Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#267696
Inmiddels alweer een aantal dagen verder is precies duidelijk wat Sammie mankeert. Hij heeft een lekkende klep tussen zijn linkerhartkamer en zijn -boezem. Hiervoor krijgt hij de rest van zijn leven harttabletten en zodra deze voldoende aanslaan kan ik de vochttabletten stoppen. Het vocht was trouwens al bijna weg bij de controle gisteren. Hij was wel in een week van een gewicht van 8,8 kg naar 8,3 kg gegaan. Dat komt volgens de DA omdat zijn hart veel energie vraagt. Nu het probleem: sinds ik Joep heb geef ik 5x kvv en 2x bedenk ik zelf iets. Had met Sammie al ontdekt dat hij eigenlijk alleen Duck lekker vindt. En dat eet hij nu ook niet meer. Zelfsamengesteld eet ie ook niet, behalve als ik het vlees (kipfilet, runderhart, vleesafsnijdsel, rundergehakt enz.) kook en dan bedoel ik echt gaar koken. Dan moet ik het ook nog mengen met een beetje rijst of aardappels of brood (tafelresten dus en wat gekookte groente) en dan gaat het erin. Biogarde met honing en een rauw of gekookt eitje is geen probleem, daar smult hij van. En eigenlijk vraag ik me nu af of dit zo heel slecht is. Ga ervan uit dat gekookt vers altijd beter is dan brokken ::), maar is dit ook zo?
Laatst gewijzigd door Pauline op di 22 feb 2005, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#267806
Pauline schreef: Inmiddels alweer een aantal dagen verder is precies duidelijk wat Sammie mankeert. Hij heeft een lekkende klep tussen zijn linkerhartkamer en zijn -boezem. Hiervoor krijgt hij de rest van zijn leven harttabletten en zodra deze voldoende aanslaan kan ik de vochttabletten stoppen. Het vocht was trouwens al bijna weg bij de controle gisteren. Hij was wel in een week van een gewicht van 8,8 kg naar 8,3 kg gegaan. Dat komt volgens de DA omdat zijn hart veel energie vraagt. Nu het probleem: sinds ik Joep heb geef ik 5x kvv en 2x bedenk ik zelf iets. Had met Sammie al ontdekt dat hij eigenlijk alleen Duck lekker vindt. En dat eet hij nu ook niet meer. Zelfsamengesteld eet ie ook niet, behalve als ik het vlees (kipfilet, runderhart, vleesafsnijdsel, rundergehakt enz.) kook en dan bedoel ik echt gaar koken. Dan moet ik het ook nog mengen met een beetje rijst of aardappels of brood (tafelresten dus en wat gekookte groente) en dan gaat het erin. Biogarde met honing en een rauw of gekookt eitje is geen probleem, daar smult hij van. En eigenlijk vraag ik me nu af of dit zo heel slecht is. Ga ervan uit dat gekookt vers altijd beter is dan brokken ::), maar is dit ook zo?
Ja, ik vind zelf gekookt voer altijd beter als brokken. Om te beginnen weet je wat er in zit en daarnaast bevat het geen bewaarmiddelen en andere troep. Blijft het gekookt natuurlijk en dat is beduidend minder goed als rauw. Maar ja, in jouw situatie ben je vast al blij wanneer hij gewoon eet!

Je moet er wel om denken dat hij ook calcium binnen krijgt trouwens. Ik heb ook nog wel een aantal receptjes voor gekookte voeding voor de hond. Ben je daar misschien in geinteresseerd?
Door bennjy
#267874
helaas heb ik het ook mee moeten maken met mijn hond bennjy die kreeg met 11 ½ jaar vocht achter zijn longen hij kreeg tab er voor en hij heeft nog 1¼ jaar lang geleeft ik heb bennjy op 22 maart 2004 het droevige besluit moeten nemen om hem vredig te laten in slapen hij mogt maar 13 worden om 19:30 is bennjy vredig van mijn heen gegaan ik ben er nog kapot van hij heeft z,n rust plaats hier in de tuin gekregen op z,n lieveling plekje .mvg frank boy lloyd
Gebruikersavatar
Door Pauline
#271548
Hallo allemaal,

Gisteravond om 23.00 uur hebben wij Sammie in laten slapen.

Hij was sinds de afgelopen week erg ziek. Gaf verschrikkelijk over en kon zelf geen water meer binnenhouden. Na een aantal bezoeken aan de dierenarts was duidelijk dat hij dit niet meer kon overwinnen. Lopen ging nog amper en als hij het probeerde zwalkte hij op zijn poten.

Hoe moeilijk het ook is, wij vonden dat Sammie (na een mooi leven) ook recht had op een mooie dood (zonder onnodig te hoeven lijden). In overleg met de dierenarts hebben wij daarom besloten tot euthanasie.

Eddie & Pauline
Door Truus
#271553
Tsjeetje Paulien en Eddie :-\, het is een verstandig en moedig besluit maar O zo moeilijk :'(.
Ik wens je heel veel sterkte nu Sammie niet meer in jullie midden is.
Als je erover wilt praten, doe dat dan gerust in de Bar :-*
Laatst gewijzigd door Truus op ma 28 feb 2005, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#271593
heel veel sterkte voor jullie 3-en :'(, wat een moedig besluit.
Hoe is Joep eronder dat hij geen ouder maatje meer heeft?
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 28 feb 2005, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#271607
Sinds Sammie vorige week achteruit ging keek Joep niet meer naar hem om ::). Alsof hij ons duidelijk wilde maken: Joh da's een uitgemaakt zaak! Gisteravond sprong hij naast Sammie op de bank, heeft zo'n tien minuten naast hem gelegen met zijn kop op Sammie's rug, gaf hem een keer een lik over zijn kop en sprong van de bank af. Hij heeft daarna Sammie geen blik meer waardig gekeurd en ook nu zoekt hij niet naar Sammie! Ik denk dat hij meer voelde (rook) of hoe je het ook maar noemen wilt dan wij.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 28 feb 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#272187
Oei, dat ging snel. Had ik niet echt verwacht. Maar ja, hij was ook al op leeftijd en het valt altijd tegen als ze geen 18 worden.
Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door