Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door judith vd
Hopelijk blijft het alleen bij melkafgifte en krijgt ze niet weer een ontsteking.
Als ze verder geen last heeft zou ik nog 'ns dit forum nakijken op de voor- en nadelen van steriliseren.
Door Rabia
Geen ontsteking gelukkig!

Nog niet uit over steriliseren, niet zo'n voorstander van, maar als het medisch noodzakelijk is, dan zal het moeten
Door heicke
als een hond al schijnzwanger is, helpt dit middel dan ook nog? Of dan toch maar beter naar de dierenarts of afwachten of het vanzelf overgaat?
Door avalon
Mijn honden werden ook altijd schijnzwanger. Ik heb ze nooit laten castreren, wel heb ik puur schijnzwanger gegeven. Het heeft nooit echt geholpen. Avalon nu bijna 14 wordt ook nog gewoon schijnzwanger. Wat bij ons altijd het beste geholpen heeft is afleiding. Gewoon wat vaker naar buiten en minder eten. ook galastop en nog een ander middeltje van de dierenarts werkte niet echt. Angie was altijd superlief als ze schijnzwanger was, terwijl ze daarbuiten behoorlijk humeurig kon zijn. Schijnzwangerschap is een heel natuurlijk iets en zolang ze er geen last van hebben, laat ik het maar zo
Door hannabelgje
Hier ook twee jaar terug het mes erin. Zelfs de holistische da raadde het aan. Ik heb een compleet andere hond teruggekregen. Veel relaxter, ze eet voor het eerst probleemloos en kan veel beter met andere teefjes overweg.
Blijkbaar had ze extreem last van haar hormonen.
Door Parelridder
'k Heb ervaring met Puur schijnzwanger. Hier deed het helaas helemaal niets. Ook heb ik een homeopatisch middel na consult gebruikt. In overleg hebben we daarvan de potentie nog bijgesteld in de hoop op meer succes. Het leek wel iets te doen, maar ze bleef 3 maanden een mutserige meisje, in plaats van de energieke, ondernemende lolbroek die ze normaal gesproken is. Met een loopsheid iedere 4 maanden, oftewel 3 weken loops, 9 weken schijnzanger en dan 1 maand haar eigen blije zelf, om aansluitend wer loops te worden.. :( heb ik besloten tot castratie. Sindsdien voelt ze zich het hele jaar door weer energiek en in voor geintjes :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door