Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door miik
KingCharlie schreef: Bedankt voor jullie tips/informatie. Mijn zoektocht naar een geschikte probiotica (als die al bestaat) gaat verder. Ik was Charlie toch maar de probiotica beginnen geven, ik was niet zeker of hij zou reageren op maïs, maar vandaag gestopt want hij begint zich niet lekker te voelen (rommelende buik, geen honger, gisteren ook overgegeven). Hij reageert dus wel op de maïszetmeel, kunnen we ook weer toevoegen aan het lijstje waar hij slecht op reageert. :-\
Wil je alleen als tip meegeven dat je dan ook moet oppassen met de standaard pijnstillers (rimadyl/carprodyl) en ook bv cholodin (tegen dementie). Beide reageert mijn Mickey heel heftig op vanwege haar granen (mais) allergie...
Tis heel lastig !
Lizzy schreef: Volgens mij is Solgar ook lactose vrij: http://www.solgar.nl/producten/spijsver ... ilus-plus/

En als ik die van Mercola binnen heb, zal ik op de verpakking kijken voor je of deze probiotica ook lactose vrij is.
De Solgar is inderdaad lactose-vrij, maar er zit wel maltodextrine in en ik las dat dit vaak wordt gemaakt uit maïs en daar kan hij niet tegen.

Die van Mercola heb ik liggen bekijken (uit het topic van Julius) en daar zit volgens de site microkristallijne cellulose en silica in. Weet je misschien of dit een risico vormt voor granenallergie bijv? Heel fijn dat je de verpakking eens wil controleren want dan weet je het eigenlijk pas zeker, ik heb zo het internet liggen afstruinen over de Phytonics probiotics.. Nergens lees je dat er maïszetmeel in zit, anders had ik het risico niet genomen en hem niet besteld.

Hamada, jij ook bedankt voor die site!
PUUR Probiotica, is iets beter dan Groene Os, en ook Phytonics Probiotics, maar dat is alleen bij de dierenarts, terwijl die van PUUR ook bij de dierenwinkel te koop is. Ik gebruik die van PUUR al jaren, erg blij mee.
Puur probiotica hond
Samenstelling: Maltodextrine, Maiszetmeel, Fructo Oligo Sacchariden (FOS) en bacterieculturen: Bifidobacterium infantis, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium longum, Enterococcus faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus paracasei, Lactobacillus plantarum en Lactococcus lactis. :(
Door pike
RidgeRiba schreef: PUUR Probiotica, is iets beter dan Groene Os, en ook Phytonics Probiotics, maar dat is alleen bij de dierenarts, terwijl die van PUUR ook bij de dierenwinkel te koop is. Ik gebruik die van PUUR al jaren, erg blij mee.
Nee hoor, die kan je bij allerlei webshops gewoon bestellen. Het prijsverschil is gigantisch, dus even uitzoeken kan geen kwaad. Zo' n 20 euro verschil op een pot van 200 gram ben ik tegengekomen. Maar, die van Phytonics bevat dus wel maiszetmeel volgens het etiket.
Door Lizzy
Ik heb hier een pot probiotica van Mercola Health Pets.
Naast de 14 verschillende probiotica's zit er in "microcrystaline Cellulose, Silica".
Oftewel, het is zonder gluten en zonder lactose.
Lizzy schreef: Ik heb hier een pot probiotica van Mercola Health Pets.
Naast de 14 verschillende probiotica's zit er in "microcrystaline Cellulose, Silica".
Super, bedankt om te checken :)
Lizzy schreef: Ik heb hier een pot probiotica van Mercola Health Pets.
Ben benieuwd of je hem beter vind dan de solgar!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door