Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
Nou leek het me wel wat voor DJ, bij hem gaat het puur om spieropbouw/onderhoud, hij is 10. Omdat het water verwarmd is lijkt het me beter of maakt dat niets uit? Hij zwemt graag, ook bij deze temperaturen maar ik weet niet of het goed is in het koude water, hij heeft ook artrose. 45 euro per keer vind ik persoonlijk wel een hoop geld (al zal het het absoluut waard zijn hoor!), dat zit er voor ons niet in, zeker niet omdat je er met 5 keer niet klaar mee bent :(.
Door toscak
Maar het is meestal niet 45 euro per keer hoor. Het is plus minus 45 per uur. Maar 'een keer' is meestal maar een half uur.

Voor de lol doe ik het ook niet, want het is best prijzig. Maar Jamesie is pas 10 maanden, dus die heb ik er nu 3x per week in zitten. Gelukkig kan ik hiervoor de hondenspaarrekening aanspreken.
Door Monique77
Hier ook ervaring met een pup die geopereerd is aan beide ellebogen (ED) met aquatherapie.
We zijn ook begonnen met zwemmen in een warm bad, daarna zwemmen tegen jetstreams aan (= zwaarder) en als laatste kwam het lopen op de loopband in een bak met water.
Daan heeft er super bespiering van gekregen en heeft (door de hulp van de aquatherapie?) 0,0 last meer van zijn voorpoten en kan gewoon weer hond zijn !

Dus ik zou er zeker voor gaan  ;)

@ Toska, 3 x in de week ??? Mijn hemel, wat vaak  :o
Door toscak
Monique77 schreef: Hier ook ervaring met een pup die geopereerd is aan beide ellebogen (ED) met aquatherapie.
We zijn ook begonnen met zwemmen in een warm bad, daarna zwemmen tegen jetstreams aan (= zwaarder) en als laatste kwam het lopen op de loopband in een bak met water.
Daan heeft er super bespiering van gekregen en heeft (door de hulp van de aquatherapie?) 0,0 last meer van zijn voorpoten en kan gewoon weer hond zijn !

Dus ik zou er zeker voor gaan ;)

@ Toska, 3 x in de week ??? Mijn hemel, wat vaak :o
Hahaha ach, die kleine leeft maar 1 keer en hij vindt het leuk :biggrin2:
Door elxa
hoi,

ik ben momenteel ook intensief aan het hydrotherapieen met onze huskykruising Aki.
Aki heeft ernstig HD, spondylose en een stijve voorpoot. Tot 2 maanden geleden deed hij het prima op pijnstillers maar stortte toen opeens in. Rontgen en verder onderzoek wezen niks uit, afgezien van ernstig arthrose en botwoekering bij zijn heupen, wat we dus al wisten.
Hierna is hij op een hoge dosering tramadol gezet, maar doordat hij letterlijk niet kon lopen ging zijn spiermassa ontzettend snel achteruit en was hij na 2 weken weining/niet bewegen en constant verhogen van de pijnstilling bijna nog slechter dan in eerste instantie.

We zijn nu bijna 3 weken 3x per week aan het zwemmen en het is een wereld van verschil! Aki loopt, heeft weer levenslust en we zien hem elke week verbeteren.

Voordelen voor ons zijn;

- opbouw spieren
- vergroten van beweeglijkheid in gewrichten

- en ook zeker niet onbelangrijk-> vergroten van adreline->verhogen van serotonine-> weer vrolijke hond ipv depri hond die niks mag en/of kan.

Vooral dit laatste punt is misschien niet waarom je in eerste instantie aan aquatherapie denkt, maar zeker minstens zo belangrijk.
Na het zwemmen is Aki heerlijk voldoen en moe ipv moe van het nietsdoen en depri.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door