Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2188112
Nu , ons oude baasje heeft een Pancreasontsteking . Net nog even snel naar de praktijk om Bandit kippenvlees voor hem op te halen en Pacreasenzymen plus weer een kuurtje A.B erbij .
We hebben a.s Zaterdag weer even Tel. overleg . Voorlopig even op de Bandit kip , en later misschien op de Carnivoer met pancreas . Dus we gaan maar hopen dat het oude baasje op gaat knappen . Verder gaat hij door met zijn Novacam en zijn Pro-Biotica . Met de Doils moeten we voorlopig even stoppen . Goh wat zijn we opgelucht , je denkt niet gelijk aan het ergste , maar zo ziek hebben we hem nog nooit meegemaakt , Erwin zei gisteren ook nog , goed dat je weer gekomen bent . Vertrouwde het helemaal niet meer . Dat gehele beeld niet .

Dorothea , Erwin , Edith , en assistentes ....... bedankt voor het meedenken en jullie goede zorgen  :-* :-* :-*

Want wij willen en kunnen ons ventje nog lang niet missen , en als dit alles goed aanslaat , dan gaan we ervoor !
Door smulpaap
#2188490
Ja we zijn ook ""blij "" dat er iets is gevonden , we juichen nog niet te vroeg , maar we gaan aan de slag met de oude baas . Hij heeft in elk geval weer geplast en gedrukt , drinkt zelf goed .
Dus dat gaat zijn gangetje wel . Eten is vechten , want eten is ws nog auw !! En een Terrier die zijn kaken op elkaar houd ...... Geef hem hele kleine porties
Nu zat ik me net te bedenken om de portie a 30 gram per keer ook maar te verdelen in bv drie keer , even in gevecht .... rust en daarna weer wat , en dan de maatlepel enzymen ook maar verdelen over die porties ? Dit ziektebeeld is voor mij ook volslagen nieuw . Verder hopen we maar dat we er toch nog redelijk tijdig bij zijn geweest . Afgelopen Zaterdag begon hij natuurlijk pas echt te klieren , temp van 40,6 etc . Toen ging de verdenking nog niet uit naar dit beeld . Di vertrouwden we hem weer niet en toen kwam er dus gisteren uit wat er aan de hand was
Nu denk ik zelf als zijn eigen kwartje gaat vallen dat eten ws wel weer beter gaat . Eten was auw natuurlijk ? En dat is het misschien nog wel ? En stel dat 10 gram per keer beter gaat ? dan doen we het zo maar .

En dan ga je bedenken heeft hij hiervoor vet gegeten ? nee dus , ik hield daar natuurlijk al rekening mee gezien zijn leeftijd . En ze eten hier geen van allen teveel vet omdat ik wel weet dat dit er dus van komen kan .
Door smulpaap
#2189486
Er is weer een koortspiek gaande , 39.9 en het oude baasje is aardig vol (ademhaling ) We hebben contact met Kim momenteel . Zij gaat proberen Erwin te bereiken over wat (nog ) te doen
We weten niet of we deze strijd nog gaan winnen .  :-\  :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2189495
Ach jee, ik hoop dat ie er bovenop komt.

Ik heb er hier ook 1 met alvleesklierontsteking, Briskey die is nog maar 3.
Heb ook al contact met Kim, misschien dat ie vanmiddag weer aan het infuus gaat.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2189603
Hoe is het nu met Milo? Koorts al wat gezakt?
Het is wel een heel vervelende aanval van die alvleesklier, wat voelen ze zich er beroerd van  :'(
Hier geen koorts trouwens.

Wens jou ook veel sterkte  :-* knuffel hem maar even extra  :bigarmhug:
Door smulpaap
#2189639
Het is een nog steeds wisselend beeld , temp zakte weer even naar 39, 5 schoot weer omhoog naar 39,8 en is nu weer 39,6
Half drie is er weer tel. overleg , hoe het dan met de temp is , en met het gehele beeld . Dan gaan we besluiten om nog een keer voor de koortsremmer te gaan , of misschien niet meer .
Stel daar gaan we voor en dat slaat niet meer aan dan laten we Milo gaan . Dan heeft het ventje wel genoeg gestreden , en zal de koek echt op zijn

Mijn oudste zoon is net naar huis , die kwam hier met zijn drie jarige katje ..... aangereden , en dood . Het gaat hier lekker dus  :'( :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door