Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Yuka 2004 schreef: Ik heb tot nu toe het volgende op mijn lijst staan:
Okugest
Probiotica
Groene leem
Traumeel
Honingzalf
Multivitamine (phytonics)
Propolis (tinctuur en zalf)
Zilverwater
Silicea

@ Angelique: waar gebruik jij zilverwater voor?
Als ik een bacteriële of virale infectie vermoedt. Ook wondjes worden ermee behandelt en momenteel heeft onze Groovy een ontstoken teen en krijgt naast de ab dan ook zilverwater. Meestal kan de ab achterwege blijven, maar in deze konden en wilden we geen risico nemen en moest er een extra kanon ingezet worden.
Daarnaast geef ik in de zomermaanden een aantal keer per week wat zilverwater aan alle honden ter preventie tegen lyme en/of andere tekenziekten. Aangezien we een teek met die vachten natuurlijk vrij makkelijk missen en ikw eiger er Botlek overheen te gooien.
Yuka 2004 schreef: En verdun je dat dan gewoon in het drinkwater? Klinkt als een fijn middel dat zilverwater.

Ziggy heeft af en toe onstekingen tussen haar teentjes, zeker in de zomer en Tequila heeft ook een erg gevoelige huid, dus ik denk dat we dankbaar gebruik zullen maken van dat zilverwater.
Inwendig spuit ik het met een naaldloos spuitje in een wangzak. Het smaakt namelijk nergens naar. Op wondjes doe ik het op een doekje en dep ik daar eerst het wondje mee (diepere gaten daar giet ik gewoon wat in) en daarna eventueel honingzalf.
Ik heb standaard in huis:
- arnica van VSM voor kneuzingen/verstuikingen etc
- Okugest van VSM tegen misselijkheid/diarree
- probiotica voor goede darmflora
- vetramil honingzalf
- hypercal spray Homeopatisch middel bij wondjes
- hopextract tegen de hormonen van Jamey
- chlorella
- propolis

Dit koop ik allemaal bij mijn schoonmoeder, die werkt bij een groothandel in dit soort spul. lekker makkelijk voor mij.
hamada schreef: Sam had vorig jaar een giga allergische reactie in zijn gezicht. Hele koppie dik, rood, krabben en langs de grond schuren :-\
Ik heb flink gedept met zilverwater en na een minuut of tien vijftien verdween die reactie. Na een aantal uren begon het weer, maar na weer soppen en deppen bleef de jeuk weg. :biggrin2:
Ik vermoed dat hij tegen een akelige plant is aangelopen toen.
Nog even een vraagje, gebruik je het onverdund? Ik heb net een fles besteld, aangezien ik binnenkort naar Spanje ga en net van mijn vriend hoor dat de huid van mijn hond niet verbetert... Dan kan ik het gelijk meenemen daar naartoe en kijken of het wat doet.
Ik gebruik het zilverwater van Meditech onverdund, zeker om te deppen. Er zijn volgens mij ook merken die een hogere concentratie hebben en die dan wel verdund moeten worden.
Wat betreft de vereniging voor kwakzalverij: afgaand op diverse interviews die ik gelezen heb, komt het op mij over als een club erg bange mensen die te vuur en te zwaard zaken bestrijden die ze niet snappen. Ik ga liever uit van(ook) jarenlange ervaringsdeskundigheid van generatie op generatie van alternatieve middelen.
Natuurlijk moet je wel voorzichtig zijn. Overdosering is nooit goed, en veel natuurlijke middelen kunnen een sterk effect hebben en/of andere medicijnen versterken of juist neutraliseren.
Zilverwater werd voor de oorlog veelvuldig gebruikt bij gebrek aan ab, maar werd later verdrongen door ab. Maar er zijn diverse medische boeken en artikelen destijds geschreven over de werking ervan. Maar ik zou iedereen afraden om liters zilverwater per dag te drinken  :biggrin2:

Edit in het artikeltje (en ook elders) wordt geschreven over de risico's van langdurig en intensief gebruik.
Laatst gewijzigd door hamada op za 15 dec 2012, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door