Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Valerie
#3458441
Is er iemand bekend met de Vitalize groenlipmossel complex forte of de vloeibare variant?
Bij 1 van onze honden (7 jaar) is de artrose in het gewricht in de elleboog verergerd en actief. Ze staat regelmatig mank en meloxicam helpt niet 😏
Ze heeft de laatste jaren (beginnende artrose) altijd cosequin gehad tezamen met de olie van icelandpet. Bij elke training kreeg ze traumeel.
Nu is op aanraden van de fysio 5 weken geleden over gegaan van de cosequin naar Flexadin advanced met boswelia (1 tablet voor een hond van 32 kilo), de olie en traumeel. Aangezien ze nog steeds regelmatig mank loopt, wil ik graag toch wat erbij gaan geven en zit ik te denken aan de Vitalize groenlipmossel.
Als je op internet leest, zou de combi met de vloeibare het meest effectief wezen. Vandaar dat ik graag geweten had of jullie ervaringen hiermee hebben.
Door Lizzy
#3458498
Valerie schreef: vr 31 mar 2023, 20:28 Is er iemand bekend met de Vitalize groenlipmossel complex forte of de vloeibare variant?
Bij 1 van onze honden (7 jaar) is de artrose in het gewricht in de elleboog verergerd en actief. Ze staat regelmatig mank en meloxicam helpt niet 😏
Ze heeft de laatste jaren (beginnende artrose) altijd cosequin gehad tezamen met de olie van icelandpet. Bij elke training kreeg ze traumeel.
Nu is op aanraden van de fysio 5 weken geleden over gegaan van de cosequin naar Flexadin advanced met boswelia (1 tablet voor een hond van 32 kilo), de olie en traumeel. Aangezien ze nog steeds regelmatig mank loopt, wil ik graag toch wat erbij gaan geven en zit ik te denken aan de Vitalize groenlipmossel.
Als je op internet leest, zou de combi met de vloeibare het meest effectief wezen. Vandaar dat ik graag geweten had of jullie ervaringen hiermee hebben.

Ik geef het ook hoor, groenlipmossel. Maar ik heb er nog nooit een fijne werking van mogen zien (ik geef het preventief aan Fritzi maar heb het ook aan honden met artrose gegeven). Ook niet van de vloeibare. Dus nou ja, het valt te proberen en kwaad kan het zeker niet en het is ook rijk aan zink dus sowieso best een fijn product. Maar om de pijn te bestrijden zou ik naar andere dingen uitkijken.

Wat geef je aan haar te eten? En hoe vaak per dag?

Heb je al eens geprobeerd brandnetelthee te maken of verse brandnetel door haar groentenmix gedaan? Dat werkt goed bij artrose. En helpt bij verzuring van het lichaam.

Ik vind trouwens de pYnmix van Krachtig Kruid heel goed werken bij pijn!
Door Valerie
#3458510
Lizzy schreef: zo 02 apr 2023, 08:21 Ik geef het ook hoor, groenlipmossel. Maar ik heb er nog nooit een fijne werking van mogen zien (ik geef het preventief aan Fritzi maar heb het ook aan honden met artrose gegeven). Ook niet van de vloeibare. Dus nou ja, het valt te proberen en kwaad kan het zeker niet en het is ook rijk aan zink dus sowieso best een fijn product. Maar om de pijn te bestrijden zou ik naar andere dingen uitkijken.

Wat geef je aan haar te eten? En hoe vaak per dag?

Heb je al eens geprobeerd brandnetelthee te maken of verse brandnetel door haar groentenmix gedaan? Dat werkt goed bij artrose. En helpt bij verzuring van het lichaam.

Ik vind trouwens de pYnmix van Krachtig Kruid heel goed werken bij pijn!
Bedankt Lizzy voor uw antwoord 😃

De Pynmix wou ik inderdaad ook bestellen, die had ik hier al gevonden 😃 Brandnetelthee is inderdaad een goede. De brandnetels beginnen in de tuin op te komen dus zal de fijne topjes gaan verzamelen en deels drogen (eodat ze ook in de winter kan hebben).
Ze krijgen momenteel ‘s morgens brok (wolf of wilderness elements of Purizon single maat (niet de kip) en ong 4 dagen savonds Barf en 3 dagen (zelfgemaakte) KVV. Max 1 x per week vis (maar dan geen olie)
Ik speur en train met brok. In het begin zelf nog gedroogd, maar met 6 herders is dat gewoon niet haalbaar.
Ze krijgt 1 blokje Flexadin advanced met boswelia (waarvan ik denk dat het weinig is), olie van icelandpet (EPA 644mg en DHA 414) en momenteel 3 x 1 tablet traumeel per dag. Vroeger kreeg ze cosequin maar de fysio had liever Flexadin (collageen type 2)
Ik had ook de royal green visolie gevonden hier op de site en die heb ik ook besteld. Zeker op trainingsweekenden/wedstrijden/enz is het makkelijker dan zo’n fles.
Door Valerie
#3458583
Lizzy schreef:Hartstikke goed! Misschien laat je ons nog weten hoe je hond het op de pYnmix doet?! Succes in ieder geval!
Morgen is de pijnmix normaal gezien in huis. Vanaf donderdag beginnen we dan met 2 x 3 druppels. Ik ben ook erg benieuwd :)
Door frodo quin
#3460587
Ik heb wel ervaring met groenlipmossel, maar dan poeder en bij een rat, geen hond.

Phara had artrose in haar knie. Ik gaf groenlipmossel, een klein beetje kurkuma en algenolie. Dat hielp merkbaar heel goed. Ze liep stukken beter en hoefde geen pijnstiller meer.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door