Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door labradorluna
Ach, je doet je best zo goed mogelijk te voeden en eten ze troep van de straat en poep en dan ook nog eierkoek en banaan.
Aan de andere kant zijn er ook honden die nooit anders krijgen dan troep ;D en Luna krijg heerlijk rauw en lekkere botten.
Ik blijf openstaan voor nieuwe tips.
Door Dhjali
Extreme schreef: Ik heb ooit meegedaan met een onderzoek mbt labjes en evt probleem gedrag, daar kwam uit voort dat het probleem poep eten heel veel voorkomt, en dat dit enorm is toegenomen tov vroeger, het waarom kon (nog) niet verteld worden(nooit meer wat van gehoord, dus zal geen reden voor gevonden zijn :D)
Toevallig het onderzoek van de 'dierwetenschappen'? Er zou nog een vervolg komen inderdaad en specifiek op FCI groep 8, de retrievers en waterhonden :biggrin2: .
Voor wie het leuk vind: http://www.dierenwetenschap.com/Onderzo ... fault.aspx
Door labradorluna
Leuk als ze dit verder gaan onderzoeken. Ben benieuwd.
Het potje sanofor is al 3/4 leeg en het "lijkt" wat minder geworden maar nog lang niet weg. Mischien is het ook wel Wishful thinking ;D
We gaan er toch nog even mee door.
Door digijaro
Hier had ik een poep-etende Jack Russell, Diesel. Die at de verse van mijn andere Jack Russell Bowie. Als Diesel zag dat Bowie moest poepen dan hing hij er al onder :-[. Iedere keer Diesel wegroepen en wegsturen, maar hielp niet echt. Totdat ik er niets meer van ben gaan zeggen en is het gestopt. Ik heb het nooit meer gezien bij Diesel dat hij poep at (alleen paardenpoep nog, maar dat vindt ik toch iets gevaarlijker om het te negeren).

Nu doet het hondje van mijn moeder het. Maar die is niet zo kieskeurig. Van de winter had ik haar een paar weken in huis, ze vrat zelfs nog de bevroren drollen met sneeuw :puke:.
Door Elinea
Sanoflor deed hier niets. Ik geef nu meer groenten en boekmaag ...en ik durf het nauwelijks te zeggen maar Juno eet minder poep. Ergens had ik iets gelezen over meer vezels en voorlopig zie ik enig effect.
Door labradorluna
Luna krijgt ook genoeg vezels hoor. Toch lijkt de intresse voor poep wat minder. Het is nog niet weg, maar er is hoop. Ik koop toch nog een 2e potje.
Door Kaatje88
Hier is het poep eten in de winter begonnen. Nu lopen er ook veel schapen bij ons in de wijk. En die schapenkeutels zijn al helemaal fantastisch lekker. Eierkoek heeft ook hier niet geholpen :-P Banaan krijgen ze sowieso wel en dat helpt ook niet.

Zou het niet gewoon komen doordat in de brokkendrollen veel onverteerde troep zit en het door de toegevoegde geurstoffen gewoon lekker ruikt voor de hondjes?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door