Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Angelique
pike schreef: En als dat niet goed gebeurt dan komen de niet of slecht verteerde botjes in de darmen en daar kan geen glutamine tegen helpen. HELP!! Heb ik ergens wat gemist.
Krab op hoofd smilie
Het wordt me nou echt teveel voor de maandagochtend. :-X
Aan dat tijdelijk niet goed erteren kan natuurlijk ook iets van een sluimerend virusje aan ten grondslag hebben gelegen, ipv schade door medicijnen. Ik vind het dan best een nono an die da om daarvoor aan een hond met epilepsie een middel te geven die meer aanvallen kan veroorzaken, waardoor dus direct de medicijnen omhoog moeten, die vervolgens rustig meer schade/bijwerkingen veroorzaken. De antiepileptica geven meer schade aan de lever dan aan de darmen. Emperisch waargenomen had mijn hond nooit darmproblemen of andere verteringsproblemen op deze medicatie. Wel bij tijd en wijl klachtjes die limea recta aan een overbelaste lever te koppelen waren.
Door Fido
pike schreef: Een mespuntje of een theelepeltje is toch nog een groot verschil bij mij. Een theelepel is 5 ml dat leg je niet op je mespunt. :P

En dat allemaal op de maandagochtend :biggrin2:
Dank! dit bedoel ik dus er is geen standaard dosering te geven. Het hoort per individu bekeken worden en ook in mijn voorbeeld is het als voorbeeld als eerder klein denken dan groot.
Bij een Chihuahua is een mestpuntje anders dan jouw honden of bij een Boerboel en zo kunnen we nog meer mierenn**ken op de maandagmorgen :biggrin2:
Door pike
Angelique schreef: Aan dat tijdelijk niet goed erteren kan natuurlijk ook iets van een sluimerend virusje aan ten grondslag hebben gelegen, ipv schade door medicijnen. Ik vind het dan best een nono an die da om daarvoor aan een hond met epilepsie een middel te geven die meer aanvallen kan veroorzaken, waardoor dus direct de medicijnen omhoog moeten, die vervolgens rustig meer schade/bijwerkingen veroorzaken. De antiepileptica geven meer schade aan de lever dan aan de darmen. Emperisch waargenomen had mijn hond nooit darmproblemen of andere verteringsproblemen op deze medicatie. Wel bij tijd en wijl klachtjes die limea recta aan een overbelaste lever te koppelen waren.
De ene hond is de andere niet natuurlijk maar je hebt hier wel een punt. Ik heb deze diagnose wat al te klakkeloos aangenomen, ook gezien de opmerking van Dorothea. Ik snap niet dat ik daar niet bij stil heb gestaan. Maar, als ik zijn aanvalsgeschiedenis bekijk kan ik niet direct een verband leggen, ook dat zegt niet veel. Het probleem heeft denk ik eerder gezeten in de phenoral. Ik heb onlangs nl. begrepen dat fauven i.h.a. slecht op phenoral reageren omdat er te veel wordt afgebroken en dus te weinig opgenomen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door