptyl. Deze geeft niet aan het te genezen. Mijn ouders hebben een Beagle gehad die ook last had van Epileptie. Wij hebben toen via de dierenarts de Puur Leptyl gekregen. dit zorgde we voor veel minder aanvallen en ook minder heftig.
Ook is dit ECHT alleen bij de dierenarts te verkrijgen en niet in de winkel. Natuurlijk zal je wel dierenartsen hebben die het op de site zetten, maar in hun folder en op hun site staat ook dat het alleen via dierenartsen te krijgen is. En persoonlijk zou ik nooit een medicijn online kopen.

Misschien een idee een dierenarts te zoeken die Leptyl gebruikt en daar de ervaring aan te vragen.

Als het natuurlijk is....
#2454613
Dit is misschien weer zo'n geval waarin er in de zorg voor dieren wel allerlei dingen mogen (ongefundeerde claims of landbouwgif in dierenvoedsel) waar datzelfde niet mag voor mensen. Wie weet staat er nergens dat ze dit soort claims niet mogen doen als het voor dierengeneeskunde of dierengezondheidszorg is! Dan kan je dus niks beginnen tegen zulke praktijken, maar zal je altijd zelf goed in de gaten moeten houden of het wel pluis is!
Persoonlijk zou ik ook nooit zomaar een geneesmiddel, homeopatisch of niet, online kopen zonder daarover een goede dierenarts (holistisch, homeopatisch of regulier) te raadplegen!
#2454728
Voor mensen is het al jaren verboden, maar bij dierproducten was het wel toegestaan er een medische claim op te zetten. Per 1 juli dit jaar is dit ook verboden en mag je nergens meer de werking van een product opzetten. Echter tot 1 juli volgend jaar mogen producten met indicatie nog verkocht worden. Dit geldt dan voor alle homeopatische middelen (ook voor b.v. Tussistin antihiestpillies) en voedingssupplementen.

Ben in deze alleen nog beneiuwd of diervoeders, die immers ook bewerkt zijn en waar ook een medische claim op ligt daar ook onder gaan vallen.
#2498387
Angelique schreef: Voor mensen is het al jaren verboden, maar bij dierproducten was het wel toegestaan er een medische claim op te zetten. Per 1 juli dit jaar is dit ook verboden en mag je nergens meer de werking van een product opzetten. Echter tot 1 juli volgend jaar mogen producten met indicatie nog verkocht worden. Dit geldt dan voor alle homeopatische middelen (ook voor b.v. Tussistin antihiestpillies) en voedingssupplementen.

Ben in deze alleen nog beneiuwd of diervoeders, die immers ook bewerkt zijn en waar ook een medische claim op ligt daar ook onder gaan vallen.
Laten we hopen dat ze die kant-en-klare brokken ook op claims gaan aanpakken. Ik verwacht het wel. Wat bestreft Homeopathie etc vind ik het echt belachelijk!!!
#3203240
Beste allen,

Ik begrijp dat iedereen 'voorzichtig' is om het product te gebruiken .... ik niet, elke maand 1x epileptische aanval van een van mijn katten was niet leuk. Eng zelfs ... heb gezocht en epileptyl veter gevonden vorig jaar en gebruik het sindsdien consequent. Het beestje (een schele kater uit het asiel, dus ik weet niet waar het vandaan komt) heeft sindsdien nog sporadisch 'n aanvalletje (in veel mindere mate dus) .. voor mij bestaat er geen beter middel en het geeft hem ook heel veel rust.

Voor zover ik het begrijp mag het niet eens meer in NL verkocht worden, vanwege registratie of zoiets ... maar ik vind het gelukkig nog steeds en anders laat ik het uit het buitenland meebrengen. Kan niet meer zonder; denk ook niet dat het epileptische aanvallen 'geneest', maar houdt ze wel onder controle en dat is voor mij en m'n katje zeer voldoende.

Als jullie alternatieven weten, hoor ik het ook graag :-)

Groetjes
#3203524
Ik ben blij dat het spul voor je kat aardig werkt. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik epilepsie geen ziekte vindt om zelf maar wat mee aan te rommelen. Homeopathie kan bij epilepsie zeer averechts werken. Overigens, dat de kater scheel is en uit het asiel komt doet absoluut niet ter zake; zelfs al weet je precies waar je dier vandaan komt, dan nog weet je niet waar de epilepsie vandaan komt. Heb je hem ooit laten onderzoeken?
Primaire epilepsie is ongeneesbaar. En het is een progressieve ziekte.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door